Stellar Blade wygląda i działa fantastycznie. Exclusive PS5 na porównaniu graficznym

Gry
2365V
Stellar Blade
Mateusz Kucharski | 29.03, 13:18

Już za kilka godzin gracze będą mogli za darmo wypróbować nową grę na PlayStation 5. Grafika w Stellar Blade została przeanalizowana i wygląda naprawdę świetnie.

Stellar Blade to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier w pierwszej połowie 2024 roku. Choć pełna wersja ukaże się dopiero za miesiąc, to już dziś gracze będą mogli sprawdzić wersję demonstracyjną. Wygląda na to, że twórcy przyłożyli się do swojej pracy i zaoferują nam świetnie działającą i wyglądającą produkcję. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Stan techniczny gier to ostatnio duża niewiadoma, wiele tytułów debiutuje w dość niskiej rozdzielczości oraz z dużymi spadkami płynności. Analiza dema przeprowadzona przez ElAnalistaDeBits wskazuje, że Stellar Blade nie będzie miało takich problemów. Gra oferuje trzy tryby graficzne, które różnią się od siebie nie tylko rozdzielczością, ale także liczbą klatek na sekundę:

  • Tryb rozdzielczości - 2160p i 30FPS
  • Tryb zbalansowany - 1440p i ~60FPS* (rozdzielczość wyjściowa to 4K)
  • Tryb wydajności - 1440p i 60FPS

Jak widać, mamy tutaj do czynienia z naprawdę solidnymi wartościami. Działanie trybów rozdzielczości i wydajności jest bardzo proste. W obu przypadkach gra trzyma niemal betonowe 30 i 60FPS. Tryb zbalansowany to połącznie dwóch poprzednich opcji. Bazowa rozdzielczość to 1440p, lecz w rzeczywistości jest ona wyższa, gdyż podnoszona jest do 2160p. Korzystając z trybu balansu musimy być przygotowani na pewne spadki płynności. Nie są one jednak duże. W przedstawionej analizie, od czasu do czasu zaobserwowano spadek o około 5-6 FPS, ale nie dzieje się to często. 

Niezależnie od tego, jaki tryb wybierzecie, ustawienia graficzne będą bardzo podobne w każdym z nich. Filtrowanie anizotropowe i szczegółowość niektórych tekstur jest nieco większa w trybie rozdzielczości. W trybie wydajności możecie też zauważyć lekkie ziarno na ekranie, lecz przy normalnej grze nie powinno być ono widoczne. Nie wiemy, jak działać będą dalsze obszary gry, jednakże jestem dobrej myśli.

Najbardziej przemawia do mnie tryb zbalansowany, gdyż otrzymujemy tutaj bardzo dobrą jakość obrazu (wysoka rozdzielczość) i płynność. Spadki są bardzo rzadkie, a jeżeli dysponujecie wyświetlaczem posiadającym technologię VRR, to rozgrywka powinna być dla was w stu procentach komfortowa. Poniżej możecie zapoznać się z pełną analizą grafiki.

Stellar Blade trafi wyłącznie na PlayStation 5 już 26 kwietnia, a demo będzie dostępne dzisiaj (15.00).

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Stellar Blade.

Źródło: YouTube

Komentarze (85)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper