SKLEP
Disney's Tarzan
575V

Disney's Tarzan

Disney's Tarzan
  • Producent: Funcom
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 30.06.1999
  • Europa: 01.09.2000
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 3

Disney's Tarzan jest grą platformową opartą o filmie animowanym pod tym samym tytułem, wydaną w 1999 r. na konsolę PlayStation, GameBoy Color oraz komputery osobiste oraz w 2000 r. na konsolę Nintendo 64. Za developing odpowiadało studio Funcom, a za wydanie gry - Sony Computer Entertainment.

Gra bardzo wiernie śledzi wydarzenia z filmu, prezentując najpierw dzieciństwo głównego bohatera, następnie jego dorastanie, pierwszy kontakt z Jane Porter, aż do finałowego konfliktu z głównym antagonistą - łowcą słoni Claytonem. Całość podzielona jest w sumie na 13 grywalnych poziomów, rozpoczynających się zawsze wyjętą prosto z animacji scenką wprowadzającą w realia aktualnej planszy. Jak na mieszkańca dżungli przystało, Tarzan prezentuje szeroki zakres dostępnych ruchów - skacze, rzuca owocami, uderza pięściami w ziemię (przydatne do rozbijania pni drzew) i wymachuje znalezionym w wybranych miejscach nożem przed nosami stojących nam na drodze dzikich przedstawicieli fauny (małpy, pawiany, tukany, orły itd.). Podczas pokonywania przeszkód będzie mógł także wspinać się po drzewach, huśtać się na lianach, wybijać wysoko w powietrze, a nawet pływać. Po dżungli porozrzucanych i ukrytych będzie mnóstwo przedmiotów do znalezienia - monety (każde 100 da nam dodatkowe życie), różnokolorowe owoce do rzucania, litery T-A-R-Z-A-N odblokowujące scenkę z filmu czy po cztery skrawki rysunku, którego skompletowanie odblokuje dodatkową sekcję zręcznościową na końcu etapu. Po ukończeniu każdego poziomu rozliczeni zostaniemy z zebrania wszystkich obecnych na nim znajdziek, a bardziej systematyczni gracze będą mogli ponownie poszukać brakujących fantów z poziomu menu wyboru plansz.

W grze napotkamy także znane z filmu postacie drugoplanowe - goryl Terk pojawi się po zebraniu monety z jego podobizną w celu wykonania samouczka, Jane obecna będzie na ekranie zapisu stanu gry, a profesor Archimedes przeprowadzi nas przez ekran opcji. Każde z nich posiada nagrane od podstaw, pasujące do rozgrywki dialogi.


Opis opracował: Daaku

Miesięcznik PSX Extreme