Multiplayer konieczny w FPS-ach?
Czy strzelaniny FPP muszą być w dzisiejszych czasach wyposażone w tryb multiplayer, by być atrakcyjne? Według twórców Crysis 2 nie ma współcześnie innej drogi dla deweloperów podobnych projektów...
Czy strzelaniny FPP muszą być w dzisiejszych czasach wyposażone w tryb multiplayer, by być atrakcyjne? Według twórców Crysis 2 nie ma współcześnie innej drogi dla deweloperów podobnych projektów...
Nathan Camarillo z Crytek przeprowadził ostatnio wywiad dla magazynu CVG, z którego dowiadujemy się kilku rzeczy o podejściu dewelopera do multiplayera online. Okazuje się, że dla Crytek sieciowa porcja rozgrywki jest sprawą absolutnie priorytetową. O ile tytuły z innych gatunków mogą się spokojnie obyć bez online'owych funkcji, to już strzelaniny mają obecnie absolutny wymóg posiadania internetowego multiplayera. Bez niego nie sposób w ogóle pomyśleć o współczesnym shooterze:
"Nie sadzę, by wszystkie gry musiały mieć dzisiaj multiplayer; jest wiele tytułów, które nie posiadają multiplayera online i powodzi im się całkiem dobrze. Jeśli chodzi natomiast o strzelaniny FPP, to tak - naprawdę musisz to mieć w swoim tytule, chyba że robisz FPS-a o bardzo unikalnych, wyjątkowym charakterze. Ale generalnie tak. Dla strzelanin FPS jest dzisiaj wymóg, by miały świetnego multiplayera i na tym się właśnie skupiamy w Crysis 2".
Co o tym sądzicie? Czy współcześnie deweloperzy strzelanin FPP nie skupiają się zbytnio właśnie na multiplayerze, a zaniedbują tryb single-player? Czy kupilibyście FPS-a bez rozgrywki sieciowej, ale z bardzo rozbudowaną kampanią single-player czy też nie ma już szans dla podobnych produkcji na dzisiejszym rynku? Czekamy na komentarze.
Przeczytaj również
Komentarze (12)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych