SKLEP

Portal PSX Extreme

SKLEP

10230V Fallout 4

Fallout 4
  • Producent: Bethesda
  • Wydawca: Bethesda Softworks
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 10.11.2015
  • Europa: 10.11.2015
  • Polska: 10.11.2015
  • Gatunek: Otwarty świat, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Fallout 4 to gra RPG wyprodukowana i wydana przez Bethesda Softworks. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Była to piąta główna odsłona serii Fallout (wliczając Fallout: New Vegas).

Fallout 4 rozgrywa się w 2287 roku, dziesięć lat po wydarzeniach ukazanych w Fallout 3 i 210 lat po III wojnie światowej, która zamieniła świat w pustkowie. Akcja rozpoczyna się zaraz przed atakiem nuklearnym. Zaczynamy od stworzenia postaci, która wybiera się na uroczystość w Hali Weteranów w 2077 roku, a po zamieszaniu spowodowanym alarmem bombowym trafia do Krypty 111, gdzie zostaje zahibernowana na długi czas.

Fallout 4 rozgrywa się tym razem na terenie dawnego Bostonu. Akcję, podobnie jak w przypadku ‘trójki’ i New Vegas, możemy śledzić z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. Świat jest otwarty, tak więc teoretyczne możemy udać się tam, gdzie chcemy. Podczas naszych podróży napotkamy różne postacie, z którymi możemy wejść w konwersację. Twórcy przed premierą chwalili się, że przygotowano aż 11 tysięcy kwestii dialogowych.

Na naszej drodze napotkamy też różnych zakapiorów i zmutowane potwory. Do ich eliminowania twórcy przygotowali ponad 50 rodzajów broni, które można kustomizować za pomocą znaleźnych przedmiotów. Nasz podopieczny ma też do dyspozycji pancerz zwany Power Armor, który można modyfikować, np. dodając mu jetpack.

Nowością w serii jest możliwość dekonstrukcji obiektów, co pozwala położyć łapy na przydatnych materiałach. Za ich pomocą możemy budować i rozbudowywać własną osadę.

W podróżach po pustkowiach pomaga Pip-Boy, swego rodzaju przenośny komputer, na którym możemy przejrzeć informacje dotyczące przedmiotów, questów, statystyki oraz mapy.

System walki nie różni się bardzo od tego, który znamy z dwóch poprzednich odsłon. Powrót zalicza V.A.T.S., który po włączeniu spowalnia czas pozwalając nam wycelować w wybraną część ciała przeciwnika. By wykonać jednak niektóre czynności podczas starcia, potrzebujemy punktów.

Po pustkowiach możemy podróżować z kompanem. Łącznie jest ich trzynastu.

Recenzje

Podobne gry

Miesięcznik PSX Extreme