redakcja PPE redakcja PPE 06.06.2020
Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze
930V

Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 (PS4, Xbox One, PC) - data premiery, informacje o grze

Poprzednia próba przywrócenia do życia Tony Hawk’s Pro Skater, serii, która wielkie triumfy święciła na przełomie wieków (trafiając chociażby na listy najlepszych gier wszech czasów), skończyła się klęską. Długo oczekiwana ‘piątka’ sprzedała się kiepsko i była kiepsko oceniana. Tym razem jednak Activision postanowiło nie wymyślać koła na nowo. Wraz ze studiem Vicarious Visions amerykański właściciel marki zamierza wyciągnąć serię z czyśćca odświeżając dwie jej pierwsze odsłony w ramach wydania Tony Hawk's Pro Skater 1+2, której premiera odbędzie się we wrześniu.

Premiera - Tony Hawk's Pro Skater 1+2

Premiera Tony Hawk's Pro Skater 1+2 odbędzie się 4 września 2020 roku. Gra ukaże się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Edycje

Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 będzie dostępne w dwóch edycjach: standardowej i deluxe. Ta druga zaoferuje, prócz samej gry, “skatera The Ripper od Powell-Peralta, wyjątkowe stroje w stylu retro dla Tony'ego Hawka, Steve'a Caballero i Rodneya Mullena oraz unikalną zawartość w stylu retro dla trybu Create-A-Skater.”

Osoby, które złożą pre-order na dowolną z ww. edycji, otrzymają dostęp do dema z poziomem Magazyn.

Polonizacja

Gra, jak wynika z podanych dotychczas informacji (np. na Epic Games Store), nie będzie dostępna w polskiej wersji językowej.

Rozgrywka i założenia

Opisywany tytuł to remake dwóch pierwszych części serii Tony Hawk’s Pro Skater, które ukazały się kolejno w 1999 i 2000 roku. Za produkcję nowych wersji odpowiada ekipa Vicarious Visions, która w przeszłości uwijała się przy konwersjach niektórych odsłon cyklu (np. Tony Hawk's Pro Skater 4 na Game Boy Advance i PlayStation). Studio Neversoft, jego twórcy, jak wiadomo zostało połączone z Infinity Ward w 2014 roku.

Trzon rozgrywki pozostał bez znaczących zmian, choć zaznaczyć warto, że pewnego ‘uwspółcześnienia’ doczeka się sterowanie (do wyboru dostępne są dwa jego rodzaje: klasyczne i współczesne). Wybierając jednego z popularnych na przełomie wieków skaterów (różniących się parametrami i umiejętnościami), naszym zadaniem jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez wykonywanie możliwie najbardziej efektownych trików i ewolucji. Im wyższy poziom skomplikowania (lub dłuższy chain łączący różne triki), tym więcej punktów trafia na nasze konto. Kluczowe znaczenie ma przy tym kreatywność - powtarzanie bowiem bez ustanku tych samych kombinacji i sztuczek zmniejsza liczbę otrzymywanych punktów. Jeśli natomiast dobrze nam idzie, nabijamy wskaźnik Special, po którego wymaksowaniu możemy wykonać specjalną umiejętność (każdy zawodnik ma swoje).

Tony Hawk's Pro Skater 1+2 data premiery

Developerzy Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 deklarują, że dołożono wielu starań, by jak najlepiej i najwierniej odwzorować klasyki sprzed dwudziestu lat, dbając na przykład o to, żeby zachować odpowiednie odległości między obiektami na planszach. Jen Oneal, szefowa Vicarious Visions, wyraziła nadzieję, że pamięć mięśniowa, którą fani serii wyrobili sobie grając długie godziny w pierwowzory, przyda się także w nowych wersjach, pozwalając bez zbędnego i przydługiego procesu wdrażania się powrócić do dawnej formy. 

W obu grach najważniejszy jest tryb kariery. W jego trakcie odwiedzamy kolejne miejscówki, gdzie czekają na nas zadania do zrealizowania, na co otrzymujemy dwie minuty. Może to być wykręcenie określonej liczby punktów, zebranie pięciu liter tworzących słowo “SKATE” czy zniszczenie pięciu wskazanych obiektów rozmieszczonych gdzieś na planszy. Niektóre z tych wyzwań wymagają wysokich umiejętności, ale nie trzeba zaliczać każdego, by móc kontynuować zmagania.

Remake Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 poza tym posiada wszystkie tryby znane z pierwowzorów. Oprócz wspomnianej kariery będzie to więc multiplayer, który tym razem pozwoli rywalizować także przez sieć (nie zapomniano jednak o tradycyjnym split screenie), czy edytory umożliwiające stworzenie własnych skaterów i skateparków.

Tony Hawk's Pro Skater 1+2 nowości

Nowości i zmiany

Wraz z premierą Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 oferować ma nie tylko zawartość pierwowzorów, ale też dostarczy trochę nowego. Dotychczasowe informacje wspominają o nowych trikach i umiejętnościach (przykładem tego jest revert, który pojawił się dopiero w trzeciej części THPS), celach/wytycznych (także dla poszczególnych zawodników), wyzwaniach i tajemniczych “sekretach” czekających na odkrycie.

Rozbudowane o nowe elementy zostaną ponadto edytory skaterów i skateparków. W tym drugim zaimplementowano na przykład funkcje sieciowe, które pozwolą udostępniać stworzone przez nas plansze innym graczom przez internet, czy rozwiązania w rodzaju deformacji.

Tony Hawk's Pro Skater 1+2 zmiany

Wspomniana wyżej Oneal wspomniała, że Vicarious Visions nie ma obecnie planów w kwestii dodatkowego monetyzowania Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, tj. implementacji np. systemu mikropłatności czy udostępnienia płatnych dodatków, dodała jednak przy tym, że jeśli tytuł będzie się cieszył popularnością po premierze, jakieś DLC mogą się pojawić. Takim popremierowym novum mógłby być np. cross-play pozwalający na wspólną grę posiadaczom różnych platform. 

Na uwagę zasługuje również kwestia ścieżki dźwiękowej. Ta ma pozostać bez większych zmian. Rozgrywkę umilą znane kawałki takich kapel jak Goldfinger (nie zabraknie więc hołubionego “Supermana”), Rage Against the Machine, Bad Religion, Dead Kennedys czy Papa Roach. Z drugiej strony soundtrack zostanie jednak uszczuplony o sześć utworów, do których praw ostatecznie nie udało się pozyskać.

Video - Tony Hawk's Pro Skater 1+2 premiera

Tagi: Activision Tony Hawk's Pro Skater 1 2 Tony Hawk's Pro Skater 1+2 Vicarious Visions