SKLEP
Dark Souls III (PS4)

Dark Souls III (PS4)

Dark Souls III
  • Producent: From Software
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 25.03.2016
  • Europa: 12.04.2016
  • Polska: 12.04.2016
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1-6
  • od lat 16
  • online
  • przemoc

Ocena społeczności

9.366 głosów
-

Ocena PPE.pl

9.0 Czytaj recenzję

Dark Souls III to gra action RPG wyprodukowana przez japońskie studio From Software i wydana na Zachodzie przez Bandai Namco. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Dark Souls III to ostatnia odsłona serii.

W Dark Souls III zastosowano te same techniki narracyjne co w poprzednich częściach cyklu. Innymi słowy, w grze prawie nie ma cutscenek, a niezbędną wiedzę musimy czerpać z przeróżnych znajdowanych po drodze informacji. Akcja toczy się w królestwie Lothric, a my wcielamy się w bezimiennego nieumarłego wojownika, którego zadaniem jest powstrzymać zbliżającą się wielkimi krokami apokalipsę mającą być wynikiem zmagań sił światła i ciemności. W tym celu musi on jednak najpierw pokonać wszystkich Władców Pogorzelisk (Lords of Cinder).

Rozgrywka, rzecz jasna, czerpie z poprzedników wprowadzając tu i ówdzie nowe rozwiązania. Do wyboru na wstępie mamy dziesięć klas różniących się charakterystyką - każdy gracz może wybrać taką, którą będzie odpowiadać ich stylowi. Po drodze znajdziemy rozmaite rodzaje oręża jak łuki, bomby czy miecze. Nowy-stary jest wskaźnik energii magicznej powracający z Demon's Souls. Reguluje on użycie zaklęć i niektórych skilli związanych z broniami (skille tego typu to, swoją drogą, tutejsza nowość), kurcząc się po każdorazowym ich ‘odpaleniu’.

Walki są bardziej dynamiczne, przywodząc na myśl raczej Bloodborne niż poprzednie części Souls. Na naszej drodze napotkamy różnych przeciwników, których zachowanie może ulegać zmianie w zależności od naszych poczynań w trakcie pojedynków.

W Dark Souls III znajdziemy mniej lokacji niż w Dark Souls II a poza tym są one bardziej liniowe. Z drugiej strony poszczególne miejscówki tworzą bardziej spójny artystycznie świat (za którego brak “dwójka” była krytykowana). Nowością są, warto dodać, nagrobki napotykane podczas eksploracji. Dostarczają one dodatkowych informacji o lore.

Gra robi też użytek z funkcji sieciowych umożliwiając m.in. wspólną rozgrywkę kilku osobom jednocześnie.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme