PS5 PRO Będzie mocniejsze niż wam się wydaje

BLOG
601V
user-82039 main blog image
Whis | 16.04, 07:15
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Witam, z PS5 PRO zapomnisz o 30 fpsach. Przywitaj minimalne 40fps jako standard oraz 60 i 120 klatek w grach.

 

Prezentacja TCL w maju 2022 roku

 

 

Wtedy pierwszy raz nieoficjalnie pojawiła się informacja o tym że PS5 PRO jest planowane i że ma posiadać GPU RX 7700 XT, czego możemy się mniej więcej spodziewać?

 

 

Z powyższego testu widzimy że RX 7700 XT radzi sobie zawsze lepiej od RTX 3070, jedynie Deathloop w 1080p wypada gorzej na karcie RX osiągając 2 fpsy mniej by później w 1440p wypaść lepiej znów o 2 fpsy różnicy i później znowu spaść o 2 fpsy w 4k.

O ile są gry które w 4k sobie nie radzą bo działają w 30 klatkach tak w 1440p potrafią mieć nawet 90fps w tych samych tytułach.

Największe różnice?

Battlefield 5 248 klatek w 1080p dla RX 7700 XT i 50 mniej - 198 dla RTX 3070.

Doom Eternal 334 klatek w 1080p dla RX 7700 XT i 79 mniej - 255 dla RTX 3070

 

Czemu mnie to cieszy? Bo sam posiadam gorszą kartę RTX 3060 mobilną wersję ze 130TGP mocy i bardzo często widzę na liczniku 60-90-120-165 fpsów u siebie. Więc wiem na co PS5 PRO będzie stać. Czemu porównywałem to do RTX 3070? Bo w komentarzach często przewija się informacja wśród użytkowników że PS5 PRO będzie gorsze od RTX 3070.

 

Przecież procesor będzie tylko o 10% mocniejszy

 

I co z tego? Nie rozumiem argumentu niektórych ludzi którzy uczepili się tego procesora, jeśli ja na swoim lapku uruchamiam DLSS to przecież procesor nagle nie staje mi się lepszy, jest ten sam, nie gorszy czy lepszy o 10% a ten sam. DLSS i karta graficzna sprawia że zaczyna dziać się magia i zyskujemy klatki. Bottleneck?

 

 

Procesor na poziomie zwykłego PS5 z lepszą kartą RX 7800 XT pokazuje że nic takiego się nie dzieje. No dobrze ale tu jest tylko 1080p i tu wchodzi:

 

PSSR

 

Skoro Sony nie chce używać FSR to możemy założyć że PSSR jest czymś lepszym, Japońska firma nie postawiła by na gorszą opcję skalowania obrazu bo to nie ma sensu. PSSR będzie czymś lepszym niż FSR ale czy przekroczy moc DLSS? Wątpię, może się do niego co najwyżej zbliżyć ale i tak być raczej w tyle. Byłbym miło zaskoczony gdyby było inaczej. Wyżej pokazywałem że RX 7700 XT może osiągać spore ilości klatek w 1080p oraz 1440p, więc skalowanie gier z rozdzielczości 1440p do 4k powinno być czymś czego większość graczy nawet nie zauważy. Sam miałem parcie i pisałem ciągle o 4k/60fps przy PS5 PRO ale ogrywając Horizon Forbidden West na swoim dużym ekranie sprawdzając różnicę pomiędzy 1440p a 4k nie widziałem prawie żadnej różnicy poza mocnym spadkiem klatek przy 4k więc zostałem na 1440p. Nawet jeśli gry będą skalowane z 1080p do 4k to tylko lepiej dla graczy bo będziemy czerpać płynniejszą przyjemność z gier. Ktoś powie że nie wyobraża sobie rozciągania gry z 1080p do 4k, jeśli myślisz o powielaniu takiego obrazu x4 to masz rację że brzmi to źle. Patrząc jednak z logicznego punktu widzenia to jest tylko powielenie każdego piksela z osobna x4. Weź sobie celownik z gry który załóżmy że ma 1 piksel, musisz powielić go i sprawić żeby miał 4 piksele - to już nie brzmi tak źle jak rozciągnięcie całego ekranu x4.

 

DLSS to coś co zmieniło odbiór gier, nie musimy grać natywnie by dławić sprzęt a dzięki temu zyskujemy płynność obrazu i tego samego oczekuje od PSSR. Pamiętaj że PS5 FAT go nie ma więc skok będzie ogromny.

 

30 fps a co to?

 

40-60-120 fps nowym standardem. Wątpię że zobaczymy jeszcze jakieś gry w 30 fpsach na PRO, jeśli tak się stanie to boję się co będzie dziać się na zwykłej PS5. Pamiętajmy też że konsole to nie PC z milionem różnych konfiguracji sprzętowych, pisanie gier pod PS5 PRO powinno być domyślne a potem twórcy będą zjeżdżali z detalami by wpasować się w zwykłe PS5. Wątpię że gry będą pisane z myślą o PS5 i podbijane w stronę PRO, tak się nie programuje gier. Trafiłem jakiś czas temu na wypowiedź osoby która pracuje przy grach, stanęła ona w obronie XSS tłumacząc ludziom że nie mają pojęcia o czym rozmawiają. Gry są pisane na mocniejszy sprzęt bo tak jest łatwiej a potem wystarczy odjąć detale by wpasować je na mniej wydajnym sprzęcie. PS5 PRO Będzie miało pierwszeństwo.

 

Składając wszystkie wyżej przytoczone argumenty jestem pewien że GTA:VI w wersji na PS5 PRO otrzyma jeden tryb graficzny który pozwoli nam na rozgrywkę w 60 fpsach, Sony na bank ma z R* już to ugadane bo to przełoży się na ogromne zainteresowanie ich nową lepszą konsolą.

 

Chcę premierę, chcę skończyć czytać głupie wpisy na ten temat, proszę. Zweryfikujemy wtedy kto miał rację a kto nie. Oby Sony wydało sprzęt już tej jesieni a nie czekali na okres zimowy.

Oceń bloga:
9

Czy PS5 PRO będzie tak mocne jak tutaj opisuję?

Nie bo procesor będzie dławić ten sprzęt!
77%
PSSR niczego nie zmieni, nadal będzie to poziom PS5 FAT.
77%
No pewnie, 40-60-120fps nowym standardem w graniu!
77%
Może tak, może nie. Czekam na PS6 i nie obchodzi mnie pół generacja.
77%
Pokaż wyniki Głosów: 77

Komentarze (24)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper