SKLEP
Oddworld: Abe's Exoddus (PSone)

Oddworld: Abe's Exoddus (PSone)

Oddworld: Abe's Exoddus
  • Premiery
  • Świat: Listopad 1998
  • Europa: Listopad 1998
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1-2

Ocena społeczności

8.7124 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Oddworld: Abe’s Exoddus jest platformówką, w której akcję obserwujemy z perspektywy 2D. Za produkcję odpowiada studio Oddworld Inhabitants, tytuł wydano na PlayStation. Gra powstała po komercyjnym sukcesie odniesionym przez pierwowzór.

W nowej grze z serii Oddworld (a właściwie jej odprysku) po raz kolejny wcielamy się w mało rozgarniętego Abe’a. Po raz kolejny jego pobratymcy mają problemy i po raz kolejny stoją za nimi chciwe i bezwzględne Glukkony. Tym razem wymyśliły sobie, że z wykopywanych kości (i łez) Mudokonów będą produkować napój o nazwie Soulstorm Brew. Bohater, dowiadując się o tym, wyrusza do kopalni, w której proceder ten ma miejsce. Tym razem czeka na niego zadanie zakrojone na wyraźnie szerszą skalę - na ratunek oczekuje 300 wyzyskiwanych nieszczęśników.

 

Gra buduje na fundamentach Abe’s Odyssey. Rozbudowano np. komunikację z innymi Mudokonami. Teraz mogą one być wkurzone, smutne albo dolegać im może jakaś przypadłość. W tych dwóch pierwszych przypadkach będziemy musieli wykazać się zdolnościami dyplomatycznymi, natomiast chorych postawimy do pionu lekarstwami. W Exoddus występują też Mudokony ślepe, które kierują się głosem bohatera. Trzeba jednak bardzo uważać, ponieważ są one bardziej narażone na niebezpieczeństwa.

 

Abe nadal może przejmować kontrolę nad wrogami (gra przedstawiła nowe rasy zamieszkujące Oddworld) za pomocą zdolność telepatycznych, co pozwala mu np. na dotarcie do niedostępnych normalnie przełączników, i przemieniać się w potężną istotę Shrykulla, jeśli za jednym zamachem uwolni kilku Mudokonów. Nowością jest możliwość kontrolowania wybuchowych bąków, do czego mamy dostęp po spożyciu Soulstorm Brew.

 

Oddworld: Abe’s Exoddus cieszył się sporym uznaniem. Przede wszystkim dodano funkcję Quick Save, na której brak narzekano przy okazji wydania pierwowzoru. Mimo to nie wszystkim do gustu przypadł dość wysoki poziom trudności, który -- jak argumentowano -- za bardzo opierał się na festiwalu prób i błędów.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme