Amanita Design ugada się z Sony?

Amanita Design ugada się z Sony?

Roger Żochowski | 14.04.2010, 00:11

Czeskie studio Amanita Design, twórcy bardzo udanego Machinarium, podali niedawno do wiadomości, że Microsoft odmówił wydania tej niezwykle oryginalnej produkcji, ze względu na brak wyłączności. Jednak na rynku są przecież jeszcze inni gracze…

Czeskie studio Amanita Design, twórcy bardzo udanego Machinarium, podali niedawno do wiadomości, że Microsoft odmówił wydania tej niezwykle oryginalnej produkcji, ze względu na brak wyłączności. Jednak na rynku są przecież jeszcze inni gracze…

Dalsza część tekstu pod wideo

xxxxx

 

 

Przypomnijmy, że Microsoft nie zakazał wydania gry na XBLA, a jedynie nie zdecydował się przygarnąć tytułu pod swoje skrzydła. Głównym powodem był fakt, że gra pojawiła się również na innych platformach, w szczególności Macu i Linuxie. Oczywiście Machinarium wciąż może ujrzeć światło dzienne na konsoli Billa, jesli tylko zajmie się tym jakiś zewnętrzny wydawca. Jednak Amanita Design nie chce sięgać po takie środki, gdyż oznaczałoby to znacznie mniejsze zyski. Co więc zrobili Czesi? Zaproponowali Sony wydanie gry na PlayStation Network. Teraz, gdy o całej sprawie zrobiło się głośno, jest spora szansa, że Microsoft zmieni swoją decyzję. Całe te zamieszanie może doprowadzić nawet do tego, że przygody sympatycznego robocika, pojawią się zarówno na XBLA jak i PSN. I chyba takie rozwiązanie byłoby najlepsze dla nas, graczy.

Źródło: własne
Roger Żochowski Strona autora
Przygodę z grami zaczynał w osiedlowym salonie, bijąc rekordy w Moon Patrol, ale miłością do konsol zaraziły go Rambo, Ruskie jajka, Pegasus, MegaDrive i PlayStation. O grach pisze od 2003 roku, o filmach i serialach od 2010. Redaktor naczelny PPE.pl i PSX Extreme. Prywatnie tata dwójki szkrabów, miłośnik górskich wspinaczek, powieści Murakamiego, filmów Denisa Villeneuve'a, piłki nożnej, azjatyckiej kinematografii, jRPG, wyścigów i horrorów. Final Fantasy VII to jego gra życia, a Blade Runner - film wszechczasów. 
cropper