Legendarna marka ma powrócić w wielkim stylu. Sega chce z rebootu Crazy Taxi zrobić grę AAA

Gry
822V
Benzyna, kofeina i czas - kilka słów o serii Crazy Taxi
Grzegorz Cyga | 19.02, 18:27

Crazy Taxi to jedna z kultowych marek należących do Segi. Jednak od dłuższego czasu wypuszczane były gry na systemy mobilne i seria mogła zostać nieco zapomniana. Jednak wygląda na o, że Sega, która niedawno ogłosiła przywrócenie jej do życia, zamierza to zrobić z należytą pompą.

Pod koniec 2023 roku Sega zaskoczyła fanów, zapowiadając aż 5 nowych gier będących wskrzeszeniem niegdyś bardzo popularnych swoich IP. Jedną z nich jest Crazy Taxi, które zostało zapoczątkowane w 1999 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Były to gry o bardzo prostym założeniu, jednak posiadające polegającą mocno na zręczności rozgrywce. Ich popularność zaczęła się jednak w 2000 roku, kiedy to Crazy Taxi trafiło na Dreamcasta. Jednak od 2014 roku, kiedy to na urządzeniach mobilnych z systemem iOS zadebiutowało Crazy Taxi: City Rush nie ukazało się nic nowego, a Sega zakończyła rozwój tytułu 24 marca 2021 roku.

Obecnie wiemy, że seria powraca. Niedawno ukazał się wywiad ze starszym dyrektorem wykonawczym Segi, który jest jednocześnie prezesem otwartego trzy lata temu oddziału w Sapporo, Takaya Segawą. Ujawnił on, że nadchodzący reboot Crazy Taxi ma być tytułem AAA.

Jesteśmy odpowiedzialni za takie tytuły jak Phantasy Star Online 2: New Genesis czy Hatsune Miku: Colorful Stage! we współpracy z bazami w Tokio i za granicą. Uczestniczymy również w tworzeniu tytułów AAA, w tym Crazy Taxi. Jednak w tej chwili nie mamy żadnych tytułów opracowanych samodzielnie przez studio, ale zamierzamy to zrobić w przyszłości.

Segawa przyznał, że Sapporo jest jednym z najbardziej zaludnionych miast w Japonii i zainteresowanie deweloperów współpracą z Segą jest tak duże, że zdecydowano się w ubiegłym roku otworzyć drugie studio w Sapporo.

Sapporo jest jednym z najbardziej zaludnionych miast w Japonii, a jednocześnie otoczonym przyrodą. Tutejsze uniwersytety i szkoły zawodowe tworzą atrakcyjne środowisko do zabezpieczania zasobów ludzkich. Studio ma dział badawczo-rozwojowy, który zajmuje się projektowaniem i programowaniem gier, oraz dział kontroli jakości odpowiedzialny za kontrolę jakości. Rekrutacja w dziale R&D przebiega zgodnie z oczekiwaniami, ale w przypadku QA otrzymaliśmy więcej zgłoszeń niż przewidywaliśmy, więc w kwietniu 2023 r. otwarto drugi oddział Sapporo Studio. 

Naszym celem jest podniesienie umiejętności technicznych każdego pracownika, przejmując odpowiedzialność za część projektów prowadzonych przez centralę. Jednak Sapporo Studio dopiero zaczyna, więc musimy nie tylko tworzyć gry, ale także budować dobre środowisko pracy i kulturę wewnętrzną. Różnica między Sapporo Studio a centralą polega na tym, że musimy mieć tak szeroki zakres reakcji

Źródło: The Japan Times

Komentarze (27)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper