Multiplayer konieczny w FPS-ach?

Multiplayer konieczny w FPS-ach?

Bartosz Dawidowski | 18.01.2011, 08:20

Czy strzelaniny FPP muszą być w dzisiejszych czasach wyposażone w tryb multiplayer, by być atrakcyjne? Według twórców Crysis 2 nie ma współcześnie innej drogi dla deweloperów podobnych projektów...

Czy strzelaniny FPP muszą być w dzisiejszych czasach wyposażone w tryb multiplayer, by być atrakcyjne? Według twórców Crysis 2 nie ma współcześnie innej drogi dla deweloperów podobnych projektów...xxxxx
 

Dalsza część tekstu pod wideo


Nathan Camarillo z Crytek przeprowadził ostatnio wywiad dla magazynu CVG, z którego dowiadujemy się kilku rzeczy o podejściu dewelopera do multiplayera online. Okazuje się, że dla Crytek sieciowa porcja rozgrywki jest sprawą absolutnie priorytetową. O ile tytuły z innych gatunków mogą się spokojnie obyć bez online'owych funkcji, to już strzelaniny mają obecnie absolutny wymóg posiadania internetowego multiplayera. Bez niego nie sposób w ogóle pomyśleć o współczesnym shooterze:

"Nie sadzę, by wszystkie gry musiały mieć dzisiaj multiplayer; jest wiele tytułów, które nie posiadają multiplayera online i powodzi im się całkiem dobrze. Jeśli chodzi natomiast o strzelaniny FPP, to tak - naprawdę musisz to mieć w swoim tytule, chyba że robisz FPS-a o bardzo unikalnych, wyjątkowym charakterze. Ale generalnie tak. Dla strzelanin FPS jest dzisiaj wymóg, by miały świetnego multiplayera i na tym się właśnie skupiamy w Crysis 2".

Co o tym sądzicie? Czy współcześnie deweloperzy strzelanin FPP nie skupiają się zbytnio właśnie na multiplayerze, a zaniedbują tryb single-player? Czy kupilibyście FPS-a bez rozgrywki sieciowej, ale z bardzo rozbudowaną kampanią single-player czy też nie ma już szans dla podobnych produkcji na dzisiejszym rynku? Czekamy na komentarze.


 

Źródło: własne
Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper