SKLEP
Tekken 7
12001V

Tekken 7

Tekken 7
  • Producent: Bandai Namco
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 02.06.2017
  • Europa: 02.06.2017
  • Polska: 02.06.2017
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 16
  • przemoc

Tekken 7 to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana i wydana przez firmę Bandai Namco. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Była to pierwsza część cyklu stworzona na silniku Unreal Engine.

Fabuła
 
Tekken 7 oferuje rozbudowany tryb fabularny (rozbudowany względem poprzednich odsłon), który można z grubsza podzielić na dwie części. Część pierwsza, ważniejsza, skupia się na historii rodu Mishima i zwieńcza ją. Założeniem twórców było odpowiedzieć na pytania, które pojawiały się na przestrzeni dwudziestu ostatnich lat: o konflikt między Heihachim a Kazuyą, Heihachim a Jinem i o tak zwany “gen diabła”. Część druga to natomiast epizody poświęcone postaciom pobocznym, mniej istotnym dla głównego wątku.
 
W grze otrzymujemy do wyboru blisko czterdzieści postaci, przy czym zaznaczyć warto, że na tę liczbę składają się również reskiny. Większość zawodników znana jest z poprzednich odsłon, ale pojawiają się również nowe twarze: Kazumi Mishima (żona Heihachiego), Jack-7, Master Raven (kobieta-ninja; żeńska wersja Ravena), znany z serii Street Fighter Akuma, potężny humanoid Gigas czy pochodząca z Brazylii Katarina Alves walcząca stylem savate (została ona zaprojektowana z myślą o początkujących graczach).
 
Gameplay
 
System walki z Tekkena 7 nie zmienił się znacząco od poprzednich części, ale twórcy wprowadzili kilka nowych rozwiązań mających podnieść atrakcyjność pojedynków. Pierwsze to ataki typu Rage Arts, które odpalamy podczas Rage Mode (stan ten włącza się gdy stracimy pewną ilość paska), czyli w krytycznych momentach. Zadają one większe obrażenia i poprzedza je efektowna animacja. Drugi nowy myk to Power Crush. Jest to specjalna technika pozwalająca nam kontynuować atak pomimo ofensywy przeciwnika (warto jednak zaznaczyć, że obrażenia zgarniamy niezależnie od tego, czy Power Crush nam wyjdzie). Trzecia nowość to efekt “screw”. Przeciwnik po przyjęciu ciosu zostaje wybity w powietrze i zaczyna się obracać, a następnie po chwili ląduje na glebie mając nogi w górze (a plecami i głową dotykając ziemi). Pozwala to nam podbiec do niego i kontynuować combo bez żadnego oporu.
 
Jeśli chodzi o elementy z poprzednich części, to warto wymienić obecność ścian na planszach, interaktywne części otoczenia (jak podłogi) czy przedmioty, które nie tylko wpływają na wygląd postaci, ale też można ich używać podczas pojedynku.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme