SKLEP
Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft (PC)

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft (PC)

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft
  • Producent: Core Design
  • Wydawca: Eidos Interactive
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.11.1998
  • Europa: 15.11.1998
  • Polska: 15.03.1999
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

8.028 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Core Design. Za jej wydanie odpowiada Eidos Interactive. Trzecia część Tomb Raidera, podobnie jak poprzedniczki, odniosła spory sukces rozchodząc się w ponad sześciu milionach egzemplarzy. Gra ukazała się na PlayStation oraz PC. 

W “trójce” gracz wciela się ponownie w postać archeolog Lary Croft. Tym razem zwiedzi ona różne części świata w poszukiwaniu pozostałości po meteorycie, który w zamierzchłej przeszłości uderzył Ziemię, przetrzebiając życie pod niektórymi szerokościami geograficznymi. Narracja w grze ma związek z rozgrywką, bowiem po zaliczeniu pierwszego wypadu, w trakcie którego bohaterka odwiedzi Indie, będziemy mogli sami wybrać miejsce, w które chcemy się udać. Do wyboru są tropikalna wyspa na Południowym Pacyfiku, Londyn oraz Nevada. Historię zwieńczy wycieczka na Antarktydę.

W kwestii rozgrywki Tomb Raider III usprawnia formułę poprzednich części. Lara potrafi teraz nie tylko biegać, skakać, pływać i turlać się, ale także czołgać, biegać sprintem oraz kołysać gdy uczepiona jest jakiegoś elementu otoczenia (np. winorośli). Sprint reguluje wskaźnik staminy - jeśli pasek się wyczerpie, bohaterka wróci do normalnego tempa.

W “trójce” silny jest nacisk na walkę, innymi słowy mniej jest tutaj eksploracji ruin i aspektów przygodowych. Arsenał składa się ze standardowych pistoletów z nieograniczoną ilością amunicji, shotguna, granatnika, używanych pod wodą harpunów, uzi oraz nowych broni - pistoletu Desert Eagle, karabinu MP5 i wyrzutni rakiet. Sporą nowość stanowią fragmenty skradankowe. W Strefie 51 Croft będzie musiała bowiem unikać strażników, by nie zamknąć sobie drogi ucieczki.

Tomb Raider III przedstawił nowy system zapisu gry. Save można było zrobić w każdej chwili, ale potrzebowaliśmy w tym celu kryształów. Rozwiązanie to zaimplementowano tylko w wersji na PlayStation (na PC nie było podobnych ograniczeń).

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme