SKLEP
Tenchu: Stealth Assassins (PSone)

Tenchu: Stealth Assassins (PSone)

Tenchu: Stealth Assassins
  • Producent: Acquire
  • Wydawca: Activision
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 26.02.1998
  • Europa: Wrzesień 1998
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Skradanka
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

8.4208 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Tenchu: Stealth Assassins jest pierwszą częścią skradankowej serii, która pozwala nam się wcielić w wojowników ninja działających pod przykrywką w XVI-wiecznej feudalnej Japonii. Grę stworzyło japońskie studio Acquire, w Europie tytuł pojawił się dzięki Activision w 1998 roku.

Twórcy do dyspozycji oddali nam dwie grywalne postacie - Rikimaru i Ayame. Oboje od dzieciństwa są członkami klanu ninja Azuma. Ich zleceniodawca to dobroduszny Lord Gohda, żywo zainteresowany sprawami, jakie mają miejsce w rządzonej przez niego prowincji. Najpoważniejszym antagonistą w Tenchu jest z kolei czarnoksiężnik Lord Mei-Oh, który za sprawą swego demonicznego pomagiera Onikage sieje spustoszenie na terenie Gohdy.

 

Grę można żartobliwie nazwać “symulatorem ninja”, choć nie we wszystkich aspektach tytuł sili się na realistyczne przedstawienie epoki. Niemało będzie tu paranormalnych wtrętów, jak demony znane z japońskich podań ludowych.

 

Tenchu dzieli się na misje po których gra wystawia nam ocenę. Premiowane jest oczywiście bezszelestne eliminowanie wrogów, co możemy uczynić podchodząc do nich niezauważonym - pozwoli to na odpalenie animacji egzekucji nieszczęśnika. Rikimaru i Ayame używają innych broni (kolejno miecz i dwa tanto - krótkie miecze) i posiadają inne charakterystyki. Ten pierwszy jest oczywiście silniejszy, ale dziewczyna ma do dyspozycji więcej combosów i jest zwinniejsza. Oboje podczas wypełniania swych zadań używają linki z hakiem, która pozwala się dostać w niedostępne normalnie, wysoko położone miejsca (np. dachy budynków). 

 

Tenchu jest klasykiem swojej epoki, otrzymując w momencie premiery mnóstwo pozytywnych ocen (choć narzekano trochę na toporny system walki). Grę chwalono za innowacje i doskonałe ujęcie niezbyt popularnego w elektronicznej rozrywce tematu. Po tym sukcesie Acquire powstały jeszcze trzy kontynuacje i kilka spin-offów. Co ciekawe, pierwotnie Tenchu miało rozgrywać się w futurystycznych klimatach.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme