Mass Effect 4 na Unreal Engine? BioWare może zrezygnować z nielubianego Frostbite
Według najnowszych doniesień, BioWare prawdopodobnie porzuci Frostbite i stworzy nowego Mass Effecta na silniku graficznym Unreal Engine.
Wszystkie dotychczasowe informacje o nowym Mass Effect zebraliśmy do kompendium wiedzy - jeśli interesujecie się nową grą BioWare i nie widzieliście rzeczonego materiału na naszej stronie, zachęcam do kliknięcia w ten link i nadrobienia zaległości.
Dzisiaj przychodzimy do Was z kolejną interesującą kwestią - mianowicie, na stronie BioWare pojawiła się nowa oferta pracy, która mówi nam, iż Electronic Arts poszukuje dyrektora technicznego mającego zająć się rozwijaniem nadchodzącego Mass Effecta. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie linijka, która brzmi następująco:
Szukamy kandydatów, którzy mają doświadczenie z silnikiem Unreal Engine.
Jest to interesujące, ponieważ, jak dobrze orientują się fani kanadyjskiego zespołu, ostatnie produkcje ekipy powstawały na silniku graficznym Frostbite. Oferuje on naprawdę niezłą oprawę graficzną, ale mało kto potrafi go opanować, przez co dla wielu deweloperów jest bardzo kłopotliwy - można tutaj przypomnieć sobie nawet sytuację z Mass Effect: Andromeda i animacjami twarzy w okolicy premiery gry.
Pikanterii do całej sytuacji dodaje fakt, że pierwsze trzy tytuły z marki Mass Effect powstały w oparciu o Unreal Engine. Skoro BioWare miało problem z Frostbite, który przecież został pierwotnie stworzony z myślą o strzelankach FPP, to kto wie, być może ekipa przerzuci się teraz na dzieło stworzone przez Epic Games?