Stworzenie rozgrywki cross-sieciowej nie sprawiło problemów deweloperom Rocket League
Psyonix poinformowało w marcu, że w Rocket League zgrają razem gracze na PlayStation 4, Xboksach One i komputerach osobistych. Ta rewolucja wciąż nadciąga, ale wygląda na to, że już wkrótce rozegramy pierwsze pojedynki cross-sieciowe. Wiceprezes Psyonix postanowił przybliżyć tę funkcję, która nie sprawiła autorom większych problemów.
Rocket League jest pierwszą produkcją, w której zmierzą się ze sobą gracze na PlayStation 4, Xboksach One i komputerach osobistych. Trudno powiedzieć, czy takie zmagania trafią do innych produkcji, ale pod względem technicznym nie jest to podobno większy problem.
Sprawę postanowił skomentować wiceprezes Psyonix – Jeremy Dunham:
„Od strony technicznej w rzeczywistości to nie było trudne. Największą przeszkodą były różne wymagania serwerowe i bezpieczeństwo protokołów – z różnych korzysta Sony, z różnych Microsoft i z różnych Steam. Ale to nie trwało długo.”
Twórca podkreślił, że innowacja działa i była testowana w różnych konfiguracjach. Studio musiało poradzić sobie z małymi błędami, ale nie jest to problem. Warto jednak zaznaczyć, że istotną rolę odegrał tutaj Microsoft, który dał zielone światło i umożliwił współpracę platform.
Czy tej sytuacji inni deweloperzy podążą drogą Psyonix? Sytuacja jest mimo wszystko bardzo wątpliwa, ponieważ musimy pamiętać o słowach szefa Sony Computer Entertainment Worldwide Studios – Shuhei Yoshida nie wydaje się specjalnie zainteresowany pomysłem.