Star Wars: Squadrons (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze

Star Wars: Squadrons (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze

redakcja | 27.06.2020, 16:00

Zapowiedziane niedawno Star Wars: Squadrons to gra, która stara się nawiązać do chlubnej przeszłości kosmicznych strzelanych bazujących na marce Gwiezdnych Wojen. Ambicją twórców z Motive Studios, jak wprost mówią, jest zrobienie użytku z dobrodziejstw współczesnych technologii i stworzenie najlepszej gry w historii tego gatunku.

Premiera

Dalsza część tekstu pod wideo

Premiera Star Wars: Squadrons odbędzie się 2 października 2020 roku. Gra ukaże się na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Cena

Edycja przedsprzedażowa (bez uwzględnienia zniżki dla subskrybentów usługi EA Access) - 169,00 zł (PS Store), 179,99 zł (Microsoft Store), 179,90 zł (Steam, Epic Games Store, Origin)

Osoby, które złożą przedpremierowe zamówienie na grę otrzymają w prezencie przedmioty kosmetyczne dla pilotów i myśliwców Nowej Republiki i Imperium:

  • Kombinezon lotniczy „Rekrut Nowej Republiki” (epicki)
  • Kombinezon lotniczy „Imperialny As” (epicki)
  • Skórki myśliwców „Rekrut Nowej Republiki” (rzadkie)
  • Skórki myśliwców „Imperialny As” (rzadkie)
  • Naklejka „Rekrut Nowej Republiki” (pospolita)
  • Naklejka „Imperialny As” (pospolita)

Polonizacja

Star Wars: Squadrons będzie dostępne w polskiej wersji językowej (napisy).

Fabuła

Lwia część historii opowiedzianej w Star Wars: Squadrons rozgrywa się niedługo po zakończeniu “Powrotu Jedi”, szóstego epizodu filmowych Gwiezdnych Wojen. Akcja rozgrywa się konkretnie kilka miesięcy po bitwie o Endor, gdzie doprowadzono do zniszczenia drugiej Gwiazdy Śmierci, ale jednocześnie przed bitwą o Jakku, w trakcie której rozgromiona zostaje flota Imperium. Produkcja Motive Studios ma przedstawić (wyboistą) drogę prowadzącą do tego zwycięstwa.

Star Wars: Squadrons (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze

W singlowej kampanii wydarzenia śledzić będziemy z dwóch perspektyw, tj. stworzonych przez nas pilotów Nowej Republiki (choć w prologu będziemy mieli jeszcze do czynienia z rebeliantami) oraz Imperium. Główny wątek kręcić ma się wokół ściśle tajnego projektu Starhawk, przedsięwzięcia posiadającego potencjał odmienienia biegu wojny na korzyść sił Republiki.

Rozgrywka

Star Wars: Squadrons to kosmiczna strzelanka będącą duchowym spadkobiercą gier wchodzących w skład serii X-Wing (jak kultowy Star Wars: X-Wing vs. TIE Fighter) czy Rogue Squadron. Gry te, jak deklarował Ian Frazier, który przy produkcji pełni funkcję dyrektora kreatywnego, są oczywistą inspiracją dla zespołu, który składa się m.in. z osób odpowiedzialnych za Star Wars: Battlefront II (2017) i byłych pracowników BioWare.

Gra oddaje do naszej dyspozycji osiem (a przynajmniej tyle ich będzie na premierę) statków kosmicznych z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Jeśli chodzi o Nową Republikę, pilotować będziemy mogli X-Wingi, A-Wingi, Y-Wingi czy U-Wingi. Stronę Imperium reprezentować będą natomiast TIE Fightery, TIE Interceptory, TIE Reapery czy TIE Bombery. Maszyny udostępnione w Star Wars: Squadrons mają różnić się parametrami, charakterystyką i wyposażeniem, co sprawi, że każdy będzie mógł wybrać sobie pojazd stosownie do własnych preferencji.

Star Wars: Squadrons (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze

Podczas zmagań wydarzenia będziemy mogli obserwować tylko z perspektywy pierwszej osoby, czyli wnętrza kokpitu. Precyzując: nie będziemy mogli przełączyć się na widok z zewnątrz naszego pojazdu. Dużą rolę w trakcie kosmicznych potyczek odgrywać ma zarządzanie energią. Będziemy mogli nią wzmocnić silniki, lasery lub osłony (przy założeniu, że statek te osłony będzie posiadał, bo nie w każdym przypadku jest to regułą), co z jednej strony przełoży się na pewne korzyści, ale z drugiej będzie też miało mniej pozytywne konsekwencje. Dla przykładu wzmocnienie silników pozwoli rozwinąć znacznie większe prędkości, choć jednocześnie znacząco utrudni sterowanie statkiem. Usprawnione lasery z kolei być może poważniej nadwątlą nieprzyjaciół, ale zaczną się szybciej przegrzewać.

Jedną z głównych atrakcji Star Wars: Squadrons będą liczne możliwość modyfikowania maszyn. Twórcy oddadzą do naszej dyspozycji najróżniejsze elementy pozwalające wpłynąć na potencjał bojowy tego lub innego statku, przy czym zaznaczyć warto, że kustomizacja będzie zasadniczo wierna prawom rządzącym uniwersum Gwiezdnych Wojen. Słowem: niektórych ograniczeń, pomimo najszczerszych chęci, nie pokonamy, np. nie wyposażymy TIE Fightera w osłony. Dodać w tym kontekście warto, że gra pozwoli nam również urządzić sobie kokpit poprzez umieszczenie w nim bibelocików o właściwościach wyłącznie dekoracyjnych, jak figurka kiwającego głową Ewoka.

Star Wars: Squadrons (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze

Multiplayer - Star Wars: Squadrons

W grze nie zabraknie trybów wieloosobowych, które umożliwią rywalizację maksymalnie dziesięciu osobom jednocześnie. Jeśli chodzi o mapy, wiadomo, że będzie ich przynajmniej sześć. 

Ujawnione dotąd informacje wspominają o Potyczkach (Dogfight Mode), czyli dość standardowym drużynowym deathmatchu, oraz zdecydowanie bardziej wymagających Bitwach Flot (Fleet Battles), wieloetapowej rywalizacji, która rozpoczyna się od procesu planowania strategii w hubie społecznościowym, następnie obejmie bitwę w środkowej części mapy, która umożliwi przesunięcie linii frontu, atak na dwa okręty średniej wielkości (lub ich obronę), a na końcu zniszczenie wielkiego okrętu flagowego. 

Wraz z postępami gromadzić będziemy dwie waluty: jedną służącą do odblokowywania przedmiotów kosmetycznych, a drugą pozwalającą pozyskiwać lepsze komponenty. Jak jednak podkreślają developerzy, nie będą to lepsze wersje standardowych broni, które zniszczyłyby balans w multiplayerze.

Star Wars: Squadrons (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze

Dodatkowe informacje

  • W Star Wars: Squadrons dostępny będzie tryb VR.
  • Wersja na PC pozwoli korzystać z kontrolerów HOTAS.
  • W grze nie pojawiają się mikropłatności, choć developerzy nie wykluczają wydawania DLC po premierze

Wymagania sprzętowe - Star Wars: Squadrons

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Ryzen 3 1300X, Intel I5-7600
  • Pamięć: 8GB
  • Karta graficzna: Radeon HD 7850, GeForce GTX 660
  • Internet: 512 kb/s lub szybszy
  • HDD: 30 GB wolnego miejsca na dysku

Zalecane (minimalne dla trybu VR):

  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Ryzen 3 3200G, Intel I7-7700
  • Pamięć: 16 GB
  • Karta graficzna: Radeon RX 480,GeForce GTX 1060
  • Internet: 512 kb/s lub szybszy
  • HDD: 30 GB wolnego miejsca na dysku

Zalecane (tryb VR):

  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor:  Ryzen 3 3200G, Intel I7-7700
  • Pamięć: 16 GB
  • Karta graficzna: Radeon RX 570, GeForce GTX 1070
  • Internet: 512 kb/s lub szybszy
  • HDD: 30 GB wolnego miejsca na dysku

Video - Star Wars: Squadrons

redakcja Strona autora
Wszechstronny autor – a to przygotuje materiał sponsorowany, a to komunikat redakcyjny. Znajdziecie go w każdym zakątku portalu jak to na szefa wszystkich szefów przystało. Nie tylko pisze, ale coś naprawi i wysłucha - piszcie na [email protected].
cropper