SKLEP
Dragon Ball Z: Taiketsu
316V

Dragon Ball Z: Taiketsu

Dragon Ball Z: Taiketsu
  • Premiery
  • Świat: 24.11.2003
  • Europa: 26.03.2004
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 7

Dragon Ball Z: Taiketsu jest bijatyką opartą o serię anime Dragon Ball Z autorstwa Akiry Toriyamy. Wydana została w 2003 r. na konsolę GameBoy Advance, za developing odpowiadało studio Webfoot Technologies (znane wcześniej z trylogii The Legacy of Goku), a za jej wydanie - firma Atari.

W odróżnieniu od poprzednich gier z gatunku beat'em up na podstawie marki DBZ, Taiketsu odchodzi od właściwego tego typu tytułom systemu walki arcade na rzecz bardziej realistycznego. Oznacza to, że zamiast wzorować się np. na Super Butouden czy Budokai, dzieło Webfoot Technologies opiera się na sterowaniu znanym z serii Tekken i Mortal Kombat, gdzie kombinacje ciosów oraz odpowiednie wyczucie czasu wymagają od gracza większej precyzji. Poza wachlarzem standardowych i specjalnych ciosów pięścią i kopnięć, każda z postaci posiada po trzy poziomy Superów, dostępnych po napełnieniu kolejnych segmentów oddzielnego paska rosnącego wraz z zadawanymi i otrzymywanymi obrażeniami. Pojedynki toczą się głównie na arenach lądowych, choć możliwa jest także walka w powietrzu przy pomocy systemu "Air Battle".

Standardowy roster dostępnych zawodników składa się z siedmiu postaci ze stron zarówno bohaterów, jak i złoczyńców - są nimi Son Goku, Son Gohan (także w stroju Great Saiyamana), Piccolo, Krillin, Android 18, Future Trunks i Vegeta. Po przejściu trybu Tournament odpowiednimi postaciami grywalni stają się także Raditz, Nappa, Frieza (pierwsza/czwarta forma), Android 16, Majin Buu, Cell (pierwsza i doskonała forma), Gotenks oraz - po raz pierwszy grywalny w tytule przeznaczonym na rynek amerykański - Broly w formie Super Saiyana. W sumie daje to 15 postaci, które wybierać możemy na przestrzeni pięciu dostępnych trybów gry.

Głównym trybem jest Tournament, w którym wybraną postacią musimy pokonać zestaw siedmiu losowych rywali, by na sam koniec zobaczyć krótką historię naszego zawodnika. Endurance i Endurance 2x działają niczym survival - przy nieodnawialnym pasku zdrowia musimy pokonać zestaw coraz trudniejszych przeciwników jeden po drugim. Time Challenge przypomina tryb turniejowy z tą różnicą, że każda walka jest ograniczona czasowo, a najszybciej rozegrane pojedynki trafiają na tablicę wyników. Sparring pozwala nam dowolnie ćwiczyć ciosy i combosy danego zawodnika na wybranym przeciwniku. Całość obrazu dopełnia Z-Store, w którym za zebraną podczas walk walutę wykupić możemy np. nowe obrazki do galerii, sample ścieżek dźwiękowych do szafy grającej, dodatkowe opcje czy tryby gry.

Dragon Ball Z: Taiketsu otrzymało sporo negatywnych ocen zarówno ze strony prasy branżowej, jak i samych graczy - na tyle dużo, aby uchodzić za "najgorszą bijatykę DBZ, jaka kiedykolwiek powstała". Głównymi zarzutami była niepasująca do charakteru serii anime oprawa graficzna, niewielka liczba grywalnych postaci oraz widoczna chęć wyrobienia się developera z premierą na Gwiazdkę.


Opis opracował: Daaku

Miesięcznik PSX Extreme