PS5 ze znacznie gorszą jakością od XSX. Duże problemy w grze Microsoftu

Gry
6796V
PS5 XSX1
Mateusz Kucharski | 23.04, 16:46

PlayStation 5 wypada znacznie gorzej od swojego głównego konkurenta. Najnowsza analiza pokazuje, że różnice są bardzo duże.

Od 16 kwietnia gracze PlayStation mogą bawić się w świecie wykreowanym przez Obsidian Entertainment. Grounded trafiło na PS4, PS5 oraz Switcha, dzięki czemu kolejne osoby mogą zapoznać się z grą od Microsoftu. Digital Foundry przygotowało nowy materiał, w którym porównane zostało działanie gry pomiędzy konsolami. Rezultaty są zaskakujące.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zacznijmy od rozdzielczości. Każda z konsol generuje obraz w dynamicznej rozdziałce. Wartości osiągane przez Xbox Series X oscylują między 1512p-2160p. Wszystko zależne jest od sytuacji na ekranie. Ze względu na swoją mniejszą moc, Xbox Series S daje rozdzielczość w okolicach 1026p-1080p. Wyniki osiągane przez PlayStation 5 są znacznie poniżej oczekiwań. Rozdzielczość na konsoli Sony wynosi zaledwie 1080p-1215p. Można zatem śmiało stwierdzić, że w kwestii rozdzielczości, PS5 jest bliżej XSS, niż XSX.

Digital Foundry sprawdziło również płynność w Grounded. Wersje Xbox praktycznie zawsze trzymają 60 FPS, lecz występują tam spadki o 1 klatkę, co może lekko wpływać na komfort gry. Pod tym względem lepiej radzi sobie Xbox Series S, na którym te spadki są najrzadsze. Płynność na PS5 to wartości między 45 a 60 klatek na sekundę. Jest to więc najgorzej działająca wersja gry na konsole stacjonarne. Sytuację ratuje VRR, więc jeżeli posiadacie ekran wspierający tę technologię, to komfort z gry będzie większy (nie zawsze).

Co ciekawe, PS5 może pochwalić się wyższą rozdzielczością cieni, lecz nie zawsze wpływa to pozytywnie na grę. Na konsoli Sony występują problemy z filtrowaniem, przez co niektóre cienie są "poszarpane" i migoczą. PlayStation 5 posiada także więcej detali, jakie widoczne są z dalszej odległości. Digital Foundry twierdzi, że może być to jeden z powodów niższej rozdzielczości i słabej płynności gry.

Analiza Grounded jest bardzo ciekawa, gdyż w HI-FI Rush i Sea of Thieves mieliśmy do czynienia z przewagą po stronie PS5. Konsola przede wszystkim generowała lepszej jakości cienie. Niektóre z tych elementów z pewnością da się poprawić w przyszłych aktualizacjach, lecz na chwilę obecną, jakość na PlayStation 5 jest po prostu słaba. Sprawdźcie zresztą sami.

Źródło: YouTube

Komentarze (163)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper