Sonic Crackers - prototyp, alpha czy test nowych rozwiązań?
W pierwszym odcinku z cyklu "Prototypy" zagłębiamy się w "demko" Sonic Crackers. Niewielki ROM kryje za sobą całkiem interesującą historię. Zapraszam.
Witam po dłuższej przerwie.
Tak, wiem, że w komentarzu pod ostatnim blogiem zapowiadałem drugi odcinek "Hardware Pushers" jako kolejny film na kanale. Właśnie w trakcie pisania skryptu do tego materiału, trafiłem na krótki artykuł o "Sonic Crackers" w magazynie Retro Gamer. Zaciekawił mnie on na tyle, że zacząłem przekopywać internet w poszukiwaniu większej ilości informacji na ten temat. Początkowe dwie strony tekstu rozrosły się do czterech, co po zmontowaniu zamknęło się w standardowych (jak dla mnie) 12 minutach filmu.
Ciesze się z odkrycia strony z masą wczesnych wersji gier czyli "Hidden Palace". Dzięki niej ogrywałem na mojej konsoli kilka nigdy nie wydanych gier czy mocno zmienionych wersji alpha. Jest to prawdziwy raj dla osób interesujących się historią gier.
Nie zapomniałem też o kontynuacji "Hardware Pushers", skrypt jest prawie skończony. W materiale nie zabraknie tytułów które nawet dziś robią duże wrażenie na graczach. Opowiem w nim między innymi o takich perełkach jak "Aladdin" oraz "Vectroman" (będzie też kilka mniej oczywistych wyborów).
Na osłodę zapraszam na mój pierwszy materiał o grach, które w kreatywny sposób omijały ograniczenia sprzętowe konsoli Mega Drive.