SKLEP
Maciej2801 23.04.2015
ZENO CLASH II gra inna niż wszystkie
365V

ZENO CLASH II gra inna niż wszystkie

Po upływie czterech lat chilijskie studio ACE TEAM zaserwowało nam drugą część swojej debiutanckiej gry pt. ” ZENO CLASH ”. Czy tym razem przysłowiowy sequel będzie piękniejszy, uraczy nas nowymi funkcjami i będzie bardziej rozbudowany jak przyzwyczaiły nas niektóre produkcje np. Darksiders, Uncharted. Według mnie Chilijczycy spisali się na 5 przy tworzeniu ZENO CLASH II. Dla tych co nie mieli do czynienia z ZENO CLASH jest to pierwszoosobowa bijatyka z elementami strzelaniny. 
 

Zeno Clash II
  • Platformy:  PS3   X360 
  • Data premiery - Polska: Nie wydano
  • Nie
  • od lat 16 online przemoc

Twórcy zaimplementowali wiele nowości w porównaniu do części pierwszej. Najważniejszą z nowości jest rozwój postaci, którego dokonujemy poprzez odnajdywanie totemów a za punkty możemy rozwijać cztery czynniki : zdrowie – zwiększa pasek zdrowia, siłę – zwiększa moc naszych ciosów, wytrzymałość - zwiększą naszą wytrzymałość i regeneracje szybkości ataku, przywództwo – pozwala nam na rekrutację nowych mocniejszych podwładnych. 
Pomocnicy są nowym dodatkiem. Pomagają w trakcie walki. Ich AI jest bardzo dobre, nie przeszkadzają a momentami wręcz pomagają nam na polu walki. Twórcy zaimplementowali również tryb kooperacji dzięki któremu możemy pograć razem ze znajomym co powoduje jeszcze większa frajdę płynącą z rozgrywki. Co do przeciwników nie czekają oni potulnie na swoją kolej pojedynku tylko atakują nas w kupie dlatego walka opiera się na ataku szybkim odskoku bądź bloku.
Zmianie uległ również system ciosów jakimi masakrujemy naszych wrogów. Został on bardzo rozbudowany. Sam grałem na klawiaturze nie wiem czy jest możliwość użycia pada, ale grało się intuicyjnie i bardzo dobrze może z dwa razy przytrafiło mi się iż dany cios mi się nie udał. Dla pomocy w opanowaniu ciosów znajduje się samouczek który uczy nas jak je stosować. 

 

 Nasz bohater

 


W stosunku do dodatkowego uzbrojenia które możemy użyć podczas walki z przeciwnikami doszło kilka nowości. Poza granatami znanymi z pierwszej części doszedł łańcuch – który pozwala nam zadać obrażenia wrogom na dalszą odległość i większy promień. Druga broń to bransoletka która pozwala nam zadawać obrażenia wrogą przy pomocy promieni słonecznych i księżycowych. Jej drugim atrybutem jest otwieranie zablokowanych wrót energetycznych. Trzecią nową i ostatnią bronią jest Ręka Golema, jest to rękawicą która poprzez zaznaczenie dwóch wrogów łączy ich przez chwile promieniem i w tym czasie ciosy zadane jednemu z przeciwników są naliczane dla obu. Drugim trybem tej broni jest możliwość zlikwidowania małych barier które blokują nam drogę do pewnych znajdziek, bądź pomaga nam w uruchomieniu windy w pomniejszych etapach gry.
W najnowszej części twórcy postanowili dodać zadania poboczne dzięki którym możemy zdobyć lepszy sprzęt plus dodatkowe punkty doświadczenia. Nie jest ich za dużo ale są satysfakcjonujące. Do najbardziej zapadających w pamięć należy wspomnieć o zadaniu dla malarza. Zbieramy dla niego motyle i co jakąś oddaną ich ilość odblokowujemy nowe pomieszczenia z nagrodami, które dodają nam nieskończoną amunicje w broni, bądź szybsza regenerację wytrzymałości. Innymi zadaniami są np. walka z maruderami, zdobycie kluczy i zwiedzanie podziemnych ukrytych krypt, odnalezienie zaginionych pobratymców, obicie komuś twarzy. Często musimy dostać się z jednego krańca mapy na drugi bardzo pomocny w tym okazuje się system szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Służy do tego podobny totem jak ten na którym zarabiamy punkty doświadczenia wyróżnia go to iż wychodzi z niego niebieski słup światła. 
Gra bazuje na silniku UNREAL ENGINE III. Twórcy zmianę silnika tłumaczą głównie tym iż jest on bardziej elastyczny niż Source. Graficznie gra wygląda rewelacyjnie a w głównej mierze przyczyniają się do tego projekty lokacji i postaci. Dla samych przeżyć wizualnych warto kupić tę grę i napawać się otaczających nas pięknem świata. ACE TEAM w swoim dziele wzorują się na obrazach niderlandzkiego malarza Hieronima Bosha. Warto wspomnieć iż twórcy w opcjach graficznych dodali opcję gra retro, która pozwala nam się poczuć jak w strzelaninie z początku lat 90 i to wczesnych. Jest to miłym urozmaiceniem choć wątpię aby ktokolwiek zamierzał przechodzić z takimi ustawieniami graficznymi grę, ponieważ meczy ona bardzo wzrok. Co do optymalizacji gra działa płynnie na komputerze wyposażonym w dwurdzeniowy procesor o taktowaniu 3.00 Ghz, 4GB Ram-u i kartą klasy Radeon HD 4800 na maksymalnych ustawieniach graficznych.
Na osobny temat zasługuje ścieżka dźwiękowa, która wręcz idealnie pasuje do świata i sytuacji jakie obserwujemy na ekranie. Podczas żywiołowych akcji gra szybka i energetyczna muzyka, a podczas zwiedzania lekka i przyjemna. Głosy postaci pozostały bez zmienne od części pierwszej poza nowymi osobnikami stworzonymi na potrzeby nowej części. Są one idealnie dobrane dla każdej osoby.
Grę można kupić na platformie cyfrowej Steam. Jest ona w cenie 14 € ( 56 zł ). A wersja dla 2 graczy dająca 2 kopie gry kosztuje 21 € ( 84 zł ).
Jedynym minusem jak dla mnie jest to iż po zaliczeniu głównego wątku fabularnego nie mamy nic do roboty. Brakuje choćby znanej z pierwszej części wieży wyzwań w której walczyliśmy na kilku planszach pokonując następne pietra wieży. Drugim minusem jest jak dla mnie brak polskiego wydawcy gry co wiąże się z brakiem języka polskiego co może prawic kłopoty ze zrozumieniem fabuły dla osób nie znających języka angielskiego. Pierwszą część wydało w Polsce cdp.pl w wersji kinowej. Grę polecam ze szczerego serca jest warta każdych pieniędzy. Nie będziecie żałować żadnej wydanej złotówki na nią.

 

                                                          Jeden z bossów

Tagi:

Werdykt
  • + świat
  • + fabuła
  • + grafika
  • + kooperacja
  • + zadania poboczne
  • + muzyka
  • + rozwój postaci
  • - brak polskiej wersji językowej
  • - nic poza głównym wątkiem fabularnym, który jest na 15 godzin maksymalnie jeśli chce sie wszystko wymaksować i zaliczyć wszystkie zadania.
Maciej2801
Maciej2801 Zenoziki czeka
Oceń recenzję
+ +13 -

Miesięcznik PSX Extreme