SKLEP
Castlevania II: Simon's Quest (NES)

Castlevania II: Simon's Quest (NES)

Castlevania II: Simon's Quest
  • Producent: Konami
  • Wydawca: Konami
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 28.08.1987
  • Europa: 27.04.1990
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

6.718 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Castlevania II: Simon’s Quest to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na Nintendo Entertainment System (NES). Druga odsłona Castlevanii stanowiła odejście od formuły pierwowzoru, wprowadzając do gameplayu kilka znaczących nowych rozwiązań rodem z RPG.

Castlevania II stanowi odejście od formuły action-platformera i bardziej przypomina chociażby serię Metroid z jej [relatywnie] swobodną eksploracją świata. Gracz wciela się tu ponownie w Simona Belmonta, którego zadanie będzie tym razem o wiele trudniejsze. Po pierwsze, będzie musiał zrzucić klątwę nałożoną nań przez hrabiego Dracule, a po drugie - znaleźć pięć części jego truchła w pięciu różnych lokacjach, przynieść je do ruin zamku i ostatecznie pokonać.

 

Castlevania II pozostaje side-scrollerem, lecz wprowadza do mechaniki elementy rodem z tytułów (j)RPG. Mamy tu np. mapę pozwalającą podróżować po świecie gry, możemy także wchodzić w interakcję z NPC-ami dostarczającymi wskazówek, fałszywych informacji lub sprzedającymi różne użyteczne przedmioty (kasę zdobywamy szlachtując przeciwników).

 

W grze pojawia się system pozwalający rozwijać postać Simona - doświadczenie zyskujemy po zebraniu serduszek, które pozostawiają pokonani przeciwnicy. Ma on też do dyspozycji kilka broni. Na początku wywija zwykłym batem, ale z czasem jest w stanie kupić sobie nowe, zadające wrogom większe obrażenia. Co więcej, tak jak w ‘jedynce’, pojawiają się również inne rodzaje oręża, których użycie kosztuje nas pewną ilość energii. Część z nich powraca, część jest zupełnie nowa.

 

Nowym rozwiązaniem jest też system zmiennych pór dnia. Jego wpływ na rozgrywkę jest bardzo duży - przeciwnicy występujący w nocy są silniejsi i jest ich więcej (z drugiej strony - zostawiają więcej serduszek), poza tym znikają wszyscy NPC, łącznie z handlarzami. Z przejściem między porami dni wiąże się powiedzonko “What a horrible night to have a curse”. Jedna z najsłynniejszych kwestii w historii elektronicznej rozrywki.

 

Castlevania II posiada trzy różne zakończenia zależne od czasu, w którym uporamy się z zadaniem. Najlepsze otrzymujemy po wyrobienie się w ciągu ośmiu dni.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme