Microsoft zwalnia 1900 pracowników z działu gier! Z zespołów Xboksa, Activision, Blizzarda i Bethesdy

Gry
6397V
Microsoft Gaming
Wojciech Gruszczyk | 25.01, 15:21

Microsoft w zeszłym roku za 69 mld dolarów przejął Activision Blizzard, ale właśnie potwierdzono ogromną redukcję zatrudnienia. Firma postanowiła zwolnić aż 1900 specjalistów pracujących nad grami dla amerykańskiej korporacji.

Od kilku tygodni systematycznie informujemy naszą społeczność o kolejnych zwolnieniach. Najwięksi giganci w branży muszą rezygnować z części deweloperów i właśnie otrzymaliśmy zaskakującą wiadomość od Microsoftu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gigant z Redmond w zeszłym roku za 69 mld dolarów kupił Activision Blizzard, a właśnie potwierdzono zwolnienie 1900 pracowników z działu gier.  Redakcja IGN otrzymała oświadczenie od szefa Microsoft Gaming – firma już wcześniej przygotowywała plan realizacji ze „zrównoważoną strukturą kosztów”:

Minęły nieco ponad trzy miesiące, odkąd zespoły Activision, Blizzard i King dołączyły do Microsoftu. W 2024 roku kierownictwo Microsoft Gaming i Activision Blizzard zobowiązało się do uzgodnienia strategii i planu realizacji ze zrównoważoną strukturą kosztów, która będzie wspierać całą naszą rozwijającą się działalność. Wspólnie ustaliliśmy priorytety, zidentyfikowaliśmy obszary pokrywające się i upewniliśmy się, że wszyscy jesteśmy zgodni co do najlepszych możliwości rozwoju.

1900 osób to około 8% wszystkich pracowników Microsoft Gaming:

W ramach tego procesu podjęliśmy bolesną decyzję o zmniejszeniu liczby naszych pracowników zajmujących się grami o około 1900 stanowisk z 22 000 osób w naszym zespole. Wraz z zespołem Gaming Leadership Team jesteśmy zobowiązani do przeprowadzenia tego procesu w sposób jak najbardziej przemyślany. Osoby, na które redukcje te mają bezpośredni wpływ, odegrały ważną rolę w sukcesie Activision Blizzard, ZeniMax i zespołów Xboksa i powinny być dumne ze wszystkiego, co tutaj osiągnęły. Jesteśmy wdzięczni za kreatywność, pasję i poświęcenie, które wnieśli do naszych gier, naszych graczy i dla naszych kolegów. 

Phil Spencer obiecuje, że zapewni wszystkim deweloperom „pełne wsparcie”. 

Zapewnimy pełne wsparcie tym, którzy ucierpią podczas transformacji, w tym odprawy zgodnie z lokalnymi przepisami prawa pracy. Osoby, których role zostaną zmienione, zostaną o tym powiadomione i prosimy o traktowanie odchodzących kolegów z szacunkiem i współczuciem, które są zgodne z naszymi wartościami.

Microsoft chce nadal przygotowywać wiele różnorodnych produkcji, ale szef Microsoft Gaming podkreśla, że sytuacja jest trudna.

Patrząc w przyszłość, będziemy nadal inwestować w obszary, które będą rozwijać naszą działalność i wspierać naszą strategię dostarczania większej liczby gier większej liczbie graczy na całym świecie. Chociaż jest to trudny moment dla naszego zespołu, jestem jak zawsze przekonany o waszej zdolności do tworzenia i pielęgnowania gier, historii i światów, które łączą graczy. Phil.

Sytuacja jest na pewno bardzo trudna, ponieważ Microsoft wczoraj osiągnął wycenę rynkową na poziomie 3 bilionów dolarów. Korporacja świętuje kolejne sukcesy, a jednocześnie... zapowiada gigantyczne cięcia działu gier. To na pewno odbije się na produkcjach, które mają zadebiutować na rynku w kolejnych latach. Zwolnienia raczej nie wpłyną na tegoroczne produkcje, jednak problemy mogą pojawić się w przypadku tytułów, które mają trafić na rynek za kilka lat.

Źródło: IGN

Komentarze (341)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper