SKLEP
Gundam Breaker 3 (PS Vita)

Gundam Breaker 3 (PS Vita)

Gundam Breaker 3
  • Premiery
  • Świat: 03.03.2016
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja, Symulacja
  • Liczba graczy: 1-3
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 3

Ocena społeczności

9.01 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Gundam Breaker 3 jest trzecią już odsłoną serii gier akcji osadzonych w uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została ona wydana w marcu 2016 r. w Japonii na konsole PlayStation 4 oraz PlayStation Vita. Zarówno za developing, jak i wydanie gry odpowiadało Namco Bandai Games.

Akcja gry umiejscowiona została na początku ery rozwoju kosmicznego, w dystrykcie Ayato Shopping Street, do którego gracz przenosi się jako główny bohater. Dystryktowi grozi zamknięcie, a na jego gruntach wpływowy konglomerat Time Universe Corporation planuje postawienie własnego supermarketu. Jednak podczas swojej pierwszej wizyty w salonie gier główny bohater podczas swojej pierwszej partii Gunpla Battle napotyka jako przeciwniczkę utalentowaną budowczynię modeli, Misę. We dwójkę postanawiają stworzyć profesjonalny duet modelarzy, aby przysporzyć popularności salonowi i uratować Ayato Shopping Street przed wyburzeniem.

Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, również i tutaj bierzemy udział w serii powiązanych ze sobą misji, w trakcie których za pomocą własnoręcznie złożonego modelu Gundama (gunpla) walczymy z hordami innych, wrogo nastawionych modeli. Rozwinięto nieco system walki: wszyscy pozbawieni staminy przeciwnicy giną teraz od kolejnego niezablokowanego uderzenia, poszerzony został garnitur dostępnych Burstów, a gracz ma teraz do dyspozycji ograniczoną pulę Retry Tickets, które może zużyć do wznowienia rozgrywki w razie porażki lub też poczekać na wskrzeszenie przez kierowanego sztuczną inteligencją pomocnika. Za sprawą opcji Builders Kit znacznie poszerzyły się za to możliwości przebudowy swoich gunpla: nowe części oraz modele broni mogą teraz zostać założone i dopasowane na dowolnej części ciała modelu (np. działo barkowe na przedramieniu, skrzydła na nogach czy tarcza na plecach). Dzięki temu rozwiązaniu gra jeszcze bardziej zbliżyła się do przyświecającej jej idei "kitbashingu". Do puli dostępnych modeli zostały dodane gunpla klasy SD (super-deformed), których nie można przebudowywać, ale które odblokowują dla nas nowe typy EX Actów.

Ograniczono nieco wariacje trybów rozgrywki, skupiając się za to i rozwijając cztery najpopularniejsze. Battle Royal to standardowy tryb, w którym drużyna gracza (własny gunpla i dwa modele pomocnicze) muszą przedostać się do konkretnych punktów mapy. Core Assault polega na zniszczeniu znajdującego się w bazie przeciwnika rdzenia lub obrony własnego przed ich atakami. Monolith Demolition stawia przed nami duży monolit, który staje się wrażliwy na ataki dopiero po pokonaniu odpowiedniej liczby wrogów. Team Deathmatch to z kolei wypróbowana walka pomiędzy dwoma drużynami. Dwa nowe tryby to z kolei Bounty Hunter, w którym stajemy do walki z modelami innych graczy, oraz Challenger, będący wariacją na temat Hordy (stale nacierające kolejne fale przeciwników). Do każdego trybu można dopasować poziom trudności (standardowe Casual, Standard i Hardcore, a także najwyższe Extreme i Newtype).


Opis opracował: Daaku
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme