SKLEP
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (3DS)

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (3DS)

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
  • Producent: Nintendo
  • Wydawca: Nintendo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 22.11.2013
  • Europa: 22.11.2013
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 7

Ocena społeczności

8.970 głosów
-

Ocena PPE.pl

9.0 Czytaj recenzję

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Nintendo na konsolę 3DS. Tytuł był kontynuacją wydanego na SNES-ie A Link to the Past. W stylu starszych części serii kamera jest tu ustawiona nad miejscem akcji, gameplay robi natomiast użytek z efektu 3D.

Akcja A Link Between Worlds rozgrywa się pewien czas po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Gracz powróci do świata znanego z poprzedniej części, choć nie wszystko będzie w nim po staremu. Zniknął Dark World a zamiast niego zajrzymy do alternatywnej wersji Hyrule zwanej Lorule. Także Link nie będzie tym samym Linkiem co ostatnio.

 

Rozgrywkę śledzimy z kamery zawieszonej nad głównym bohaterem. Gra wykorzystuje różne funkcje konsoli, np. dwa ekraniki i efekt 3D. Na górnym ekranie obserwujemy nasze poczynania, na dolnym mamy dostęp do inwentarza z ekwipunkiem Linka.

 

Mapa Hyrule jest wierna temu, co mogliśmy zobaczyć w A Link to the Past, choć zmieniono wszystkie dungeony. Wróci też trochę znanych przedmiotów - łuk, którym zestrzeliwujemy znajdujących się w oddali przeciwników, młot czy różdżka dająca możliwość ciskania ogniem. Co warto podkreślić, zamiast licznika bomb i strzał tym razem mamy wskaźnik informujący o stanie naszego posiadania. Służy on też do ‘naładowywania’ niektórych ataków, by miały większą moc.

 

Jedną z największych nowości jest umiejętność przemieniania się w naścienny rysunek, dając sposobność dostania się do nowych lokacji, np. przez wyrwy do Lorule. Minusem przy używaniu tej zdolności jest kurczący wskaźnik, o którym mowa powyżej.

 

A Link Between Worlds wprowadza też inną nowość, dla serii The Legend of Zelda wręcz rewolucyjną. Otóż gracz może sam zadecydować w jakiej kolejności chce zaliczać kolejne dungeony. Przedmioty, które są niezbędne do rozwiązania niektórych zagadek, bierze się tu z wypożyczalni, więc niezwykle istotną rolę odgrywa kasa. Przedmiot wraca jednak do właściciela, jeśli zaliczymy skuchę.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme