RGG Studio tłumaczy dlaczego Like a Dragon Infinite Wealth opuściło Japonię "Nadszedł właściwy czas"

Gry
949V
Like a Dragon Infinite Wealth Beach Team
Grzegorz Cyga | 25.03, 18:00

Like a Dragon (dawniej Yakuza) to seria gier, które dzieją się w Japonii i są silnie osadzone w tamtejszych realiach. Najnowsza gra z serii o podtytule Infinite Wealth poniekąd zerwała z tą tradycją i głównym miejscem wydarzeń były Hawaje. Deweloperzy z Ryu Ga Gotoku Studio ujawniają, dlaczego zdecydowali się na przeniesienie akcji. 

Chociaż seria tworzona przez RGG Studio jeszcze za czasów, gdy marka była popularna na świecie pod nazwą Yakuza, potrafiła zabierać graczy do różnych miast, to zawsze były one częścią Japonii. Tymczasem najnowsza odsłona zrywa z tą tradycją.  

Dalsza część tekstu pod wideo

W najnowszej grze Like a Dragon Infinite Wealth, akcja głównej fabuły dzieje się na Hawajach. Co prawda, od czasu do czasu gracze wrócą do Kraju Kwitnącej Wiśni i lokacji, które znają z poprzednich części, lecz tym razem odgrywają one mniejszą rolę. Redakcja The Gamer miała okazję przeprowadzić wywiad z producentem gry, Hiroyuki Sakamoto, a ten ujawnił, dlaczego zespół zdecydował się na taki ruch.

Byliśmy przekonani, że była to właściwa decyzja dla narracji. W ten sam sposób czuliśmy, że nadszedł właściwy czas, aby opuścić Kamurocho. Po wprowadzeniu Ichibana jako nowego bohatera w Yakuza: Like a Dragon uznaliśmy, że nadszedł właściwy czas, aby przenieść się do nowej lokalizacji za granicą w Infinite Wealth. Chcemy, aby seria rozwijała się, podobnie jak nasi bohaterowie dojrzewają wraz z wiekiem. Uważamy, że jest to realistyczne dla świata, w którym żyjemy i jest to jeden z powodów, dla których ludzie lubią nasze gry.

Mając do czynienia z tą samą lokalizacją w tym samym okresie, chcemy sprawić wrażenie, że świat jest ze sobą połączony, dlatego staramy się dzielić funkcjami tak bardzo, jak to możliwe. Na przykład trzymamy agencję detektywistyczną Yagamiego w tym samym miejscu, mimo że tytuły są różne.

Hawaje zostały wybrane jako miejsce akcji Infinite Wealth, ponieważ miało to sens narracyjny, aby było to miejsce, w którym ukrywała się matka Kasugi, a także dało Kiryu osobistą więź z Yumi.

Okazuje się jednak, że deweloperzy od dłuższego czasu myśleli nad opuszczeniem Japonii i mieli kilka pomysłów na lokację, lecz to Hawaje były najlepszym wyborem, także z uwagi na to, że cieszą się one popularnością wśród Japończyków. 

Geografia i interesujące rzeczy, których nie ma w Japonii, były świetną inspiracją dla fabuły i miejsc. Zwłaszcza plaża była jednym z najbardziej reprezentatywnych hawajskich miejsc, z rozległą przyrodą w oddali. Zgiełk pobliskiej scenerii był również ważny dla fabuły i lokalizacji jako element unikalny dla Hawajów.

Jednakże przenosiny na Hawaje nie były łatwe. Deweloper ujawnił, że gra powstawała w czasach pandemii, która wybuchła kilka lat temu, a to nie był jedyny problem, z jakimi musiał się zmagać zespół. 

Dodanie zupełnie nowej lokalizacji to duże przedsięwzięcie, które wymagało od zespołu wiele pracy i badań. Zwłaszcza że Honolulu City to największa mapa, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy w historii serii. Ze względu na pandemię zespół nie był w stanie udać się na Hawaje na początku prac rozwojowych i przeprowadził wstępne badania, korzystając z Internetu, aby stworzyć wstępne mapy. Po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu zespół był w stanie przeprowadzić badania na miejscu, które doprowadziły do zabawnego odkrycia, że jeden element projektu nie był taki, jak powinien. Odkryliśmy, że zaprojektowaliśmy palmy absurdalnie niskie w porównaniu z ich rzeczywistą wysokością. Po naszych badaniach na miejscu udało nam się doprowadzić palmy do ich rzeczywistej skali. 

Ponadto, ponieważ był to nasz pierwszy wyjazd za granicę, musieliśmy przeprowadzić badania nad lokalną kulturą i językiem, a także nad reprezentacją klimatu tropikalnego, czego wcześniej nie robiliśmy, więc te obszary nie były łatwe. Pojawiła się kwestia języków, które były wymieniane lokalnie. Mieliśmy angielskie i chińskie podkłady głosowe, a także japońskie, więc w zasadzie sprawiliśmy, że wszyscy mówili tym samym językiem.

Jesteśmy dobrzy w tworzeniu przygód zlokalizowanych w Japonii, ponieważ jesteśmy z nią zaznajomieni, ale wszyscy w zespole początkowo nie byliśmy pewni, czy będziemy w stanie wyprodukować tę samą jakość dla naszego pierwszego zagranicznego przedsięwzięcia.

Źródło: The Gamer

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper