Sin & Punishment

Sin & Punishment

6,8
6 oceny

Ocena wg platformy:

N64 6.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Treasure
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
21.11.2000
Producent:
Treasure
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
21.11.2000

Sin & Punishment - opis gry

Sin & Punishment to strzelanka typu shmup wyprodukowana przez studio Treasure i wydana przez Nintendo na konsolę Nintendo 64. Tytuł pierwotnie ukazał się tylko w Japonii, dopiero po latach, dzięki usłudze Virtual Console, trafił pod strzechy zachodnich graczy. Jego kontynuacja ukazała się na Wii.

Akcja gry rozgrywa się w przyszłości. Ziemska populacja powiększyła się tak bardzo, że zaczyna brakować żywności. Aby temu zaradzić naukowcy tworzą nowy gatunek, który ma rozwiązać problem głodu. Niestety, pojawiają się problemy - stworzenia zaczynają się mutować stwarzając śmiertelne zagrożenie. Do Japonii, gdzie mają miejsce te wypadki, zostaje wysłana pokojowa organizacja Armed Volunteers, ale z czasem zaczyna ona terroryzować mieszkańców. W obliczu tego wszystkiego gracz wciela się w jednego z dwóch członków Savior Group i jego zadaniem jest walczyć na dwa fronty.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Sin & Punishment to shmup, ale akcję obserwujemy tu zza pleców naszego podopiecznego - trochę jak w klasycznym Cabalu. Nasza postać porusza się po wyznaczonym torze, mogąc robić uniki, skakać, celować i używać broni. Odnośnie celowania - możemy wybrać automatyczne lub manualne. To pierwsze ułatwia nam nieco robotę, ale obrażenia zadawane w ten sposób są słabsze.

 

Do dyspozycji mamy dwa rodzaje broni - wszelkiej maści pociski działające na większy dystans oraz miecz przydający się w zwarciu i do odbijania niektórych wrogich ataków. Podczas rozgrywki towarzyszy nam licznik odmierzający czas - jeśli dojdzie on do zera, nasza postać zaczyna tracić energię do momentu dotarcia do kolejnego checkpointu.

 

Produkcja Treasure posiada także ciekawy tryb multiplayer - otóż jedna osoba kieruje w nim ruchami postaci, a druga zajmuje się celowaniem i eliminowaniem nadciągających przeciwników.

 

Mimo niszowego charakteru Sin & Punishment zdobyło grupkę wiernych fanów, która była na tyle liczna, żeby nakłonić Nintendo do sfinansowania kontynuacji na Wii. Co warto jeszcze podkreślić w podsumowaniu, pierwsza część S&P to jedna z najlepiej wykonanych gier na N64.

Wideo - Sin & Punishment

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper