SKLEP
F.E.A.R. (X360)

F.E.A.R. (X360)

F.E.A.R.
  • Premiery
  • Świat: 31.10.2006
  • Europa: 10.11.2006
  • Polska: 08.12.2006
  • Gatunek: Strzelanina, Horror
  • Liczba graczy: 1-16
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

7.662 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

F.E.A.R. jest pierwszoosobową strzelaniną w konwencji horroru stworzoną przez studio Day 1 Studios i wydaną przez firmę Vivendi Universal w w 2005 roku na PC, w listopadzie 2006 na konsolę Xbox 360, a w kwietniu 2007 na PlayStation 3. Gra ukazała się wcześniej na komputery, a wersja na konsole jest jej wierną konwersją.

Tytułowe F.E.A.R to jednostka First Encounter Assault Recon, której członkiem jest Point Man. Dopiero zaczyna swoją karierę, lecz już na wejściu pokłada się w nim wielkie nadzieje ze względu na doskonałe wyniki i niesłychanie szybki refleks. Bohater musi zlikwidować Paxtona Fettela, posiadającego zdolności parapsychiczne, umożliwiające kontrolę ludzkiego umysłu specjalnie do tego przygotowanego. Chce on dowodzić za pomocą swoich mocy armią klonów stworzonych przez amerykański rząd. Fettel uciekł, przypuszczalnie oszalał i kontroluje teraz całą armię wyszkolonych zabójców. Likwidując go, protagonista może powstrzymać małą armię superżołnierzy. W dodatku, gdziekolwiek pojawia się Point Man, spotyka na swojej drodze małą dziewczynkę, która bezlitośnie zabija każdego, jednak mężczyźnie zawsze udaje się wyjść z tego bez szwanku. Posiada ona nadprzyrodzone moce i im częściej widzi ją bohater, tym bardziej się zastanawia się czemu nadal żyje, widząc ciała zabitych przez nią ludzi.

 

Pod względem rozgrywki, F.E.A.R wyróżnia się na tle innych FPS-ów obecnych na rynku. Spokojna eksploracja terenu jest nagle przerywana dłuższą strzelaniną i ciągłymi atakami nadciągających przeciwników, by po jakimś czasie wszystko ucichło i zaczęła dawać o sobie znać tajemnicza dziewczynka - główny bohater zaczyna mieć wizje, zaburzona jest ostrość widzenia, pojawiają się halucynacje, gasną światła. Protagonista może nosić ze sobą maksymalnie cztery typy broni. Jeśli chodzi o arsenał, to trudno oczekiwać, żeby twórcy mogli czymś zaskoczyć gracza. Warto odnotować obecność tradycyjnych pistoletów, shotguna, karabinów maszynowych, broni energetycznej czy laserowej. Mocną stroną produkcji Day 1 Studios jest kod odpowiadający za zachowanie krwi i ciał. Wszystko wygląda bardzo realistycznie i nie raz gracz ma wrażenie oglądania prawdziwej rzezi na ekranie. Oprócz kampanii, F.E.A.R. oferuje również tryb gry wieloosobowej przez Sieć.

 

W kwestii oprawy graficznej, F.E.A.R..zanotowało mały progres w stosunku do wersji na PC, dzięki czemu gra wybija się na tle innych produkcji z tego gatunku wydanych w 2007 roku. Klimat niepokoju i zaszczucia potęgują sugestywne efekty dźwiękowe oraz wyrazista ścieżka dźwiękowa.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme