Każdy może skorzystać z wielkiej mocy chmury Microsoftu - nawet twórcy ekskluzywnych tytułów na PlayStation 4
Microsoft posiada wyjątkową technologię, dzięki której wiele produkcji wydanych na Xboksa One może działać lepiej. Szef marki Xbox jest przekonany, że każde studio może korzystać z tej innowacji...
Microsoft w 2008 roku pierwszy raz zaprezentował Azurę, czyli chmurę, dzięki której twórcy mogą korzystać z dodatkowej mocy. Technologia jest wciąż rozwijana oraz ulepszana i od pewnego czasu z tej innowacji zaczęli korzystać twórcy gier.
Z Azury skorzystało między innymi Respawn Entertainment, którego przedstawiciele postanowili przygotować „mądrzejszą sztuczną inteligencję”. Właśnie z powodu produkcji studia dowodzonego przez Vince’a Zampellę – Titanfall 2 – jeden z graczy zapytał na Twitterze Phila Spencera, czy gra skorzysta z mocy Azury? Szef marki Xbox odpowiedział następująco:
„Usługi Azury są dostępne dla każdej gry, nawet dla ekskluzywnych tytułów z innych platform. Nie chcieliśmy zablokować korzystania z technologii.”
Jest to naprawdę ciekawa sytuacja, bo choć przedstawiciele z wewnętrznych zespołów Sony pewnie nigdy nie sięgną po chmurę Microsoftu, tak twórcy third party nie muszą się ograniczać. Na aktualnej generacji często deweloperom brakuje siły w konsolach i każda dodatkowa moc na pewno przyda się autorom nadciągających hitów.