Legion Samobójców z analizą od Digital Foundry. Porównanie grafiki na konsolach

Gry
1511V
Suicide Squad: Kill the Justice League - recenzja - główna grafika
Mateusz Kucharski | 03.02, 19:36

Kiedy pojawia się nowa gra, szczególnie od tak dużego studia jak Rocksteady, to porównanie jej działania na konsolach jest tylko kwestią czasu. Digital Foundry sprawdziło, jak Legion Samobójców: Śmierć Lidze Sprawiedliwości radzi sobie na PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S.

Porównania graficzne to dobry sposób na sprawdzenie, jak twórcy zadbali o optymalizacje swoich gier na poszczególne platformy. Specjaliści z Digital Foundry wzięli pod lupę nową grę wydaną przez Warner Bros. Czy konsole podołały wyzwaniu i zaoferowały oczekiwaną jakość? Cóż... na to pytanie nie ma jasnej odpowiedzi.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zacznijmy od plusów. Analitycy zwrócili szczególną uwagę przykładowo na wykonanie głównych bohaterów, ich modele oraz ubrania prezentują się świetnie. Po dokładnym przybliżeniu, można nawet dostrzec detale, takie jak strzępki materiału na chuście Kapitana Boomeranga. Dodatkowo, elementy takie jak animacje postaci, mimika twarzy oraz ruch gałek ocznych również są wykonane z ogromną dokładnością.

Jeżeli chodzi o bezpośrednie zestawienie konsol, to w przypadku PlayStation 5 oraz Xbox Series X sytuacja jest dosyć podobna. Gorzej z Series S. Tak wyglądają średnie wartości dotyczące rozdzielczości:

Xbox Series X - 1728p, PlayStation 5 - 1440p, Xbox Series S - 900p

Na wszystkich konsolach gra działa w 60 klatkach na sekundę, jednak najstabilniej sytuacja wygląda na PS5. Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, że konsola Sony generuje nieco niższą rozdzielczość niż XSX. Ustawienia graficzne pomiędzy tymi dwoma konsolami są praktycznie identyczne. Najgorzej sytuacja wygląda na Xbox Series S. Aby wyświetlić 60 fpsów, konsola korzysta z bardzo agresywnego skalowania, które powoduje, że obraz jest zniekształcony, a w rzeczywistości grafika wygląda gorzej niż wskazuje na to rozdzielczość.

Problemem jest również frame-time, który nie utrzymuje stałej wartości, dzieje się tak podczas podróży przez miasto. Powoduje to, że pomimo dość wysokiej liczby klatek, obraz nie jest płynny, występują także mikroprzycięcia, które mogą wybijać graczy z rytmu. Zainteresowanych szczegółami oraz analizą wersji PC zachęcam do obejrzenia materiału poniżej.

Źródło: YouTube

Komentarze (62)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper