Branża odchodzi od gier-jako-usług? Sony może mieć poważny problem

Gry
3792V
ellie
Wojciech Gruszczyk | 04.01, 19:05

PlayStation w najbliższych latach chce wrzucić na rynek ponad 10 gier-jako-usług. Wszystkie główne zespoły korporacji zajmują się opracowaniem sieciowych tytułów, ale według najnowszej analizy – branża w 2024 roku ma odchodzić od tego typu produkcji.

Sony planowało wrzucić na rynek 12 gier-jako-usług, ale jak wiadomo część produkcji potrzebuje więcej czasu, a przykładowo The Lastof Us Online zostało anulowane. Trudno powiedzieć, ile aktualnie sieciowych projektów powstaje, ale korporacja może zmierzyć się z dużym problemem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tom Wijman, jeden z najbardziej znanych analityków w branży, rozmawiał z redakcją Gamesindustry.biz i przedstawił swoje przewidywania na 2024 rok. Jego zdaniem nadszedł „koniec dominacji gier-jako-usług”, ponieważ rynek jest nasycony takimi tytułami.

Na rynku nadal mają znajdować się produkcje, które cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem i zarabiają gigantyczne pieniądze, ale deweloperzy będą odchodzić od oferowania nowych pozycji, ponieważ gracze nie chcą już takich tytułów.

Gry-jako-usługi będą niewątpliwie nadal odnosić ogromne sukcesy i zdominują listy najpopularniejszych i najbardziej dochodowych gier, ale nie każde studio będzie już chciało tworzyć gry z usługami na żywo. Deweloperzy i wydawcy powrócą do tworzenia gier premium.

Analityk podkreślił ważny szczegół – teraz powstaje wiele tytułów nastawionych na wieloletnie wsparcie, duża część gier trafi na rynek w 2024 roku, ale ostatecznie tylko nieliczne pozycje odniosą sukces. Nie tylko z powodu jakości, ale po prostu braku wolnego czasu u graczy.

Wiele planowanych gier z usługami na żywo trafi na rynek, a każda z nich będzie walczyć o sukces. Branża, która szybko spadła ze szczytowego poziomu zaangażowania w latach 2020 i 2021, przechodzi restrukturyzację, w związku z czym finansowanie ogromnych projektów ma niższy priorytet. Kapitał wysokiego ryzyka jest ograniczony, co sprawia, że niezależnym studiom trudniej jest zapewnić finansowanie.

W samym tekście Gamesindustry.biz kolejni analitycy podkreślają, że w 2024 roku branża nadal będzie walczyć z wielkimi kosztami tworzenia produkcji i następne korporacje mają nie podejmować ryzyka, więc ostatecznie giganci nie będą wykładać wielkich pieniędzy w niepewny biznes gier-jako-usług, a postawią na pozycje premium.

Źródło: Gamesindustry.biz

Komentarze (75)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper