PS5 Pro z RDNA 4 RT. Sony ma postawić na ray tracing i SI, ale nie na wyższą liczbę klatek na sekundę

Gry (plotka)
2121V
ps5 pro
Iza Łęcka | 18.03, 10:30

PS5 Pro najprawdopodobniej zaoferuje dopracowaną grafikę i pozwoli podziwiać efektowny ray tracing, ale gracze nie powinni spodziewać się dużych poprawek w płynności rozgrywki.

Z rana informowaliśmy o nowym przecieku dotyczącym specyfikacji ulepszonej wersji PlayStation 5. Jak wskazuje Tom Henderson, japoński gigant branży miałby skoncentrować się na wzroście szybkości pamięci, lepszej jakości dźwięku oraz znacznym usprawnieniu GPU. Według doniesień PS5 Pro miałoby mieć aż 33,5 teraflopów mocy, co wskazywałoby na znaczącą różnicę w możliwościach sprzętu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Swoją cegiełkę do doniesień dokłada Kepler – insider związany z marką AMD, który od jakiegoś czasu dzieli się zakulisowymi wiadomościami na temat współpracy Sony z producentem.

Już Henderson wspominał o procesorze graficznym obsługującym wyspecjalizowane shadery śledzące BVH8, natomiast Kepler kontynuuje tę myśl zaznaczając, że PS5 Pro miałoby wykorzystywać silnik RT RDNA 4 o podwójnej przepustowości ray tracingu na cykl. Tym samym w nowej konsoli Sony mielibyśmy doświadczyć znacznych ulepszeń również w tym aspekcie.

BVH8 jest interesujący, nie tylko potwierdza, że PS5 Pro korzysta z silnika RT RDNA4, ale także potwierdza, że RDNA4 podwaja przepustowość RT na cykl, o czym nie wspomniano jeszcze w żadnej łatce open source!

PS5 Pro miałoby się odznaczać również lepszym wykorzystaniem technologii uczenia maszynowego, dlatego insider śmiało stwierdza, że to podejście japońskiego producenta niekoniecznie ucieszy graczy, którzy przede wszystkim oczekują jak najwyższej płynności rozgrywki.

Tak, wyraźnie idą na całość z RT i AI. Ale może to być nieco rozczarowujące dla osób, które chciały tylko wyższych FPS.

Źródło: WccfTech

Komentarze (211)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper