Opóźnienie premiery Starfielda było „właściwe”. Phil Spencer chciał zapewnić deweloperom pewien przywilej

Gry
2110V
Starfield
Iza Łęcka | 16.11.2022, 11:37

Pierwotnie Starfield miał zadebiutować w miniony piątek, jednakże kilka miesięcy temu Bethesda oficjalnie potwierdziła przedłużenie prac nad nowym IP i opóźnił jego premierę. Do sprawy odniósł się główny przedstawiciel Xboksa, który po raz kolejny podkreślił, że była to właściwa decyzja.

Starfield można śmiało uznać za jedną z najbardziej wyczekiwanych produkcji tworzonych przez Bethesdę, która dotychczas specjalizowała się w rozwoju tak popularnych marek jak The Elder Scrolls oraz Fallout. Jak dotąd nie poznaliśmy ostatecznego terminu udostępnienia kosmicznego RPG-a, choć deweloperzy przekazali, że dojdzie do tego w pierwszej połowie 2023 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Temat opóźnienia tytułu poruszył w rozmowie z redakcją The Verge szef marki Xbox. Phil Spencer nie ukrywał, że jego zespoły wielokrotnie dostarczały gry zbyt wcześnie, jednakże przełożenie debiutu tak wyczekiwanej produkcji, jaką jest Starfield, było słuszną decyzją:

„Mamy doświadczenie w dostarczaniu gier zbyt wcześnie, ale z perspektywy czasu, gdy spojrzysz na produkcję taką jak Starfield, której stworzenie zajęło tak dużo czasu i pochłonęło tak wiele inwestycji w nowe IP, decyzja, by dać zespołowi czas na przygotowanie gry, jaka według ich opinii powinna zostać stworzona, jest po prostu właściwym wyborem”.

Włodarze Microsoftu dążyli do zapewnienia twórcom jak najlepszego wsparcia – amerykański gigant branży nie czerpie zysków wyłącznie ze sprzedaży gier, dlatego ma możliwości, by dokładnie wsłuchać się w głosy twórców, przeanalizować stan buildów i dokonać potrzebnych zmian. Spencer wierzy, że ekipy, które mają wpływ również na ewentualne przesunięcia premiery, a nie czują na sobie ogromnej presji z góry ustalonego terminu, lepiej realizują swoją wizję.

„Starfield i Redfall są naszymi pierwszymi dużymi grami na Xboksa od ZeniMax, dlatego chciałem upewnić się, że te zespoły czują, że mają wsparcie, które mogą otrzymać od Xboksa. Może poczują pewne przywileje z bycia częścią większej organizacji, która ma inne źródła przychodów i inne środki, które mogą być pomocne”.

Starfield będzie jedną z największych przyszłorocznych premier, ale nadal nie wiemy, kiedy tytuł zadebiutuje. Xbox wspólnie z Bethesdą mogą wykorzystać zbliżające się The Game Awards, by zaprezentować grę w całej okazałości.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: PC Gamer

Komentarze (125)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper