Wielkie zmiany u twórców The Last of Us. Neil Druckmann wydał oświadczenie po decyzji Evana Wellsa

Gry
4203V
The Last of Us Joel
Iza Łęcka | 12.07.2023, 08:25

Po 25 latach pracy dla Naughty Dog Evan Wells postanowił odejść. Jeden ze współprezesów studia odpowiedzialnego za takie serie jak The Last of Us oraz Uncharted przechodzi na emeryturę. Neil Druckmann odniósł się do sprawy.

Naughty Dog doświadczy sporych zmian na stanowiskach kierowniczych. Po wielu latach pracy dla wewnętrznego studia PlayStation doświadczony Evan Wells, który tworzy gry od ponad 30 lat, postanowił zakończyć karierę i dać sobie czas na odpoczynek. To właśnie on dowodził studiem wraz z Neilem Druckmannem, który najprawdopodobniej przejmie stery w studiu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Po 25 latach spędzonych w Naughty Dog, chciałem ogłosić wam wszystkim, że zdecydowałem się przejść na emeryturę pod koniec tego roku. Jest to coś, o czym rozmawiałem z kierownictwem studia Naughty Dog od ponad roku, a z Neilem jeszcze dłużej. Ta decyzja niesie ze sobą przytłaczające i sprzeczne emocje, ale zdałem sobie sprawę, że jestem zadowolony z czasu spędzonego w studiu i wszystkiego, co razem osiągnęliśmy przez ostatnie 25 lat. Nie mógłbym być bardziej pewny zdolności Neila do prowadzenia studia. To właściwy czas, aby dać jemu i innym członkom Zespołu Kierowniczego Studia możliwość pokierowania zespołem ku pomyślnej przyszłości.

Na witrynie studia opublikowano oświadczenie, w którym Wells podkreśla, że ponad połowę życia był związany z zespołem i rozwijał jego największe gry, jednakże nadszedł czas na zmiany. Deweloper był 14. pracownikiem Naughty Dog, tymczasem obecnie przedsiębiorstwo odpowiedzialne za markę The Last of Us zatrudnia ponad 400 specjalistów.

Każdy ważny kamień milowy w życiu mogę określić za pomocą projektu Naughty Dog – poznałem swoją żonę podczas Crash Team Racing, spędziliśmy miesiąc miodowy po wydaniu Jak 2, mieliśmy pierwsze dziecko na targach E3 w tygodniu, gdy ogłosiliśmy Uncharted: Drake's Fortune, a nasze drugie dziecko urodziło się w samym środku prac nad The Last of Us.

Evan Wells będzie pełnił obowiązki współprezesa Naughty Dog do końca roku, zatem wydaje się bardzo prawdopodobne, że będzie miał okazję ogłosić kolejny projekt studia przygotowywany z myślą o PlayStation 5.

Nigdy nie ma idealnego momentu na odejście, ale jestem niesamowicie pewny, że pozostawiam studio w najlepszych rękach. Neil i reszta zdolnego i dynamicznego zespołu kierowniczego studia doskonale nadają się do zapewnienia, że Naughty Dog nadal będzie liderem w branży – nie tylko w tworzonych przez nas grach, ale także w środowisku, w którym je tworzymy. Jestem przekonany, że Naughty Dog będzie nadal popychać branżę i nasze medium do przodu.

Druckmann automatycznie zareagował na nowiny, wydając dodatkowe oświadczenie, w którym przedstawił ważne szczegóły dotyczące przyszłości studia – jeden z autorów The Last of Us będzie szefem studia i jednocześnie szefem działu kreatywnego.

Alison Mori awansuje na kierowniczkę studia i szefową działu operacyjnego, Arne Meyer nadal pozostanie dyrektorem ds. kultury i komunikacji, Christian Gyrling będzie szefem ds. technologii, natomiast do zespołu kierowniczego dołączy Erick Pangilinan. Jeremy Yates został jednym z kierowników działów artystycznych, a Anthony Newman obejmie nową rolę szefa produkcji i projektowania.

Neil Druckmann przyznał, że Evan Wells chciał wcześniej odejść na emeryturę, ale pozostał, by utworzyć nową strukturę w Naughty Dog.

Źródło: Naughty Dog

Komentarze (66)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper