Stworzenie rozgrywki cross-sieciowej nie sprawiło problemów deweloperom Rocket League

Gry
1255V
Stworzenie rozgrywki cross-sieciowej nie sprawiło problemów deweloperom Rocket League
Wojciech Gruszczyk | 05.05.2016, 20:41

Psyonix poinformowało w marcu, że w Rocket League zgrają razem gracze na PlayStation 4, Xboksach One i komputerach osobistych. Ta rewolucja wciąż nadciąga, ale wygląda na to, że już wkrótce rozegramy pierwsze pojedynki cross-sieciowe. Wiceprezes Psyonix postanowił przybliżyć tę funkcję, która nie sprawiła autorom większych problemów.

Rocket League jest pierwszą produkcją, w której zmierzą się ze sobą gracze na PlayStation 4, Xboksach One i komputerach osobistych. Trudno powiedzieć, czy takie zmagania trafią do innych produkcji, ale pod względem technicznym nie jest to podobno większy problem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Sprawę postanowił skomentować wiceprezes Psyonix – Jeremy Dunham:

„Od strony technicznej w rzeczywistości to nie było trudne. Największą przeszkodą były różne wymagania serwerowe i bezpieczeństwo protokołów – z różnych korzysta Sony, z różnych Microsoft i z różnych Steam. Ale to nie trwało długo.”

Twórca podkreślił, że innowacja działa i była testowana w różnych konfiguracjach. Studio musiało poradzić sobie z małymi błędami, ale nie jest to problem. Warto jednak zaznaczyć, że istotną rolę odegrał tutaj Microsoft, który dał zielone światło i umożliwił współpracę platform.

Czy tej sytuacji inni deweloperzy podążą drogą  Psyonix? Sytuacja jest mimo wszystko bardzo wątpliwa, ponieważ musimy pamiętać o słowach szefa Sony Computer Entertainment Worldwide Studios – Shuhei Yoshida nie wydaje się specjalnie zainteresowany pomysłem. 

Źródło: http://gamingbolt.com/rocket-league-dev-on-ps4-and-xbox-one-cross-platform-play-technically-it-was-not-that-difficult

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper