SKLEP
Call of Duty Classic (X360)

Call of Duty Classic (X360)

Call of Duty Classic
  • Producent: Infinity Ward
  • Wydawca: Activision
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 02.12.2009
  • Europa: 02.12.2009
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-8
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 16
  • online
  • przemoc

Ocena społeczności

8.024 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Call of Duty Classic to strzelanina fpp rozgrywająca się w czasach II Wojny Światowej wyprodukowana przez studio Infinity Ward i wydana przez Activision w dystrybucji cyfrowej na PlayStation 3 i Xboxa 360. Gra była remasterem pierwszej części CoD.
 

Call of Duty Classic, podobnie jak pierwowzór, pozwala nam rozegrać trzy kampanie: amerykańską, brytyjską i sowiecką (poza tym jest jeszcze multi dla maks. ośmiu osób). Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby i w trakcie rozgrywki używamy rzecz jasna broni charakterystycznych dla epoki. Strukturę gry oparto na misjach - na każdym poziomie musimy bowiem zrealizować stawiane przed nami zadania.

Nasz podopieczny ma dwa podstawowe ‘sloty’ na broń - jeden zajmuje pistolet, drugi granaty (maksymalnie dziesięć sztuk). Żołnierz, którym gramy, nie ma nieskończenie przepastnych kieszeni, toteż decyzja o tym jaki sprzęt wziąć miewa niebagatelne znaczenie. Podczas rozgrywki napotkamy też bronie będące integralną częścią danego poziomu, np. stacjonarne karabiny maszynowe.

O stanie zdrowia podopiecznego informuje pasek energii, który kurczy się wraz z kolejnymi obrażeniami. W pierwszej części Call of Duty, w odróżnieniu od następców, nie ma samoregenerującego się zdrowia. Żeby wrócić do formy, potrzebujemy porozrzucanych tu i ówdzie apteczek. Ważną rolę w trakcie batalii odgrywa też właściwe wykorzystanie elementów otoczenia, które umożliwiają nam uniknięcie nieprzyjacielskiego ognia.

Call of Duty w momencie premiery wyróżniało się realizmem. Gra starała się możliwie najwierniej przedstawić sytuację na polu walki. Żolnierz, w którego się wcielamy, nie był sam - w misji wspierali go towarzysze kierowani przez stuczną inteligencję. Także niektóre efekty (jak ogłuszenie po wybuchu pocisku artyleryjskiego) w znaczny sposób uatrakcyjniały wojenną otoczkę.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme