DJ Hero zarobił - Blur też może

DJ Hero zarobił - Blur też może

Butcher | 08.07.2010, 11:45

Przez wielu postronnych obserwatorów rynku i branży, DJ Hero do dzisiaj uważany jest za wtopę Activision i produkt o kiepskiej sprzedaży. Okazuje się jednak, że łatka została przypięta przedwcześnie - debiut FreeStyleGames poradził sobie lepiej niż przypuszczano...

Przez wielu postronnych obserwatorów rynku i branży, DJ Hero do dzisiaj uważany jest za wtopę Activision i produkt o kiepskiej sprzedaży. Okazuje się jednak, że łatka została przypięta przedwcześnie - debiut FreeStyleGames poradził sobie lepiej niż przypuszczano...xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Fałszywe opinie narodziły się głównie na podstawie danych sprzedażowych NPD po zeszłorocznej, październikowej premierze gry w USA. Sęk w tym, że obrazowały one jedynie pierwszy tydzień DJH na rynku, w którym zaciekawieni gracze zakupili mało efektowną ilość 122 tys. sztuk. Faktem jest jednak, że była to popularność o wiele niższa, niż zakładał sam wydawca.

 

Jak jednak wyjawił właśnie Dan Amrich z Activision, DJ Hero może poszczycić się o wiele dłuższym "półkowym życiem" niż wiele innych pozycji. Powolne zdobywanie rozgłosu, "marketing szeptany", pozytywne recenzje i liczne cięcia cenowe pozwoliły firmie do dzisiaj sprzedać 1,2 miliona egzemplarzy tego tytułu - z czego 800 tys. zeszło jeszcze do końca 2009 roku.

 

Skąd nagła chęć podzielenia się takimi informacjami ze światem - poza przypomnieniem o nadchodzącym sequelu? Nic nie dzieje się bez przyczyny - a przyczyna jest taka, że historia lubi się powtarzać. W tym przypadku dotyczy ona wydanego w maju racera Blur, który również dostał niedawno metkę "wtopy", właśnie poprzez słabą sprzedaż startową - po 5 dniach w USA mógł pochwalić się popytem jedynie na 31.000 sztuk. Jak jednak twierdzi Dan Amrich na swoim blogu:

 

"Sugerowanie, że gra jest porażką, bo nie sprzedała setek tysięcy egzemplarzy w pierwszych 168 godzinach na rynku, jest niedorzeczne."

 

No to uwaga, wszyscy razem - trzy-cztery: "DAĆ MU SZANSĘ! DAĆ MU SZANSĘ!"...

Źródło: własne
Butcher Strona autora

Nabyłem(-łam) lub dostałem (-łam) z konsol stacjonarnych siódmej generacji:

Tylko Microsoft Xbox 360
274%
Tylko Nintendo Wii
274%
Tylko Sony PlayStation 3
274%
PlayStation 3 i Xbox 360
274%
PlayStation 3 i Wii
274%
Xbox 360 i Wii
274%
Posiadałem (-łam) wszystkie konsole stacjonarne siódmej generacji
274%
Nie posiadałem (-łam) żadnej konsoli stacjonarnej siódmej generacji
274%
Pokaż wyniki Głosów: 274
cropper