Final Fantasy XVI otrzyma 2 tryby. Gracze wybiorą jakość lub wydajność
Square Enix przedstawiło konkrety dotyczące trybów, z jakich będziemy mogli skorzystać od premiery wyczekiwanej odsłony Final Fantasy na PlayStation 5. Deweloperzy nie zapewnią sympatykom serii pełnego 4K w 60 klatkach na sekundę, lecz pamiętając o skali przygody Cilve'a Rosfielda mogliśmy się spodziewać takiego obrotu spraw.
Final Fantasy XVI będzie jednym z tytułów, który niebawem pokaże moc PlayStation 5. Japoński producent i wydawca od początku skupiał się na konsoli aktualnej generacji Sony, co więcej, w projekt zostali także zaangażowani specjaliści z PlayStation, którzy służyli swoim wsparciem i merytoryczną wiedzą. Podczas jednego z wywiadów Naoki Yoshida przyznał, że inżynierowie zostali oddelegowani, by pomóc zespołowi w jak najlepszej optymalizacji tytułu.
W weekend Square Enix nie tylko zaprezentowało nowe ujęcia z Final Fantasy XVI, ale przedstawiciele zdradzili, na jakie atrakcje możemy liczyć w przypadku trybów gry. Studio już wcześniej wspominało, że gracze będą mogli wybrać pomiędzy jakością a wydajnością, tymczasem otrzymaliśmy szczegółowe dane.
Tryb Quality zapewni rozgrywkę w rozdzielczości 4K przy 30 klatkach na sekundę, natomiast Performance zaoferuje gameplay w 1440p przy 60 klatkach.
Aktualnie nie jesteśmy w stanie potwierdzić, czy deweloperzy w przyszłości zapewnią dodatkowe tryby, lecz w dowolnym momencie poznawania historii będziemy mogli swobodnie zmienić ustawienia.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XVI.