SKLEP
A Rose in the Twilight
437V

A Rose in the Twilight

A Rose in the Twilight
  • Premiery
  • Świat: 11.04.2017
  • Europa: 11.04.2017
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Logiczna, Zręcznościowa, Horror
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • strach
  • przemoc

A Rose in the Twilight to dwuwymiarowa gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana przez Nippon Ichi i wydana przez NIS America. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na przenośnej konsoli PlayStation Vita.

A Rose in the Twilight na pierwszy rzut oka przypomina Yomawari, inną grę stworzoną przez japońską firmę Nippon Ichi (w obu przypadkach za kierunek artystyczny i projekt postaci odpowiadała ta sama osoba - Masayuki Furuya). I tam, i tu wcielamy się w postać dziewczynki, na którą czyhają liczne niebezpieczeństwa. Tutaj jest to trapiona przez amnezję Rose, która przeczesuje zniszczony zamek. W budynku pojawiły się bowiem olbrzymie pnącza i ciernie, które wyssały życie z wszystkich istot żywych i innych obiektów. Jednym z zadań (a właściwie najważniejszym zadaniem) bohaterki jest dowiedzieć się, jak do tego wszystkiego doszło.

Kluczowa dla rozgrywki jest specjalna umiejętność Rose, która ma związek z różą wyrastającą z jej boku. Za pomocą tej róży potrafi ona wysysać krew z rozmaitych obiektów napotykanych po drodze, a następnie tak zdobytą krew ‘przetransferować’ do innych obiektów. Pozbawienie krwi sprawia, że dany element staje się nieruchomy. W ten sposób rozwiązujemy większość tutejszych łamigłówek. Oprócz tego na uwagę zasługuje także pomocnik Rose - wielki golem. Nasza podopieczna ogólnie rzecz biorąc jest bezbronna, ale golem pomaga jej przy wielu wyzwaniach wymagających siły fizycznej, a poza tym wszechobecne w zamku ciernie nie są w stanie go zranić.

Od czasu do czasu Rose ma także okazję zapoznać się z historią, która pozwala zrozumieć, co stało się w zamku. Dzieje się tak, gdy napotyka ona na swej drodze zwłoki mieszkańców budynku. My mamy wówczas do czynienia z retrospekcjami, które, abstrahując od tego, co mógłby sugerować styl graficzny, nierzadko bywają dość makabryczne.

Grę można ukończyć w około trzy-cztery godziny. Dłużej jeśli chcemy zdobyć i zobaczyć wszystko.


Opis opracował: Daaku

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme