Battlefield 1. Pełna lista zmian w wiosennej aktualizacji
DICE przez ostatnie tygodnie pracowało nad wiosenną aktualizacją do Battlefield 1. Pliki właśnie trafiają na serwery, więc deweloperzy ujawnili wszystkie szczegóły. Studio zajęło się znaczącym rozbudowaniem i ulepszeniem produkcji.
Battlefield 1 zadebiutował na rynku w ubiegłym roku, ale oczywiście to nie koniec prac nad grą. Twórcy systematycznie ulepszają pozycję i wrzucają do produkcji kolejne elementy. Dzisiaj na serwerach pojawia się wiosenna aktualizacja.
Battlefield 1 w Encyklopedii PPE.pl
Od dawna gracze czekali na Plutony. Nowa funkcja pozwala zainteresowanym tworzyć i zarządzać zespołem, który w gruncie rzeczy przypomina klan. Generał może przygotować nazwę, tag, opis, emblemat, czy też zdecydować się na rodzaj dostępu.
To naprawdę dobra wiadomość dla graczy, którzy aktywnie grają w Battlefield 1, ponieważ w końcu otrzymamy możliwość lepszego zbiera ekipy do rozgrywki. W dobre mediów społecznościowych nie jest to większy problem, ale dobrze, że autorzy postanowili dodać ten element do samej gry.
Tak prezentują się wszystkie szczegóły nowej funkcji:
PLUTONY
- Przygotuj się na grę drużynową. Dzisiaj wprowadzamy pierwszą część funkcji plutonów w Battlefield 1. To coś, o co prosiliście, z radością więc przedstawiamy nowy element gry. Na początku chcemy skupić się na dodaniu kluczowych elementów, takich jak tag plutonu, tworząc przy tym nową funkcję, którą będziemy w przyszłości rozwijać.
Poniżej opisujemy opcje dostępne od początku:
- Twórz i zarządzaj – Dowolny gracz może stworzyć pluton; w plutonie może się jednak znajdować tylko jeden generał – osoba najwyższa stopniem, którą automatycznie zostaje twórca. Tworząc pluton, można podać następujące informacje:
- Nazwa – ta informacja jest wymagana i musi zawierać 3-24 znaków.
- Tag – ta informacja jest wymagana i musi zawierać 1-4 znaków alfanumerycznych.
- Opis – opcjonalny, może zawierać do 256 znaków. Użyj go do opisania swojego plutonu.
- Emblemat – emblemat plutonu możesz wybrać z osobistej galerii. Jest on nanoszony na pluton, co oznacza, że jeśli później zmienisz emblemat, nie wpłynie to na pluton.
- Rodzaj dostępu – określa, jacy gracze mogą dołączyć do plutonu.
- Otwarty – każdy może dołączyć do plutonu.
- Wymagana aplikacja – każdy może aplikować do plutonu; członkowie posiadający odpowiednie uprawnienia mogą przyjmować lub odrzucać aplikacje.
- Zamknięty – po ustawieniu tego trybu nikt nie może dołączyć do plutonu.
Ustawienie to można zmienić w dowolnym momencie, jeśli ma się odpowiednie uprawnienia.
- Generał – najwyższy stopień w plutonie; w jednostce może być w danej chwili tylko jeden generał. Twórca plutonu automatycznie otrzyma tę rangę, ale może przekazać ją komuś innemu (a nawet musi, jeśli chce opuścić pluton). Generał ma dostęp do każdej opcji, w tym zmiany nazwy, tagu i rozwiązania plutonu.
- Pułkownik – pułkownik jest drugi stopniem i ma dostęp do większości opcji zarządzania plutonem – może zmieniać opis, emblemat i rodzaj dostępu. Oznacza to, że często może skutecznie zastąpić generała.
- Porucznik – najniższy stopień z opcjami zarządzania. Może przyjmować lub odrzucać zgłoszenia do plutonu, jeśli ustawiona jest opcja „Wymagana aplikacja”, oraz powiązać wynajęte serwery z plutonem.
- Szeregowy – to stopień, który otrzymuje każdy nowy członek plutonu. Nie zapewnia nic, poza przynależnością do plutonu i możliwością gry z innymi jego członkami. Generalnie zawsze możesz awansować kogoś na stopień poniżej twojego lub degradować bądź wyrzucać członków o niższym stopniu. Uprawnienia kumulują się, więc w przypadku awansu masz pewność, że zachowasz wcześniejsze.
- Znajdź i dołącz – w plutonach chodzi o wspólną grę. W sekcji „Znajdź pluton” znajdziesz listę polecanych plutonów, opartą o to, w jakich plutonach grają twoi znajomi. Po znalezieniu plutonu sprawdź, czy możesz do niego dołączyć. Do niektórych można przystąpić automatycznie, a do innych trzeba aplikować. Jeśli nie masz szczęścia, pluton będzie zamknięty.
- Reprezentowanie i granie w plutonie – dla wielu graczy ważne jest reprezentowanie plutonu, więc chcieliśmy jak najbardziej to ułatwić. Gracz może reprezentować tylko jeden pluton naraz; może też nie reprezentować żadnego. Nie traci wtedy stopnia ani członkostwa; to tylko opcja, którą można włączyć i wyłączyć. Kiedy reprezentujesz pluton, jego tag będzie wyświetlany przed twoim imieniem, a zamiast twojego emblematu pojawiać się będzie emblemat plutonu. Zasadniczo nadpisuje on emblemat gracza; od razu widać, że ten reprezentuje pluton.
- Poza tagiem i emblematem, jeśli oddział zapełni się graczami reprezentującymi ten sam pluton, nazwa oddziału zostanie automatycznie zmieniona na nazwę plutonu. Ponadto, jeśli reprezentowany pluton przyczynił się w największym stopniu do przejęcia flagi (co najmniej dwóch członków plutonu), na maszcie widoczny będzie proporzec z emblematem plutonu. Będzie się czym chwalić.
- Obecnie wprowadziliśmy ograniczenie do 100 graczy w plutonie; jeśli grupa ma więcej członków, sugerujemy utworzenie większej liczby plutonów z tą samą nazwą, tagiem, emblematem i opisem – jeden gracz może należeć do maksymalnie 10 plutonów. Wliczane są w to aktualne aplikacje – jeśli gracz należy do 8 plutonów i aplikuje do 2 kolejnych, to nie może aplikować lub dołączyć do kolejnego plutonu, jeśli nie opuści jednego z aktualnych lub nie anuluje aplikacji. W przyszłości rozważymy zmianę tych limitów.
- Chcieliśmy też skupić się na ułatwieniu gry w grupach, dodaliśmy więc możliwość sprawdzenia, gdzie grają znajomi z plutonu i dołączenia do nich.
Natomiast tak przedstawia się pełna lista zmian wiosennej aktualizacji:
NOWE FUNKCJE - ZAMIAR REANIMACJI
- Jeśli zdarzyło ci się grać jako medyk, uchylając się przed gradem pocisków i wybuchów, by dotrzeć do poległego towarzysza tylko po to, by ten poddał się i przestał czekać w ostatniej chwili, wiesz jakie to frustrujące.
- Teraz możesz dać znać martwemu graczowi, że do niego biegniesz. Na ekranie śmierci zobaczy on twoje imię z dopiskiem „Zbliża się medyk”. Medyk krzyknie też, że biegnie pomóc.
- Jeśli mimo to gracz postanowi nie czekać, nie zasługiwał on na pomoc.
NOWE FUNKCJE - ZARZĄDZANIE SERWERAMI
- To element, którego dotyczy wiele uwag, więc z radością przedstawiamy społeczności nowe funkcje.
- Administratorzy serwerów mogą dodawać innych graczy do listy administratorów.
- Można obniżyć wymagania graczy na serwerze po zakończeniu odliczania (z 20 do 6).
- Dodajemy też możliwość zakładania serwerów chronionych hasłem.
- Będziemy wciąż pracować nad zarządzaniem serwerami, tak jak nad innymi elementami gry. To dopiero początek. Czekamy na dalsze uwagi i sugestie, co powinniśmy usprawnić.
NOWA ZAWARTOŚĆ - UZBROJENIE
- Społeczność dała nam też znać, że chce więcej typów broni w grze. Zgadzamy się! W tej aktualizacji wprowadzamy cztery nowe typy broni, po jednym dla każdej klasy:
- HELLRIEGEL 1915 DEFENSIVE
- SELBSTLADER 1906 SNIPER
- HUOT AUTOMATIC OPTICAL
- MARTINI HENRY SNIPER
Ukończ specjalne zadania broni, by odblokować każdą z nich.
NOWE FUNKCJE - BARETKI
- W zimowej aktualizacji wprowadziliśmy system baretek z poprzednich części serii. Cieszymy się z tego, jak wygląda, więc poszerzamy go o 19 nowych baretek.
- Mają one promować współpracę z drużyną. Teraz otrzymasz baretki za zwiad, reanimacje, zaopatrzenie, naprawę, leczenie i tym podobne.
NOWE FUNKCJE - NIEŚMIERTELNIKI
- W tej aktualizacji można zdobyć pięć nowych nieśmiertelników:
- Battlefest 2017
- Answers HQ
- Sakura i Murata
- Regimentowy kufel
- Play to Give
MAPY I TRYBY - OGÓLNE
- Linia frontu – usunięto błąd, który sprawiał, że pole walki nie działało w trakcie rozgrzewki, przez co można było opuścić mapę.
- Linia frontu - usunięto błąd, który sprawiał, że licznik czasu nie uruchamiał się. Najdłuższa zarejestrowana gra trwała 3,5 godziny.
- Usunięto błąd, który sprawiał, że pole walki powodowało błędy graficzne na minimapie.
- Zaktualizowano materiał fizyczny jezior i rzek. Wybuchy w wodzie powinny wyglądać teraz prawidłowo.
- Ustawiono małe tryby gry na konsolach na 60 Hz.
- Zwiększono szerokość tekstury deszczu.
MAPY I TRYBY - AMIENS
- Usunięto wiele innych błędów.
MAPY I TRYBY - LAS ARGOŃSKI
- Usunięto wiele innych błędów.
- Usunięto błąd, pozwalający graczom wejść na bunkier, na który nie powinni móc wejść.
- Zmieniono oświetlenie, by mapa wyglądała lepiej.
MAPY I TRYBY - FORTECA FAO
- Dostosowano wysokość mgły, gdy gracz jest w samolocie lub na spadochronie.
MAPY I TRYBY - FORT DE VAUX
- Operacje – zaktualizowano filmik początkowy.
- Operacje – sprawiono, że elitarne bonusy znikają, gdy obrońcy wygrają batalion.
- Podbój – poprawiono miejsca odradzania się, by uniknąć pojawienia się przy wrogach.
- Podbój – poprawiono rozmiary punktów A, C i D.
- Podbój – w kwaterze przegrywającej drużyny pojawią się zestawy bohatera, jeśli przeciwnik przejmie wszystkie punkty.
- Podbój – dopracowano obszar pola walki wokół punktu pojawienia się Niemców.
- Szturm – przesunięto MCOM w trzecim sektorze bliżej atakujących i zmieniono punkty pojawienia się z powodu sukcesów obrońców.
- Szturm – zmieniono punkty pojawienia się, by zapewnić lepszą równowagę.
- Szturm – dodano dodatkową osłonę w trzecim sektorze.
- Zmieniono skalę efektu bloom na ekranie personalizacji.
- Usunięto błąd, który sprawiał, że gracze mogli przejść do zamkniętego obszaru.
- Usunięto błąd z niewidzialną kolizją w korytarzu.
- Usunięto błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli być reanimowani na systemie kanalizacyjnym.
- Usunięto błąd, który sprawiał, że czasem nie dało się wspiąć na most.
- Usunięto błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli wspiąć się na fort.
- Usunięto błąd renderowania niektórych rur.
MAPY I TRYBY - UPADEK KOLOSA
- Usunięto błąd z ograniczeniem wolnej kamery obserwatora.
- Naprawiono niektóre interakcje z drzwiami.
MAPY I TRYBY - MONTE GRAPPA
- Podbój – usunięto błąd, który sprawiał, że gracze mogli przejąć punkt C z miejsca, z którego nie powinni móc tego zrobić.
MAPY I TRYBY - PRZEŁAMANIE
- Operacje – usunięto błąd, który sprawiał, że gracze mogli pojawić się w behemocie, zanim był gotowy.
- Operacje – dodano czołg w drużynie atakujących w pierwszym sektorze.
- Operacje – dostosowano punkty przejęcia i odrodzenia w celu uzyskania lepszej równowagi.
- Podbój – zmieniono liczbę samolotów w drużynie z 3 do 2.
- Podbój – zmieniono rozmiar punktu przejęcia A i D.
- Podbój – zamieniono miejscami flagi B i C.
- Podbój – zabrano motocykl z krzaków przy punkcie startowym drużyny 2.
- Podbój – cofnięto punkt startowy drużyny 2.
- Podbój – dodano działa przeciwlotnicze w punktach startowych obu drużyn.
- Podbój – usunięto pozycję KM, której gracze nie powinni móc użyć.
- Szturm – na podstawie uwag graczy osłabiono obronę pierwszego i trzeciego sektora.
- Szturm – przesunięto czołg atakujących z pierwszego do trzeciego sektora.
MAPY I TRYBY - PUSTYNIA SYNAJSKA
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli opuścić stanowiska działa Fk.96 w konkretnym ustawieniu.
- Przesunięto działo polowe o metr.
MAPY I TRYBY - SOISSONS
- Operacje – dodano dodatkowe działo przeciwlotnicze dla obrońców w ostatnim sektorze.
- Operacje – dopracowano równowagę na podstawie uwag graczy i danych telemetrycznych.
- Operacje – usunięto błąd, który sprawiał, że gracze mogli pojawić się w behemocie, zanim był gotowy.
- Podbój – usunięto błąd z jednym z dział polowych oraz z „kampieniem” przy punkcie startowym.
- Podbój – poprawiono miejsca odradzania się, by uniknąć pojawienia się przy wrogach.
- Podbój – zmieniono rozmiar niektórych obszarów przejęcia (powiększono je).
- Podbój – zmniejszono liczbę czołgów w drużynie z 4 do 3 i przesunięto jeden z 3 punktów startowych czołgów do najbliższego punktu przejęcia (A i E). Dzięki temu wroga drużyna może je zająć i wpłynąć na liczbę czołgów na mapie. Zwiększa też wartość punktów, które są często ignorowane przez graczy.
- Podbój – wydłużono czas odrodzenia czołgów, by zwiększyć ich wartość.
- Podbój – zmieniono liczbę samolotów w drużynie z 2 do 1.
- Podbój – skrócono czas odrodzenia zestawu bohatera.
- Szturm – osłabiono obrońców, zmieniając punkty startowe w pierwszym i trzecim sektorze.
- Szturm – usunięto błąd, który sprawiał, że gracze mogli się odrodzić poza polem walki.
- Usunięto błąd z ograniczeniem wolnej kamery obserwatora.
- Zredukowano oświetlenie pomieszczeń.
MAPY I TRYBY - SUEZ
- Usunięto błąd, który sprawiał, że gracz nie mógł być reanimowany po śmierci w kałuży nieopodal kwatery brytyjskiej.
MAPY I TRYBY - WZGÓRZA VERDUN
- Operacje – dostosowano punkty przejęcia i odrodzenia w celu uzyskania lepszej równowagi.
- Operacje – zwiększono liczbę kuponów z 250 do 350.
- Operacje – haubica w pierwszym sektorze pojawia się teraz po 5 minutach pierwszego batalionu.
- Operacje – poprawiono pogodę w Verdun.
- Podbój – dostosowano punkty przejęcia i odrodzenia w celu uzyskania lepszej równowagi.
- Podbój – zmiany w czasie odrodzenia zestawu bohatera.
BROŃ I GADŻETY - OGÓLNE
- Sprawiono, że wszystkie karabiny snajperskie mają oddzielne mechanizmy powtarzalne.
- Poprawiono błędny ruch lunety przy przybliżeniu 1,25x i 2,00x.
- Klucz nie będzie już wydawał dźwięków i odtwarzał animacji naprawy, gdy pojazd został naprawiony.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że pasek postępu napraw nie działał podczas używania klucza.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że skórka broni „Seaforth Highlander” wyświetlana była jako „Highlander”. Taka tam literówka.
- Poprawiono informację o szybkostrzelności M1903 Marksman i Sniper z 51 do 54 strz./min, dzięki czemu wyświetlana jest prawdziwa szybkostrzelność.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że amunicja K zadawała obrażenia czołgom na dystansie ponad 150 metrów.
- Naprawiono trajektorię lotu Chauchata.
- Zmieniono szybkostrzelność M1903 Experimental, by wyrównać ją ze zmianami z „Nie przejdą”.
- Usunięto opóźnienie po przeładowaniu podczas używania amunicji K w Martini-Henry.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że celownik znikał podczas przybliżania Villar-Perosa.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre animacje przeładowania w trybie pierwszoosobowym były przerywane przy śmierć i nie odtwarzały się po reanimacji.
- Naprawiono błąd z bagnetem, który sprawiał, że gracz ginał bez animacji, nawet jeśli obu graczy nie dzieliła przeszkoda.
BROŃ I GADŻETY - ZMIANY DOTYCZĄCE GRANATÓW
- Dodano 0,3 s opóźnienia przy rzucie wszystkimi granatami
- Zmniejszono zasięg wybuchu poniższych granatów:
- Odłamkowy/trzonkowy: z 7,0 do 6,3
- Uderzeniowy, minigranat, lekki granat ppanc.: z 6,0 do 5,6
- Wydłużono czas działania zapalnika następujących granatów:
- Minigranat/odłamkowy/trzonkowy: minimalne opóźnienie z 1,3 do 1,4 s; lont z 0,7 do 0,85 s
- Uderzeniowy: minimalne opóźnienie z 1,0 s do 1,2 s
- Zapalający: minimalne opóźnienie z 1,3 s do 1,4 s
- Granat karabinowy: lont z 0,7 do 0,8 s
- Zwiększono czas odnowienia granatów ofensywnych:
- Minigranat: 28 s
- Gazowy: 35 s
- Lekki ppanc.: 42 s
- Odłamkowy: 49 s
- Uderzeniowy: 49 s
- Zapalający: 49 s
- Zwiększono liczbę granatów dymnych z 1 do 2.
- O 10% zmniejszono obrażenia zadawane przez granaty przeciwpancerne normalnym żołnierzom.
- Zwiększono modyfikator zaopatrywania skrzynki z amunicją z 3x do 3,5x w przypadku granatów ofensywnych.
- Granaty nie będą odnawiane, jeśli gracz nie jest w pobliżu skrzynki lub pakietu z zaopatrzeniem.
- Granaty nie powinny już kolidować z sojusznikami w zasięgu 10 metrów.
- Przygwożdżenie wstrzyma postęp odnawiania granatów bez skrzynki z amunicją i spowolni go do 2/3 w przypadku posiadania skrzynki.
- Naprawiono pozycję celownika mechanicznego w 12g Auto.
- Dodano składany bagnet, jeśli nie jest on używany w Automatico.
- Naprawiono błędne przybliżenie 2x w Bodeo1889.
- Dopracowano efekty dźwiękowe w karabinie Hellriegel.
- Naprawiono zbyt powolne zmniejszanie rozrzutu w Lebel Model 1886 w wersji dla piechoty .
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że dwunóg nie miał wpływu na odrzut i rozrzut snajperskiej wersji Lebel Model 1886.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że ikonka amunicji K nie wyświetlała się podczas używania Lebela.
POJAZDY - OGÓLNE
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że kamera pierwszoosobowa w wozie artyleryjskim znajdowała się w złej pozycji.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że kamera pierwszoosobowa w czołgu St. Chamond nie resetowała się po zejściu i powrocie na stanowisko kierowcy przy „Ostrzale wzywanym gołębiem”.
- Poprawiono zachowanie przy ostrzale sojuszniczym pociskami gazowymi BL9. Teraz po wyłączeniu ostrzału sojuszniczego nie zadają one obrażeń.
- Przesunięto uzbrojenie w czołgu St. Chamond spod pojazdu na górę, by dało się z niego korzystać w płytkiej wodzie.
- Zwiększono mnożnik wybuchów pocisków z dział przeciwlotniczych przeciwko samolotom:
- Myśliwiec: z 0,7 do 0,8
- Samolot szturmowy: z 0,7 do 0,75
- Bombowiec: z 0,6 do 0,65
- Naprawiono zbyt niskie obrażenia zadawane przez rakiety innym samolotom.
- Zwiększono mnożnik obrażeń od karabinów snajperskich przeciwko samolotom:
- Myśliwiec: z 1 do 1,2
- Samolot szturmowy: z 0,75 do 0,9
- Bombowiec: z 0,3125 do 0,375
- Zwiększono wewnętrzny zasięg wybuchu dział plot. z 4 do 6 metrów, jeśli detonację spowoduje pojazd.
- Usunięto impuls uderzenia z karabinów samolotowych.
- Strzałki Rankena:
- Czas przeładowania zwiększono z 12 do 15 s.
- Zmniejszono obrażenia od detonacji z 20 do 16,7.
- Zmniejszono zasięg wybuchu z 3 do 1,5 metra.
- Obrażenia bezpośrednie nie zadają już obrażeń żołnierzom.
- Poprawiono zachowanie przy spadających samolotach, wyłączając krytyczny stan śmigła przy wysuniętym podwoziu.
- Usunięto impulsy fizyczne z pocisków przeciwlotniczych działa na pustynnym opancerzonym pociągu.
- Naprawiono błąd, który polegał na tym, że gracz widział czasem dwa dostępne pojazdy zamiast jednego.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że pociski artyleryjskie wybuchały w powietrzu.
- Naprawiono błąd, który polegał na tym, że dźwięk szabli odtwarzał się w kółko po zeskoczeniu z konia w trakcie zamachu.
STEROWANIE
- Naprawiono błędy związane z atakiem wręcz i kamerą oraz przyciskami pada przy ustawieniu dla leworęcznych.
- Naprawiono błąd sterowania samolotem przy ustawieniu przycisków i klasycznego ustawienia drążków dla leworęcznych.
- Naprawiono błąd ze schematem sterowania dla leworęcznych, gdzie przy operowaniu działem polowym prawy drążek odpowiadał za przesuwanie i rozglądanie się.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że używanie myszy i joysticka powodowało przywrócenie domyślnego mapowania klawiszy.
- Dodano zaawansowane opcje dostosowania celowania drążkiem. Pozwala zmienić ustawienia celowania za pomocą drążka, jak w Battlefield 4.
- Usunięto błędne przypisanie dla kontrolera z ustawieniem alternatywnym dla leworęcznych na koniu. Galop i atak wręcz przypisane były do kliknięcia lewym drążkiem, co jest niemożliwe. Usunięto atak wręcz. Teraz obsługuje ono tylko galop (atak wręcz i tak nie działał).
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przejście do pozycji leżącej powodowało skok.
- Nurkowanie i wynurzanie się można rozpocząć dopiero gdy żołnierz zakończy poprzednią animację nurkowania lub wynurzania się.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że niektóre komendy przestały działać po skoku.
- Odróżniono martwe strefy joysticków i padów.
- Dodano możliwość zmiany martwych stref drążków i joysticka.
- Dodano możliwość zmiany maksymalnego wychylenia drążków i spustów (L2/R2) pada.
INTERFEJS
- Zmieniono ustawienie liczby członków oddziału, by uniknąć nachodzenia na siebie w języku arabskim.
- Zmieniono ustawienie zestawu-rangi, aby były odpowiednio wyświetlane w języku arabskim.
- Zmieniono ustawienie tekstu postępów broni i medali w języku arabskim.
- Zmieniono ustawienie tekstu o premii do PD w języku arabskim.
- Dostosowano kolumny na tablicy wyników, by punkty i opóźnienie powróciły do zakładanych rozmiarów.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że premia do PD i kłódka w menu oddziału nachodziły na siebie.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że kamera zabójcy wyświetlała czasem błędną broń i skórkę.
- Logo oddziałowej premii PD wyświetlane jest teraz prawidłowo.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracz nie dostrzegał pobliskich medyków, jeśli zabił się granatem gazowym lub zapalającym.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że broń kupiona za obligacje wojenne w menu nie była odblokowywana na ekranie personalizacji.
- Naprawiono błąd polegający na tym, że niektóre wiadomości nie wyświetlały się w czacie.
- Naprawiono błąd polegający na tym, że inne klasy niż medyk pojawiały się w liście „medyków w pobliżu”. Czasem może on wciąż wystąpić.
- Naprawiono błąd polegający na tym, że ta sama mapa pojawiała się dwukrotnie podczas głosowania na mapę.
- Dodano opcję wyłączenia zawartości stworzonej przez fanów.
KOD SIECIOWY
- Naprawiono wstrząsy dla obserwatora, gdy postać zaczyna się ruszać.
- Zmieniono ping na opóźnienie na tablicy wyników na wszystkich platformach.
- Gracze z opóźnieniem ponad 100 ms będą musieli strzelać w miejsce, gdzie zaraz będzie wróg, co będzie sygnalizowała ikonka w prawym górnym rogu.
- Powinno to usunąć problem z trafieniami zza rogu i utrudnić trafianie graczom z wysokim pingiem.
- Improved extrapolation handling for jittery players. Teraz ruch powinien być płynniejszy, co pozwoli innym klientom lepiej wykrywać trafienia.
- Obniżono progi ikonek ostrzeżeń o opóźnieniach.
- Opóźnienie:
- Żółty: 90 ms
- Czerwony: 200 ms
- Naprawiono błąd polegający na tym, że granat znikał, kiedy jego właściciel umierał. Kiedy gracz upuszczał granat po śmierci, ten znikał.
- Kule wystrzelone przez zabitych graczy zadają obrażenia, jeśli ofiara zdążyła strzelić przed śmiercią. Pozwala to na sprawiedliwą wymianę ognia.
- Poprawiono czas wczytywania poziomu podczas fazy synchronizacji sieci. Poprawi to czas dołączania do trwających meczów.
- Nadanie priorytetu informacjom o trafieniach.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekty trafienia pojawiały się w złych miejscach.
- Sprawiono, że efekt trafienia będzie lepiej zsynchronizowany ze strzelającym.
- Zmieniono ikonki ostrzeżeń – teraz wykorzystują średnie fps zamiast skoków procesora.
- Poprawiono algorytm obliczania kompensacji opóźnienia.
INNE
- Naprawiono błąd, który niepotrzebnie wydłużał czas wczytania mapy. Powinno to skrócić czas wczytywania o ok. 10 sekund.
- Naprawiono błąd z refleksami wody podczas uruchamiania gry w SLI.
- Naprawiono błąd z odnotowywaniem punktów za leczenie i reanimacje.
- Głosowanie na mapy jest teraz domyślnie włączone w trybach oficjalnych.
- Zaktualizowano listę twórców gry.
- Dodano opcję wyłączenia wspomagania celowania na wynajętych serwerach.
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszenie serwera, jeśli 24 graczy dołączyło w tym samym momencie w trybie dominacji.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli uszkadzać i naprawiać pojazd, zdobywając doświadczenie. Koniec z tym!
- Gra zawsze spowoduje teraz usunięcie zwłok, kiedy gracz się odrodzi. (Lepiej nie oglądać własnych zwłok.)
XBOX
- Naprawiono błąd, który powodował, że wylogowanie się na Xbox One podczas pierwszych kilku sekund filmiku wprowadzającego Operacji
- powodowało zawieszenie się systemu.