SKLEP
1080° Avalanche (GC)

1080° Avalanche (GC)

1080° Avalanche
  • Wersja:
  • Producent: NST
  • Wydawca: Nintendo
  • Polski dystrybutor: Lukas Toys
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 28.11.2003
  • Europa: 28.11.2003
  • Polska: 28.11.2003
  • Gatunek: Sportowa
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 3

Ocena społeczności

7.413 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

1080° Avalanche to gra sportowa traktująca o snowboardzie, która w 2003 roku trafiła na GameCube’a. Za jej produkcję odpowiadało amerykańskie Nintendo Software Technology. Tytuł był następcą wydanego na Nintendo 64 1080° Snowboarding.

W odróżnieniu od większości gier tego typu, Avalanche kładzie nacisk na ściganie, a nie trzaskania akrobacji. Do wyboru mamy pewną ilość zawodników oraz piętnaście tras zjazdowych. Każdy ze snowboardzistów posiada kilka unikalnych dla siebie desek do wyboru, a z czasem możemy zdobyć nowe, które nierzadko bywają jakimś cudacznym przedmiotem, np. pingwinem, padem do NES-a albo rakietą. Nowością względem pierwowzoru jest możliwość nabicia specjalnego wskaźnika umożliwiającego zaatakowanie rywala. Czynimy to poprzez wykonywanie ewolucji w trakcie wyścigu.

 

Gra oferuje kilka wariantów zabawy. Jest to chociażby standardowy Time Trial (jazda na czas), Trick Attack (próba nabicia jak największej ilość punktów za wykonywane triki; tryb ten zawiera trzy unikalne trasy), a także zupełnie nowe jak tytułowy Avalanche, w którym uciekamy przed lawiną niszczącą wszystko na swej drodze, oraz Gate Challenge (zaliczanie bramek). Jest też multiplayer dla maksymalnie czterech osób. Możemy się w nim ścigać na split-screenie lub podłączyć kablem cztery konsole. Warto wspomnieć, że 1080° Avalanche to jedna z niewielu gier na GameCube’a, która korzystały z funkcji sieciowych.

 

Avalanche było oceniane słabiej niż poprzednik, który odniósł komercyjny sukces. Grę zapowiedziano już w 1998 roku, lecz odpowiedzialne za nią wówczas studio Left Field Productions nie podołało zadaniu. Produkcję miało dokończyć amerykańskie Nintendo Software Technology, jednak rezultat (według spekulacji próba wyprostowania tego, co pozostawiło w spadku Left Field) nie był zadowalający dla wszystkich fanów pierwszej gry.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme