SKLEP
Tales of Berseria (PS4)

Tales of Berseria (PS4)

Tales of Berseria
  • Producent: Bandai Namco
  • Wydawca: Bandai Namco
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 18.08.2016
  • Europa: 27.01.2017
  • Polska: 27.01.2017
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

8.36 głosów
-

Ocena PPE.pl

7.5 Czytaj recenzję

Tales of Berseria to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Bandai Namco na konsole PlayStation 3 (tylko Japonia), PlayStation 4 oraz komputery. Berseria to szesnasta odsłona serii Tales of. Jej akcja rozgrywa się w tym samym świecie co Tales of Zestiria.

Akcja gry toczy się w lwiej części na terytorium należącym to tak zwanego Świętego Imperium Midgand, wiele lat przed wydarzeniami ukazanymi w Tales of Zestiria. W świecie tym ludzie żyją w strachu przed chorobą określaną jako Daemonblight, która powoduje, że nieszczęśnik traci swoje człowieczeństwo przemieniając się w demona (deamon). Główna bohaterka gry to Velvet Crowe zamknięta w więzieniu trzy lata wcześniej z powodu pewnego incydentu. Ona także poznała skutki Daemonblight na własnej skórze.

W grze, podobnie jak w poprzednich częściach serii, zaimplementowano system Linear Motion Battle System. Podczas walki nasi podopieczni mogą swobodnie poruszać się po polu bitwy, a ataki wyprowadzane są w czasie rzeczywistym (choć przy wykonywaniu niektórych czynności akcja się zatrzymuje). Oprócz zwykłych ataków fizycznych oraz zaklęć nasi podopieczni dysponują także specjalnymi technikami zwanymi Artes, które można podpiąć pod wybrane przyciski. W starciach biorą udział maksymalnie cztery postacie, choć wszystkich jest oczywiście więcej. Te, które pozostają w rezerwie można potem przyzwać wykorzystując umiejętność Switch Blast (zużywa to jednak wskaźnik Blast Gauge).

Nowością jest mechanika Soul Gauge. ‘Zbierając’ podczas walki dusze pozostawiane przez przeciwników (oni mogą robić to samo), których może być maksymalnie pięć, zyskujemy dostęp do użytecznych funkcji, np. możliwości odpalania dłuższych combosów, albo -- jak w przypadku Velvet -- transformacji w demona. Każda postać ma swój własny Soul Gauge.

W Berserii powracają oczywiście skity, krótkie sceny dialogowe między postaciami (mogące kręcić się wokół głównych wątków fabuły lub czegoś zupełnie innego). Tym razem zastosowany styl prezentacji pozwolił na większą ekspresję u bohaterów.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme