Tajemnice Silent Hill 2

BLOG O GRZE
727V
Tajemnice Silent Hill 2
Stragler | 10.03.2022, 17:03
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Silent Hill 2 nie bez przyczyny stał się pozycją kultową i z każdym rokiem kult ten rośnie. Stało się tak m.in. za sprawą wieloznaczności i symboliki w grze dającej pole do popisu dla odbiorcy do interpretowania. Dziś opisze sekrety czyhające w obrębie Silent Hill zarówno te którę zostały rozwiązane przez graczy oraz te, które pozostają tajemnicą do dzisiaj.

Obrzydliwe spoilery

1. Co jest za kamerą?

Gracze dość szybko dorwali się do rozbierania gry na czynniki pierwsze. Silent Hill charakteryzował się strachem przed tym co jest nieznane. Odpowiedni nastrój i muzyka napawała nas grozą nim jeszcze ujrzeliśmy prawdziwe zagrożenie. Jednak nie wszystko co napotkamy w grze możemy zobaczyć. Zostawia nam to pole do popisu wyobraźni. Jednak co jeśli zajrzymy tam gdzie nie pozwolili nam twórcy?


Możemy m.in. zobaczyć co jest za lustrem. Znajduję się tam postać głównego bohatera, który wykonuje symetrycznie nasze ruchy. Jest to typowa sztuczka wykorzystywana w wielu grach aby uniknąć dodatkowej mocy obliczeniowej wynikającej z wyświetlania dwóch obrazów jednocześnie.

Możemy zobaczyć także co znajduję się pod hełmem Piramodogłowego. Obejrzeć miejsca w Silent Hill na które nie pozwala manewr kamery. Stosując haka możemy także na piechotę przejść Toluca Lake i dotrzeć do wyspy, na której umiejscowione jest zakończenie Rebirth. Poza kameralne odkrycia rzuciły także światło na pewien sekret…

2. Kto znajduje się przed telewizorem?

Niezapomniany moment. Przeraźliwy krzyk na korytarzu i pierwsze spotkanie z Piramidogłowym. Całości dopełniała jeszcze zmiana w pokoju obok, gdzie nagle znalazł się trup przed śnieżącym telewizorem. Wiele osobom uwagę zwrócił fakt, iż ciało znajdujące się na fotelu kogoś przypomina. Czy była to ofiara wcześniej napotkanego monstrum? Po odblokowaniu kamery możemy zobaczyć od frontu kto się tam znajduje.

Otóż jest to ciało samego James’a, i tak wiele osób może powiedzieć, że jest to zabieg czysto techniczny wynikający z oszczędności czasu i wykorzystania gotowego modelu, jednak biorąc pod uwagę późniejsze wydarzenia z gry, które rozgrywają się przed telewizorem i kasetą można wywnioskować, że jest to celowy zabieg i faktycznie znajduję się tam klon James’a.

3. Słowa w radiu 

Po napotkaniu pierwszego potwora przy alejce w tunelu James po raz pierwszy odnajduje radio. Po wyjściu z mrocznego zaułka James sprawdza radio z którego dobywa się głos Mary i przerywane słowa: „James … I’m …e … Come to … s … ting … f … id you k … Jam …”  Po rozszyfrowaniu możemy zrozumieć: „James I’m here. Come to me James I’m waiting for you. Why did you kill me James?” Oczywiście całość pasuje do wydarzeń, o których dowiadujemy się w dalszej części gry.

4. Szepty w pokoju 209

Będąc w końcowym etapie apartamentów, możemy w jednym mieszkaniu natknąć się na przerażające szepty. Jest to wydarzenie losowe, więc nie usłyszymy ich podczas każdego podejścia. 


Wiele osób zaczęło się zastanawiać jakie słowa kryją się za tajemniczymi szeptami. Wśród proponowanych przez użytkowników teorii największą popularnością cieszyło się rozwiązanie: „See my dead wife, come home to do some laundry to escape....” co możemy przetłumaczyć następująco: „Zobaczyć moją zmarłą żonę, wrócić do domu, zrobić pranie, żeby uciec”. Słowa te pasują do opowieści i mogą być wspomnieniem szarej rzeczywistości James’a sprzed wydarzeń gry kiedy to odwiedzał to według niego martwą już żonę w szpitalu i wracał do domu robić pranie sam. W angielskim slangu wyrażenie „doing laundry” oznacza także masturbację co również wpasowuję się we frustracje seksualną głównego bohatera i jego ucieczkę od rzeczywistości.
Jednak cała zagadka została rozwiązana i prawda okazała się być… no cóż rozczarowująca. Otóż szepty, które możemy usłyszeć pochodzą z biblioteki stockowych efektów dźwiękowych zwanej Nightingale Voice Box Sound Effects Library i są losowym zbitkiem słów, które nic nie oznaczają. Poniżej fragment w odświeżonej wersji.

https://soundcloud.com/peronmls/66-whisperingmale-1

 

5. Napis na ścianie

I never understood what this message meant. Any theories? : r/silenthill
Najbardziej rozpoznawalna zagadka Silent Hill 2 i symbol dwuznaczności gry. Prawdopodobnie napisana krwią, w Neely’s bar na zaklejonym oknie, następująca fraza „There was a HOLE here. It’s gone now” stała się przedmiotem wielu hipotez. Miejsce napisu może sugerować, iż dziura ta odnosi się do dziury w sercu protagonisty, który topił smutki pijąc w barze lub urwał mu się tam film. Może też odnosić do sekwencji w późniejszym etapie gry, gdzie bohater wskakiwał do dziur prowadzących w nieznane miejsca co również symbolizowało dziurę w sercu.
Może to być także easter egg odnoszący się do późniejszej odsłony cyklu, czyli Silent Hill 4, gdzie bohater przenoisił się do innych światów. W Silent Hill 2 możemy także przeczytać gazętę opisującą sprawe Waltera Sulivana. Miejsce napisu może sugerować także, iz znajdowała się tu kiedyś dziura w oknie i ktoś najzwyczajniej w świecie się jej pozbył. Masahiro Ito - dyrektor artystyczny podpowiadał na Twitterze, że wiadomość może symbolizować to, iż James nie ma już dłużej miejsca do ukrycia się przed sobą. Po zabiciu żony, umysł James’a wyparł całe wydarzenie i przybył do Silent Hill w nadziei, że Ona będzie tam na niego czekać lecz miasto starało się zmusić go do przyznania się do winy. Autorem może być także osoba o której mowa w kolejnym punkcie.

6. Kto zostawia wiadomości?

W Silent Hill możemy natrafić na kilka wiadomości skierowanych do James’a. Na pierwszy z nich natrafiamy obok Wood Side Apartaments, informujący o tym, iż drzwi otwierają się w nocy. 
Po śmierci Maryi natrafiamy na serię wskazówek pozostawionych bohaterowi, które mają na celu zaprowadzić go do muzeum. Pierwsza znajduje się na mapie w szpitalu druga na werandzie domu. Podczas biegania za wskazówkami możemy ponownie odwiedzić Neely’s Bar i pojawia się w nim kolejny napis:

„Jeśli chcesz zobaczyć Mary, powinieneś umrzeć. Jednak możesz trafić do innego miejsca niż Mary, James”

Autor napisu sugeruje, iż James po śmierci może trafić do piekła. Najprawdopodobniej autorem tych wiadomości jest Ernest Baldwin, duch którego napotyka Maria w dodatku Born from a wish. Wie on sporo o James’ie jeszcze przed przybyciem do Silent Hill, a także o postaci Maryi. Zna także zbrodnie bohatera. Jednak jego intencje wobec protagonisty są nieznane czy próbuje uświadomić jego zbrodnie czy ukarać.  

7. Więźniowie

Podczas przechodzenia etapu Toluca Prison możemy natknąć się na niewidzialnego więźnia zamkniętego w celi. Radio nie reaguje na niego jednak możemy strzelać do niego z bronic palnej. Gdy wejdziemy do jednej z cel możemy usłyszeć słowa „Ritual” co odnosi się do zakończenia Rebirth, bądź rytuałach wykonywanych na więźniach przez wyznawców kultu. Gdy odtworzymy te słowa od tyłu, usłyszymy „Are you sure” co może sugerować niepewność James’a w kwestii przywrócenia życia Mary.

To tyle z zaprezentowanych przeze mnie tajemnic, którę według mnie wydają się najciekawsze. Nie wchodziłem tutaj w kwestie symboliki ponieważ to materiał na osobny blog. Myślę, że pozostawione luki w grze nadają jej niepowtarzalnego charakteru.

 

Oceń bloga:
25

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper