Shin Megami Tensei V: Vengeance - debiut afrykańskich bóstw, wszystkie nowości i 50 zmian QoL w pigułce

BLOG O GRZE
102V
user-78296 main blog image
Sejman22 | 10.05, 12:53
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Atlus odsłonił wszystkie karty do SMT V: Vengeance. W 13 minutowym filmiku promocyjnym przedstawił wszystkie zmiany pomiędzy ,,edycją rozszerzoną'', a oryginalnym SMT V. Krótko i konkretnie, bez zbędnych pierdół. Jeśli planujecie zakup gry, ale nie jesteście jeszcze pewni kupna to poniższy filmik i lista 50 zmian QoL może przekonać was do tego, czy warto sięgnąć po SMT V Vengeance.

 

Szczegóły (źródło: Gematsu):

 

Czym jest Shin Megami Tensei V: Vengeance ?

Wydana w 2021 roku słynna gra RPG Shin Megami Tensei V firmy ATLUS sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy na całym świecie.

Ten cieszący się dużym uznaniem tytuł ewoluował pod każdym względem, w tym pod względem systemu i scenariusza, i będzie dostępny na wielu nowoczesnych platformach!

Na początku historii gracz otrzymuje dwie rozbieżne ścieżki. Historia opowiedziana w Shin Megami Tensei V, Kanon Stworzenia i zupełnie nowej drodze, Kanon Zemsty, dramatycznej opowieści o zemście poległych.

Canon of Vengeance podąża za scenariuszem SMTV, ale zmienia się drastycznie od drugiej połowy gry. Koniec historii będzie zupełnie inny. Ciesz się dwiema rozbieżnymi historiami do syta.

System walki, fuzja demonów i eksploracja pola również uległy głębokiej ewolucji wraz z dodaniem nowych elementów. Jesteśmy podekscytowani możliwością dostarczenia pełnoprawnej gry RPG, w którą będą mogli grać zarówno ci, którzy już grali w SMTV, jak i ci, którzy grają w tę serię po raz pierwszy.

 

Nowy wątek fabularny

Demony atakują ludzi i starają się stworzyć świat chaosu. Przeciwstawia się im Bethel, organizacja pragnąca chronić porządek Boży. Uwikłany w konflikt pomiędzy tą dwójką, podczas eksploracji Da’at, bohater spotyka Yoko Hiromine i wyrusza w nią. Używając magii, Yoko i główny bohater stają razem na linii frontu.

Cztery żeńskie demony znane jako Qadištu. „I tak go znaleźliśmy… Klucz do zmartwychwstania…” Członek Qadištu, Lilith, nazywa bohaterkę Kluczem Zmartwychwstania, a siebie Uciskaną. Jaki jest ich cel? Rozpoczyna się opowieść o zemście poległych.

 

Nowe demony

Oprócz demonów, które pojawiły się w Shin Megami Tensei V, w tytule tym pojawia się ponad 270 demonów, w tym 40 nowych demonów narysowanych przez projektanta postaci Masayuki Doi! Poza tym będzie to również debiut bóstw afrykańskich takich jak:

 

[Enigma] Onyankopon

 

[Genma] Anansi

 

[Dragon] Nyami Nyami

 

 

Nowy dungeon - Shakan

 

(Nowy Cud) Support Skill: Estoma


Dodano nowe cuda (Miracles). Jedną z umiejętności, Estoma, można aktywować poprzez uruchomienie wskaźnika Magatsuhi (wcześniej zużywał on tylko MP i efekt trwał do kolejnej fazy księżyca). Kiedy jest aktywowany, jesteś niewykrywalny przez wszystkie demony na polu bitwy, a gdy spotkasz demona, demon znika i walka będzie unikana.
 
Nowości w Subquestach
 

Demony i postacie na mapie proszą o pomoc w „Subquestach”, które po ukończeniu nagrodzą użytkownika różnymi nagrodami.

Istnieje szeroka gama zadań pobocznych, takich jak te, w których „przejmujesz kontrolę nad demonem”, a także „zadania czasowe”, które należy ukończyć w ciągu określonej liczby faz księżyca.

Oprócz wydarzeń mających miejsce w Da’at, zadania poboczne mogą mieć także miejsce w prawdziwym Tokio.

 

Subquest – Return of the True Demon

Zadania z zawartości do pobrania (DLC) sprzedawane w Shin Megami Tensei V są zawarte w tym tytule jako standardowe funkcje, a jedno z nich, „Powrót prawdziwego demona”, można ukończyć, spełniając określone warunki. Po ukończeniu tego questa, Demifiend może zostać dodany jako członek twojej drużyny jako postać gościnna.

 

Nowość - Wirtualny Trener

W Budynku Rządowym znajduje się Wirtualny Trener, który pozwala rzucić wyzwanie dawnym wrogom w pojedynczej walce lub w serii ciągłych bitew.

W formacie bitwy gracze mogą wybierać pomiędzy „Trybem oryginalnym”, który wiernie odtwarza siłę wroga, a „Trybem wyzwania”, w którym wróg został znacznie wzmocniony w porównaniu z trybem oryginalnym.

W „Trybie wyzwań” za każdym razem, gdy gra jest zakończona, poziom wrogów, z którymi należy się zmierzyć, wzrasta o 100. Walka z wirtualnym trenerem nadal będzie skutkować zakończeniem gry, jeśli przegrasz, więc pamiętaj o dokładnym przygotowaniu się przed podjęciem na wyzwaniu.

 

Podwyższenie maksymalnego limitu poziomu postaci z 99 do 150 lvl-a

Spełniając określone warunki, można zdobyć nowy Cud [Transcendencja Śmiertelnika].

Kiedy już się tego nauczysz, maksymalny poziom Nahobino i jego demonów można zwiększyć do 150, więc stwórz własną najsilniejszą drużynę, ile dusza zapragnie.

 

Nowości w postgame - dodanie nowego, wyższego poziomu trudności (Godborn) po przejściu gry

W tej grze, po wyczyszczeniu głównego wątku fabularnego, możesz rozpocząć grę od nowa z przeniesionymi danymi, lub wczytując ,,czyste'' dane.

Transfer danych można wybrać spośród poniższych schematów, a po spełnieniu warunków można wybrać opcję „Godborn”. Transfer danych można wybrać spośród poniższych wzorców, a po spełnieniu warunków można wybrać opcję „Tworzenie”.

Newborn – zachowuje następujące elementy. To jest dla tych, którzy chcą powtórzyć grę, zachowując poziom trudności bitew.

- Informacje o statusie wroga
- Kompendium Demonów
- Usunięcie ograniczeń dotyczących fuzji
- Niektóre cuda

Reborn - Oprócz elementów przeniesionych z wersji „newborn” przeniesione zostały także następujące elementy. Jest to zalecane dla tych, którzy chcą ponownie zagrać w grę, ale chcą ułatwić bitwy.

- Zdolności Nahobino, w tym Cuda
- Sojusznicze demony
- Przedmioty, w tym Macca i inne kosztowności
- Chwała

Godborn – elementy, które należy przejąć, są takie same jak w „Reborn”, ale pojawiające się wrogie demony są znacznie wzmocnione i wszystkie z nich mają maksymalny level w grze (150 lvl). Coś w stylu Draconian Quest z Dragon Questa. Polecany dla tych, którzy szukają nowych wrażeń z gry w ekstremalnych bitwach. 

 

Lista wszystkich 50 zmian QoL (szczegóły w poniższym filmiku):

50 Additional Features and Adjustments

  1. Innate Skills (unikalne pasywki dla każdego z demonów)
  2. Group Skills (po prostu Fusion Skills z Persona 2 i Digital Devil Saga wymieszane z Demon Coop z SMT Strange Journey)
  3. Magatsuhi Demon (coś w rodzaju F.O.E. z Etrian Odyssey)
  4. Magatsu Rails (Magatsuhi Rails do szybszego i płynniejszego przechodzenia pomiędzy odległymi częściami mapy)
  5. Level Cap Unlock (podniesienie maksymalnego poziomu postaci do 150 lvl)
  6. Virtual Trainer (dodanie trybu wyzwań)
  7. Guest Character (grywalne ,,gościnne'' ludzkie postacie jak to było w SMT 1, SMT 2, SMT 4)
  8. Demi-Fiend Joining the Party (możliwość zrekrutowania Demifienda)
  9. Demon Haunts (przebudowany Demon Loyality System z Devil Summonerów, gdzie możemy wchodzić w interakcje z demonami, dajac im prezenty w zamian za bonusy do ich statystyk)
  10. Consecutive Encounter (powrót ,,Hord'' z SMT 1, SMT 2, SMT 4)
  11. Variation in Demon Conversations (bardziej zróżnicowane opcje dialogowe w negocjacjach z demonami)
  12. Adjustment on “Mercy” (nowe opcje dialogowe, podczas błagania demonów o życie w trakcie negocjacji z nimi)
  13. Addition of Stats-Reset Item for the Protagonist (item resetujący statystyki u Nahobino, dobra rzecz do przetestowania buildów)
  14. Dyad Compendium Fusion (zmiany w Dyad Compedium Fusion)
  15. Expansion of Fusion Accidents (wprowadzenie mechaniki ,,przypadkowej fuzji'' demona z SMT IV i Devil Summonerów, dzięki której można zdobyć demony niedostępne w żaden inny sposób, możliwość wyłączenia / zwiększenia szansy na Fusion Accident poprzez wykupienie odpowiedniego cuda)
  16. New Da’at: Shinjuku (nowa mapa - Shinjuku)
  17. New Dungeon: Shakan (nowy dungeon - Shakan)
  18. Aogami Husks (dodano ,,łuski Aogamiego'')
  19. Abscess Obstruction Removed (Absenty nie zasłaniają już minimapy jak to było w oryginalnym SMT V)
  20. Fewer Flying Demon Encounters (poprawiona detekcja kolizji ,,latających'' demonów)
  21. Expanded the Obtainable Range of Relics (zwiększono zakres możliwych do zdobycia Reliktów)
  22. Added Height Difference Indication to the Map (dodano opcję wyświetlania różnicy pomiędzy wysokościami w mapie)
  23. Additional Quest Navigators (nowi nawigatorzy m.in. Alice, Nahobeeho, Moh Shuvuu)
  24. Quest Navigator Now has Highlight Effects When Moving
  25. First Strike Adjustment (atakując demona od tyłu, dostajemy bonus do inicjatywy)
  26. Addition of Miracles ON/OFF Function (możliwość włączenia/wyłączenia cudów, dobre do challenge runów)
  27. Tutorial Recap (poprawki w wyświetlaniu tutoriali)
  28. Variety of Subquests (dodano nowe rodzaje subquestów)
  29. Added Destination Indication to Some Subquests (dodano trakery do Sidequestów)
  30. Mitigation on Level Difference Adjustments (likwidacja Level Scallingu z SMT V)
  31. Auto-Skill (poprawki w auto-battle)
  32. Expansion of Control Options (nowe opcje w panelu sterowania)
  33. Expanded Options for Graphics (nowe opcji grafiki, takie jak zmiana jasności, kontrastu, głośności itp.)
  34. Double Speed Setting for Skill Cutscenes (podwojono animację nabywania nowych umiejętności przez demona)
  35. Addition Information About a Character’s Essence (dodatkowe informacje na temat esencji)
  36. Enhancements to the Essence Screen (dodanie funkcji ,,widzenia'', czy się posiada daną esencję demona)
  37. Enhanced Sorting Functionality (ulepszenie sortowania w menu)
  38. Receiving Gifts or Learning Skills via Fusion (otrzymywanie prezentów, przy nauce nowych umiejętności podczas fuzji demonów)
  39. Enhancements to the Compendium (ulepszenia w Kompedium Demonów)
  40. Estoma Field (przebudowa działania Estomy)
  41. Addition of “Sky View” Which Allows You to View Your Surroundings (dodano ,,widok z góry'' na mapę świata)
  42. Added the “Landmark Function” to the Map (dodano możliwość dodawania znaczników do mapy)
  43. Transmission of Obstacles in the Field (poprawiono przenikanie obiektów na mapie)
  44. Addition of ON/OFF Function for Map Icons (dodano funkcję włączenia/wyłączenia ikonek na mapie)
  45. Minimap Rotation (dodano możliwość rotacji minimapy)
  46. Added Recommended Level Indication to Subquests (dodano ,,sugerowany poziom doświadczenia'' przy subquestach)
  47. Batch Use of Growth Items (możliwość używania wszystkich lub wybranej liczby itemów za jednym kliknięciem)
  48. Improved Experience Items (poprawiono działanie itemów zwiększających PD)
  49. Save Anywhere Implementation (dodano opcję zapisu w dowolnym momencie)
  50. New Game Plus Feature “Godborn” (dodano nowy wyższy poziom trudności ,,Godborn'' po przejściu gry)

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Oceń bloga:
3

Czy podobają ci się powyższe zmiany w SMT V: Vengeance względem SMT V ?

Tak, wszystkie zmiany i ulepszenia na plus
19%
Tak, ale mam pewne obawy, czy przez te zmiany gra nie stanie się przez to znacznie łatwiejsza
19%
Mam mieszane odczucia, część zmian mi się podoba, część nie
19%
Nie podoba mi się większość zmian i ,,ulepszeń''
19%
Pokaż wyniki Głosów: 19

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper