PSP 2 bez obrazu stereoskopowego

PSP 2 bez obrazu stereoskopowego

Bartosz Dawidowski | 25.06.2010, 02:21

Nintendo bierze rynek handheldów szturmem. Nie dość, że DS cały czas rozchodzi się znakomicie, to już niedługo w sprzedaży pojawi się 3DS - konsolka, która może prześcignąć PSP potencjałem mocy obliczeniowych. Co na to Sony?

Nintendo bierze rynek handheldów szturmem. Nie dość, że DS cały czas rozchodzi się znakomicie, to już niedługo w sprzedaży pojawi się 3DS - konsolka, która może prześcignąć PSP potencjałem mocy obliczeniowych. Co na to Sony?xxxxx


Sony forsuje technologię 3D, sprzęzoną z okularami migawkowym, w gałęzi telewizorów i gier wideo na PlayStation 3, ale nie widzi sensu w instalowaniu jej do kieszonsolek. Scott Rohde, wiceprezes Sony Wordwide Studios udzielił ostatnio wywiadu serwisowi IndustryGamers, w którym dowiadujemy się, że firma nie chce inwestować w technologię 3D w przypadku PSP2. "Nie, nie planujemy tego" - odpowiedział Rohde na pytanie czy możemy w przyszłości zobaczyć obraz stereoskopowy na ekraniku następcy PSP.

Taka linia wypowiedzi współgra z tym, co ostatnio wyraził szef SCE Kaz Hirai. Prezes firmy powiedział, że możliwości technologii 3D są zbyt nieprecyzyjne na kieszonsolkach. "Bazując na wewnętrznie prowadzonych w Sony badaniach, nieuzbrojone oko w zetknięciu z obrazem 3D pochodzenia handheldowego, nie generuje satysfakcjonujących dla gracza efektów".

Wygląda więc na to, że Sony nie ma zamiaru przenieść swojej trójwymiarowej pasji na pole kieszonsolek. Firma robi teraz wiele, by sprzedać graczom zestawy telewizorów, wraz z okularami migawkowymi, i nie ma zamiaru rodzielać swojej uwagi. Czy jednak po 4-5 latach nie okaże się, że była to decyzja krótkowzroczna? Sony już raz przegapiło szansę, którą jednak dojrzało w odpowiednim momencie Nintendo ze swoim sterowaniem ruchowym w Wii... Czyżby 3DS miał być powtórką tej historii?
 

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne
Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.

Czy masz jakieś nałogi?

Tak
55%
Nie
55%
Pokaż wyniki Głosów: 55
cropper