Rewolucja w tworzeniu cut-scenek - zobaczcie niesamowitą prezentację grafiki z SIGGRAPH 2016
W trakcie imprezy SIGGRAPH 2016 jako najlepszą real-time'ową prezentację grafiki uznano scenkę wygenerowaną w czasie rzeczywistym, korzystając z Unreal Engine 4. Naprawdę warto to zobaczyć, bo wygląda na to, że mamy do czynienia z rewolucją w tworzeniu cut-scenek.
Motion Capture znacznie ułatwił tworzenie cut-scenek i animacji w grach. Takie prezentacje wymagają jednak nadal dużego udziału deweloperów, którzy muszą często całymi dniami dopracowywać poszczególne scenki. Ekipa Epic Games wyposażona w Unreal Engine 4 i w specjalny system skanowania aktorów pokazuje, że już teraz podobne przedsięwzięcia można realizować dosłownie w kilka minut (mając oczywiście wcześniej przygotowane modele 3D).
Poniższy filmik przedstawia w skrócie cały proces. Deweloperzy z Ninja Theory i magicy z Epic Games pokazują jak łatwo tworzy się cut-scenki do Hellblade: Senua's Sacrifice wykorzystując technologię Unreal. Zamiast najpierw nagrywać sesje motion-capture, rejestrować mimikę aktorów, a później to wszystko mozolnie obrabiać, specjalne narzędzia prawie natychmiastowo "przerabiają" taką prezentację na cut-scenkę, działającą w czasie rzeczywistym na silniku gry. Efekty można śledzić na bieżąco w środowisku Unreal Engine 4.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Hellblade: Senua's Sacrifice.