SKLEP
Prey (2017)
3404V

Prey (2017)

Prey (2017)
  • Producent: Arkane Studios
  • Wydawca: Bethesda
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 05.05.2017
  • Europa: 05.05.2017
  • Polska: 05.05.2017
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • przemoc

Prey to gra action-adventure z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Arkane Studios i wydana przez Bethesda Softworks. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Produkcja Produkcja Arkane jest zupełnie nową grą, która poza pewnymi konceptami nie ma nic wspólnego z wydanym w 2006 roku Prey i jego niedoszłym sequelem.

Fabuła

Gra przedstawia alternatywną wersję dziejów. W tutejszym uniwersum prezydent John F. Kennedy przeżył zamach przeprowadzony na niego w 1963 roku i na dalszym etapie swojej prezydentury postanowił on przeznaczyć więcej środków na program kosmiczny. Po pewnym czasie aktywność ta zwraca jednak uwagę wrogo nastawionych kosmitów nazywanych Typhon. Aby przeciwdziałać zagrożeniu, Stany Zjednoczone łączą siły ze Związkiem Radzieckim i wybudowują stację kosmiczną zwaną Talos I krążącą wokół księżyca - ma ona według pierwotnych zamysłów pełnić funkcję więzienia. Z czasem przeznaczenie stacji ulega zmianie - po upadku ZSRR Stany Zjednoczone przejmują ją na własność. Powstaje ośrodek badawczy do badań nad kosmitami, nad którym jeszcze później kontrolę przejmuje TranStar Corporation, korporacja, która dzięki rozwojowi neurobiologii potrafi zapanować nad Typhon. A przynajmniej tak się wszystkim do czasu wydaje. W Prey wcielamy się w Morgan Yu (gra daje możliwość wyboru płci), który/która uczestniczy w pewnym bardzo ważnym dla losów ludzkości eksperymencie i przebywa na Talos I akurat w momencie, gdy kosmici wydostają się na wolność.

Gameplay

Stacja Talos I jest sceną dla wydarzeń ukazanych w grze. Posiada ona otwartą strukturę, lecz nie do wszystkich miejsc mamy dostęp od samego początku. Prey przywodzi na myśl pod tym względem serię Metroid - aby uzyskać dostęp do nowych miejsc, potrzebujemy stosownych narzędzi i mocy. Tu i ówdzie natykamy się też na ułatwiające eksplorację skróty, które dostępne są np. po opuszczeniu bazy (co warto dodać, w przestrzeni kosmicznej panuje stan nieważkości).

Podczas eksploracji stacji natykamy się na różne przedmioty, nie tylko takie gotowe do użycia (jak amunicja), ale też materiały, za pomocą których możemy wytwarzać przydatne rzeczy (jeśli dysponujemy stosownymi planami). Oprócz tego nasz podopieczny/podopieczna może rozwijać swoje zdolności w stylu charakterystycznym dla gier RPG - posiada on/ona bowiem sześć drzewek umiejętności. Trzy ‘ludzkie’ (Scientist, Engineer, Security) oraz trzy pochodzące od kosmitów (Energy, Morph, Telepathy). Służą one nie tylko do walki, ale też do interakcji ze światem w ten lub inny sposób.

W Talos I napotykamy też innych ludzi - część bywa kontrolowana przez Typhon, część natomiast stara się po prostu przeżyć. To w jaki sposób wchodzimy w interakcję z NPC-ami wpływa na fabułę, a koniec końców także na zakończenie.

Recenzje
  • 8.5
    Prey - recenzja gry Niezliczone przecieki, wiele modlitw, ogromne oczekiwania i w końcu jest. Prey powrócił po wielu...

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme