SKLEP

Portal PSX Extreme

SKLEP

58217V Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Producent: Kojima Productions
  • Wydawca: Konami
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 01.09.2015
  • Europa: 01.09.2015
  • Polska: 01.09.2015
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja, Skradanka, Otwarty świat
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to skradanka action-adventure rozgrywająca się w otwartym świecie. Za jej produkcję odpowiadało studio Kojima Productions, a za wydanie Konami. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One. Piąta część MGS jest zarazem ostatnią, przy której tworzeniu uczestniczył Hideo Kojima, twórca serii.

Akcja gry toczy się w 1984 roku. Po wydarzeniach ukazanych w Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, kiedy zniszczona została baza Militaires Sans Frontières, Big Boss zapada w śpiączkę. Dziewięć lat później wybudza się i tworzy organizację najemników zwaną Diamond Dogs. W poszukiwaniu sprawców zniszczenia MSF odwiedza Afganistan i Afrykę, gdzie natyka się na swojego dawnego rywala, Ocelota, oraz posiadającą paranormalne zdolności Quiet. Wkrótce też poznaje intrygę grupy o nazwie Cipher, która ma zamiar stworzyć nowy model Metal Geara.

MGSV to pierwsza część serii rozgrywająca się w dużym, otwartym świecie. Rozgrywka czerpie garściami z Metal Gear Solid: Peace Walker, gdzie całość opierała się na wykonywaniu rozmaitych misji. Świat gry jest na tyle duży, że możemy poruszać się w nim używając kilku środków lokomocji: samochodów, czołgów, a nawet konia. Twórcy zaimplementowali ponadto zmienne pory dnia.

W trakcie zmagań Big Bossowi mogą służyć pomocą inni. Najpierw jednak trzeba ich ‘odblokować’ spełniając określone warunki. Są to wspomniana Quiet, koń, dwunożny robot oraz wilk. Jeśli mamy taką możliwość, możemy też przyzwać helikopter, który pozwoli nam wymknąć się w jednym kawałku z gorącej sytuacji.

Ważnym elementem gameplayu, podobnie jak w Peace Walker, jest rozbudowywanie bazy. Przy pomocy systemu Fulton możemy werbować nowych członków załogi (a także transportować zwierzęta i przedmioty). Wpływa to w rozmaity sposób na nasze poczynania, dając dostęp do zupełnie nowych możliwości - np. lepszego sprzętu (modyfikować można np. protezę Big Bossa) albo znajomości obcego języka (jeśli skaptujemy tłumacza). Co warto dodać, dostęp do informacji dot. bazy możemy otrzymywać za sprawą specjalnej aplikacji stworzonej z myślą o urządzeniach mobilnych.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain posiada także multiplayer. Konkretnie rzecz biorąc są to dwa tryby: Metal Gear Online (stworzony przez oddział z Los Angeles), który nie był dostępny w dniu premiery, oraz Forward Operating Bases. W skrócie ten drugi umożliwia nam rywalizację/współpracę między bazami graczy. Twórcy zaimplementowali w nim mikrotransakcje.

Recenzje

Komentarze (156)

Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
Poziom: 42
REP.: 249
Method84 dodano: 23.04.2013, 12:08 #1

Poprzednia część

Szkoda że nie będzie poprzedniej częśći czyli Metal Gear Solid IV na X-BOX 360 bo chciałbym bardziej poznać fabułę bo samo poczytanie streszczenia nie wystarczy :D
Pokaż odpowiedzi (5)
Poziom: 49
REP.: 15
Ravish dodano: 25.04.2013, 13:45 #7

Czekam

Jak w tytule, czekam tak bardzo że bardziej się już nie da. Hype osiągnął u mnie niebotycznie wysoki poziom a pokazane zostało do tej pory tak niewiele. Coś czuje że z każdą kolejna zapowiedzią i strzępkiem gameplayu mój apetyt na tę grę będzie rósł jeszcze bardziej. Tylko niech nie wymyślą jakiegoś multi z kosmosu, dodanego tylko i wyłącznie na silę i będzie dobrze.
Pokaż odpowiedzi (17)
I Left My Heart In Sierra Madre.
Poziom: 55
REP.: 3588
Andrew Ryan dodano: 02.05.2013, 16:30 #25

Kolejna, ostatnia...

Nie rozumiem czemu Kojima nie możę przestać kłamac, że zakończy tą serie.. Przecież i tak wszyscy chcemy zagrać w nowego metala po zakończeniu poprzedniego.
Pokaż odpowiedzi (10)
Snikers de fresz mejker
Poziom: 80
REP.: 20124
dexx dodano: 06.05.2013, 08:08 #36

Ps3

Taka grafa na ps3 ?? miazga:)
Pokaż odpowiedzi (18)
Poziom: 35
REP.: 937
Zwyrodnialec dodano: 13.05.2013, 21:00 #55

Mam nadzieję, że

Kojima wyciągnie wnioski i nie będzie już wrzucał długich filmów o niczym.
Taki Bioshock, czy Deus Ex pokazały, że zajebistą historię da się wpleść w gameplay, bez ciągłego przerywania.
Pokaż odpowiedzi (11)
Poziom: 12
REP.: 2
krysbi7 dodano: 24.06.2013, 01:07 #67

Ps3

Nie zbadane są możliwości ps3
Pokaż odpowiedzi (1)
Snikers de fresz mejker
Poziom: 80
REP.: 20124
dexx dodano: 24.06.2013, 10:08 #69

Czekamy

Czekamy cały czas wszyscy na MGS V :) to będzie produkcja roku coś czuję :) a pomyśleć że wszystko zaczęło się od mega ciężkiego mgs1 :) i widoku z góry :) ( nie mówię to o psone)
Pokaż odpowiedzi (1)
Poziom: 39
REP.: 683
bucky dodano: 09.07.2013, 20:56 #71

MGSV

ehhh Hideo co w tobie jest że z niczego tworzysz dzieło które kochają wszyscy, a tak mało o nim wiedzą ;)
Poziom: 39
REP.: 683
bucky dodano: 09.07.2013, 20:58 #72

MGO

najważniejsze że z MGS V wychodzi nowy Metal Gear Online, jest to coś wspaniałego dla fana uniwersum
MGS for life!!!!!
Poziom: 72
REP.: 21575
Gab06 dodano: 18.01.2014, 17:40 #73

Nie mogę się doczekać

Przy każdym trailerze który widziałem na you tube przechodziły mnie ciarki, już niebawem prolog Ground Zeroes umili nam czekanie na główne danie jakim jest Phantom Pain. Legenda powraca!!!
Pokaż odpowiedzi (2)
MGS for life!!!!!
Poziom: 72
REP.: 21575
Gab06 dodano: 23.03.2014, 02:09 #76

GZ narobił mi jeszcze większego Smaku Na Phantom Pain

Ground Zeroes ograne, no i pozostaję czekanie na część piątą. GZ mnie na tyle zaciekawiło, że wprost nie mogę się doczekać piątki. GZ wg mnie ma zajefajną fizykę no i genialną grafikę. Aż boję się jak będzie wyglądał finalny produkt. Tylko kolejny MGS może mi dać to co kocham w grach najbardziej. Niestety pozostaje długie czekanie na Phantom Pain :/ zbyt długie...
Pokaż odpowiedzi (16)
Roy Campbell [188.125.***.***] dodano: 08.12.2014, 21:48 #93

Występują

Jak myślicie jakie stare postacie pojawią się w grze?
Pokaż odpowiedzi (1)
SZkOP gRACZ - zwierz gamingowy
Poziom: 44
REP.: 1389
Szkopek dodano: 09.07.2015, 13:00 #95

Co słychać w sieci, moje oczekiwania, obawy...

Nie jestem wybitnym znawcą serii, ukończyłem trzy pierwsze części (pierwszą kilka razy:)), w czwartą nie miałem okazji zagrać, właśnie ogrywam GZ na PS3 i jestem mega nakręcony na nadchodzący Phantom Pain. Po obejrzeniu kilku rozgrywek z prawie ukończonej już gry nakręciłem się jeszcze bardziej, nie mogąc się już doczekać premiery, jednocześnie w sieci co jakiś czas podnosi się larum, czy to na mikrotransakcje, czy na to, że jest mrocznie, innym razem, że zbyt dziwnie (japońsko?!), czy ostatnio, że został poczyniony downgrade grafiki (tylko nie to ;D ) Osobiście uważam, że co by nie było ta gra zamiecie każdym fanem serii i pewnie resztą haterów także, ponieważ... siłą tego tytułu przede wszystkim jest KLIMAT i zajebista reżyseria, które mimo to różnych czasem zakręconych akcji (czapka kurczaka) wciąga jak cholera, tak na prawdę tytuł ten prezentuje typową japońską szkołę skradankową (w moim odczuciu) i za to kochamy Kojimę. Dodajmy do tego otwarty świat i swobodę rozgrywki, czyli to co tygryski lubią najbardziej i już mamy pożeracz czasu na długie miesiące, od fabuły nie wymagam zbyt dużo, wystarczy mi poziom poprzedników, natomiast grafika już na PS3 w GZ wygląda dobrze i szczerze pisząc ten poziom mi osobiście już wystarczy. Sprawa mikrotransakcji jest oczywista, w większości ostatnich tytułów takie rozwiązanie ma miejsce, skoro można na nich zarobić to tylko głupiec by tego nie zrobił, to jest biznes i takie mamy czasy, po prostu. Podsumowując, od nadchodzącego PP oczekuję wszystkiego tego co uświadczyłem w GZ, tylko na większą skalę, co jest zrozumiałe z racji tego, że jest to prolog, od strony technicznej nie mam zastrzeżeń i nawet jeśli rzeczywiście dojdzie do downgrade'u będę spać spokojnie, tzn. grać spokojnie :) Jakie są wasze oczekiwania i czy w świetle ostatnich doniesień macie jakieś obawy?
Pokaż odpowiedzi (1)
MGS for life!!!!!
Poziom: 72
REP.: 21575
Gab06 dodano: 27.08.2015, 14:20 #97

Opus Magnum 11/10? Pierwsze wrażenia, dyskusje i poglądy.

Witam wszystkich czytających ten wpis. Chciałbym tutaj zaznaczyć, że z biegiem ogrywania MGS5 będę zamieszczał tutaj informacje dotyczące gry i za każdym razem edytował ten wpis. Ode mnie, czyli od największego fana serii dowiesz się na prawdę jaki jest MGS5 i czy Kojima podołał hypowi.
Recenzje całego świata mówią jasno, że mamy do czynienia z wielką grą i najprawdopodobniej najlepszą grą od żegnającego się z serią, Hideo Kojima..
Tym wpisem, który będę starał się wypełniać o nowe fakty, chcę zachęcić wszystkich graczy do pogrania w MGS5 :)
Na dzień dzisiejszy pozostało 5 dni do premiery, więc gdzieś 2/3 września oczekujcie ode mnie pierwszych wrażeń z gry.

Na razie to pozdrawiam wszystkich fanów i do przeczytania we wrześniu w tym wpisie :)

PS. Wszelkie spojlery dotyczące fabuły postaram się zaznaczyć w ,,spojler'' żeby nikomu nie psuć zabawy :) pozdrawiam.


Pierwsze Wrażenia... wersji na PS4!

Początek gry w szpitalu to jeden z najlepszych prologów w historii gier. ,,Big Boss'' budzi się ze 9 letniej śpiączki i zamiast na spokojnie odzyskać siły to wszystko zaczyna się walić... Prolog daje mocnego kopa i mocno wciąga. Moim zdaniem ciut Kojima przesadził z fantazją w pewnym momentach prologu, jednak swoją widowiskowością rekompensuje wszystkie dziwne wymysły Hideo.
Po świetnym wstępie i wstawkach filmowych w końcu zostajemy przeniesieni do gry właściwej, a pierwsza misja ma nas mniej więcej przyzwyczaić do tego, co na prawdę nas czeka w MGS5...

Na pierwszy strzał można zauważyć świetną grafikę, która w rozdzielczości 1080p i 60 fps'ach robi ogromne wrażenie. Nie jest to najpiękniejsza gra tej generacji, jednak można powiedzieć, że jedna z najładniejszych i najbardziej widowiskowych gier jak dotąd. Gdy dane już nam jestzobaczyć gameplay ,,właściwy'' to przekonamy się, że mamy do czynienia najprawdopodobniej najlepszą skradanką ever... Zanim jednak powiem coś o gameplay'u to wspomnę jeszcze o tym, że pop up obiektów mimo tego że występuje to nie przeszkadza aż tak mocno. Dużo widać na horyzoncie i to nieco bardziej przykuwa nasz wzrok, przez to małe wczytywanie trawy przed naszymi oczami jest prawie że nie dostrzegalne, choć jednak występuje. O ile dorysowywanie obiektów występuje w każdej grze tej generacji tak w MGS5 nie jest to tak zauważalne, choć jest obecne.. Sam Afganistan, czyli pierwsza ogromna mapka w grze prezentuje się bardzo dobrze, choć pustkowia nieco mogą przynudzać. Całe otoczenie przypominało mi raczej miejsca z Red Dead Redemption, choć w większymi detalami. Najlepiej w tym wszystkim prezentuje się dynamiczna pogoda, która może się zmieniać jak w życiu prawdziwym. Raz deszczyk, raz słoneczko, a raz burza piaskowa itp. :D

W naszej pierwszej misji udajemy się do Afganistanu, by uwolnić naszego przyjaciela z rąk wrogów. Do pozytywnego wykonania misji trzeba trochę jednak cierpliwości, bo mamy do czynienia ze grą skradanką, która bardzo premiuje skradanie. Oczywiście można grać na wszelkie sposoby, czyli możemy jak Rambo spróbować pokonać wszystkich wrogów w strzelaninie, jednak odradzam ten sposób, bo najzwyczajniej w świecie nie daje tyle frajdy z grania co samo skradanie się, a i nie potrzeba nam wiele i wystarczy dwa/trzy trafienia i koniec gry...
Jeśli chodzi o animację głównego bohatera to mamy do czynienia z mistrzostwem świata, bo nie widziałem jeszcze tak naturalnych ruchów postaci w innych grach. Ruchy jak i animacja naszego protagonisty wydają się bardzo naturalne.
W MGS5 największą mocą gry jest tak zwane indywidualne podejście do misji, czyli każdy gracz może ogrywać misję na własne sposoby, a niekoniecznie konwencjonalne sposoby są zawsze skuteczne i niekiedy trzeba trochę pokombinować, by osiągnąć sukces :)

Pierwsza misja w Afganistanie miała nieco nas nauczyć tego, co czeka nas na polu walki, a po ograniu pierwszej misji zostajemy przeniesieni do naszej głównej bazy, która służy jako nasz dom i schronienie. Z biegiem grania Bazę trzeba będzie rozbudowywać, a na polu walki pozyskiwać rekrutów i materiały do wykonywania sprzętu. Ogólnie możemy dowodzić naszą bazą i w trakcie misji poprzez takie cudowne i ponadczasowe cacko o nazwie ,,Idroid''. Poprzez zbieranie materiałów i funduszy stwarzamy sobie nowy ekwipunek i bronie. Ekwipunek i ulepszony sprzęt to podstawa, by przetrwać w trudnych warunkach na polu walki. Przed każdą misją możemy sobie wybrać jaki zabierzemy ze sobą sprzęt i bronie, a wyboru jest od zatrzęsienia, o ile wcześniej wykonaliśmy dany przedmiot.
Kwintesencją gry to pozyskiwanie nowych żołnierzy do naszej bazy i przydzielenie wszystkim obowiązków. Z biegiem grania i tworzenia nowego sprzętu, oraz pozyskania jak największej ilości ludzi, nasz baza rozrośnie się do ogromnych rozmiarów i to od nas zależy jak będzie ona wyglądała. Przydzielenie swoim ludziom obowiązków jest o tyle ważne, że każdy żołdak ma swoje indywidualne talenty i umiejętności. Jako ,,Big Boss'', będziemy starali się rozbudować bazę, wykonywać wszelkiego rodzaju misje, zbierać materiały i dowodzić naszą armią.

W poprzednich MGS'ch mieliśmy raczej więcej oglądania świetnych wstawek filmowych, niż samego grania, a w MGS5 jest zupełnie odwrotnie i tym razem mamy do czynienia z najbardziej grywalnym MGS'em w historii serii. Nieco na tym straciła fabułą, bo ta o ile dalej świetna, tak teraz znacznie rzadziej oglądamy wstawki, które dają nam odpowiedzi na zadane pytania, przez to z biegiem grania można się nieco pogubić i zapomnieć po co jesteśmy ,,Big Bossem'' i do czego ma nam służyć rozbudowa bazy i co jest głównym celem gry.

Reasumując mamy do czynienia z najbardziej grywalnym MGS'em w historii serii.
Jeśli chodzi o aspekty technicznie to jest bardzo dobrze, a gra robi ogromne wrażenie Powiem szczerze, że inni twórcy gier powinni uczyć się od Kojima Productions jak mają wyglądać gry na tej generacji konsol. Obiecane 60 fps prezentuje się wyśmienicie, a sama grafika to wybitne dzieło. Gra jest bardzo płynna, choć nie pozbawiona drobnych wad.


Fabuła, czyli największe oszustwo w historii gier

Uwaga, SPOILER!
[Pokaż]





Czy MGS5 spełniło moje oczekiwania jako fana serii?? Powiem szczerze, że na początku byłem bardzo zawiedzony samym zakończeniem, bo zakończenie daje więcej pytań, niż odpowiedzi. Ogólnie sam gameplay satysfakcjonuje mnie w 100% i dałbym 11/10, jednak sama fabuła, która jest najgorsza ze wszystkich MGS'ów nie zachwyca i nie daje takich emocji jak np. MGS3. Gra jest świetna, ale średnia jako MGS.
Po przeanalizowaniu wszystkich faktów, gameplayu, fabuły, powiem że MGS5 nie jest moją grą życia, ale jest cholernie dobrym kawałkiem kodu, w który można na prawdę dobrze pograć. MGS5 jest najbardziej grywalnym MGS'em w serii, jednak jako sam MGS, powiem szczerze, że nie jest już tak cudownie. Trailery mnie tak mocno nakręcały i lata oczekiwania, że oczekiwałem sam nie wiem czego. Dodatkowo cała prawda o zakończeniu gry tez zbytnio mi nie odpowiada. Koijima posunął się za daleko jeśli chodzi o pewne fakty.

teraz pozostaje czekać na Remake pierwszych MG, o ile ktoś się za to zabierze w ogóle :)

Moja ocena gry: gameplayowo 11/10, fabuła 8/10- dam 9+ na tyle gra zasługuje ( po zobaczeniu true ending chciałem dać 8- :D )

Pozdrawiam wszystkich :) Edytowano 26 razy. Ostatnio: 08.09.2015, 17:12
Pokaż odpowiedzi (44)
Take your shot
Poziom: 56
REP.: 20536
Yabby dodano: 07.09.2015, 10:46 #142

Spontanicznie wydać 1600zł. Gratsy ;)
Pokaż odpowiedzi (2)
Niczego mi nie braknie
Poziom: 73
REP.: 43100
Cherubinek dodano: 08.09.2015, 16:53 #145

Teraz kumam. Ta czerwona konsola jest świetna. Gratuluję zakupu :-)
Pokaż odpowiedzi (1)
Fanboy grania w gry.
Poziom: 74
REP.: 60154
Alexy78 dodano: 11.09.2015, 08:52 #147

PYTANIE - rozwój bazy

Podczas rozbudowy bazy rozwija się różne platformy i przydziela personel. Tak jak wszystkie platformy mam już na poziomie 2 i trzecim, tak jedna "dziedzina" nie pozwala się "rozbuować" i stąd moje pytanie:

Jak rozbudować dział "SECURITY" ???
Ma na poziomie "0" i nie mogę do niego przydzielać ludzi, ani rozbudować platformy o tym profilu.
O tyle by mi to nie przeszkadzało, gdyby nie to, że rozwój szeregu wynalazków mam zahamowany.
Pokaż odpowiedzi (4)
Fanboy grania w gry.
Poziom: 74
REP.: 60154
Alexy78 dodano: 09.10.2015, 13:09 #152

Gra jest OLBRZYMIA

Popełniłem błąd - stwierdzając, że gra jest tego warta zacząłem rozgrywkę powoli, metodycznie i krok po kroku bez pośpiechu czyszcząc misje poboczne - efekt był tak, że główny wątek się wlekł, baza powoli rozkwitała (w tym uzbrojenie), ale po 80h zatrzymałem się przed misją 29.
Wyszła forza 6 i ... odstawiłem grę. Teraz mam problem wrócić, bo z jednej strony chciałbym ją ukończyć, z drugiej strony wiem, że grając dalej tą samą metodą, kolejne 80h grania przede mną, a po łebkach wątek główny przechodzić przy tak dopracowanym tytule trochę szkoda. No i mam dylemat, który jest tym większy, że po 2 tygodniach nie jestem pewien czy nadal mam wymagane odruchy wypracowane podczas grania przy pierwszym podejściu.

Dałem ocenę 8,5 - może nie powinienem przed zakończeniem rozgrywki, ale myślę, że wiele aspektów gry już sprawdziłem i opinii nie zamierzam zmieniać, tym bardziej, że czytam, że zakończenie nie satysfakcjonuje wszystkich (a w zasadzie większość coś tam pod nosem marudzi ;)). Po pierwszych 20h byłbym w stanie dać 9.8 ocenę, z czasem zaczeła jednak się wahać i jednak widać, że gra nie została w pełni skończona (dzięki Konami, dzięki :/) - np. wiele cutscenek zastąpiono taśmami (niestety). 8.5 to wysoka ocena - może nawet 9 - szkoda jednak, że główny aspekt dla mnie - fabuła - nie osiąga poziomu jakiego się spodziewałem.

Podsumowując ten bez ładu i składu wywód - polecam grę, dobrze zainwestowane pieniądze w dobrze/bardzo dobrze spędzony czas - najlepiej podejść do tytułu bez oczekiwań, wówczas człowiek ma mniejszą szansę czuć się zawiedziony.
Pokaż odpowiedzi (1)
Poziom: 36
REP.: 922
Dardside25 dodano: 29.04.2016, 20:46 #154

Najlepsza

gra z gatunku skradanki w jaką grałem , ale jako mgs to kompletne bezużyteczne badziewie , będące jedynie pomostem między innymi częściami serii .
Left his life to tame the seas.
Poziom: 64
REP.: 15592
Roland Ninja dodano: 10.07.2016, 12:54 #155

To kup sobie PS3! ;-P Co to za wydatek w dzisiejszych czasach, a dla najlepszej gry wszechczasów na pewno warto!;-)
Poziom: 18
REP.: 85
HPL133 dodano: 01.09.2016, 16:57 #156

Już rok:)

Mija rok jak gram PP, oczywiście z przerwami ale jakoś nie potrafię odstawić na półkę. Pół życia czekałem na takiego MGS'a, a oni (Konami) tak go zniszczyli... Żal. Kupiłbym nawet to cholerne DLC z zakończeniem a te gnoje zamiast ją dokończyć, robią jakiś pseudo zobie-survival... uff musiałem wylać swoje żale :)

Komentarze (156 opinii) Dodaj wątek

Podobne gry

Reklama



Miesięcznik PSX Extreme

Reklama