Dzień Ojca 2019. 10 ojców z gier wideo

Dzień Ojca 2019. 10 ojców z gier wideo

Bartosz Dawidowski | 22.06.2019, 16:00

Już w niedzielę (23 czerwca) przypada święto, które zdecydowanie warto celebrować. To oczywiście Dzień Ojca. Z tej okazji przypomnijmy sobie najbardziej charakterystycznych ojców z gier.

W niewielu grach motyw ojcostwa wysunął się na pierwszy plan (a szkoda, bo to naprawdę ciekawy i wartościowy wątek). W ostatnich latach na szczęście trochę zmieniło się w tym temacie. 

Dalsza część tekstu pod wideo

W grach nie zabrakło też jednak złych lub komicznych przykładów ojców, o których też warto wspomnieć. Jedziemy!

10. James (Fallout 3)

Spoilery dotyczące Fallout 3!

Może się wydawać, że James, czyli ojciec głównego bohatera z Fallout 3 zachowuje się jak dupek, ale okazuje się, że facet miał cały czas dobre intencje, poświęcając się szczytnemu celowi. Fallout 3 to opowieść o tym, do jakich poświęceń są gotowi rodzice, by chronić swoje pociechy. 

 

9. Barret Wallace (Final Fantasy VII)

Barret to typ maczo, ale gość pomimo twardego image'u ma gołębie serce. Bojownik o przyszłość planety zaadoptował Marlene. To o przyszłość tej dziewczynki Barret walczy z całych sił w Final Fantasy VII. Poza tym bohater wie jak wpajać dobre maniery dzieciakowi, co widać na załączonym filmiku.

8. Teo McDohl (Suikoden)

W pierwszym Suikodenie jedne z najbardziej emocjonujących i dramatycznych scen związane są z konfrontacją z ojcem głównego bohatera. Chodzi oczywiście o Teo McDohla, rozdartego między miłością do syna, a obowiązkiem wobec Imperium.

7. Ethan Mars (Heavy Rain)

"Shaun, Shaaaaaaaun, Shaaaaaaaaaaaun!". Nic więcej nie trzeba dodawać.

6. Octodad (Octodad: Dadliest Catch)

Oto gra o ośmiornicy, której jakimś cudem udało się wszystkich przekonać, że jest człowiekiem. Generuje to nieprzeciętną beczkę śmiechu, bo tytułowa postać, która ma się zajmować swoją rodzinką (dwójką dzieci i żoną) jest kompletnie nieporadna - w końcu to mięczak przystosowany do życia w morzu, a nie do walki z siłą grawitacji.

5. Heihachi Mishima (seria Tekken)

Oto przykład, jaki tatą nie być. Heihachi ma praktycznie same wady. Gość praktycznie znęcał się nad Kazuyą, gdy ten był dzieciakiem. Nie dziwi więc fakt, że "Dziadyga" pełni w wielu odsłonach rolę głównego antagonisty.

4. Król Całego Kosmosu (Katamari Damacy)

Jedno ze śmieszniejszych wyobrażeń ojców w grach. Tata małego Księcia, czyli postaci, w którą wcielamy się w Katamari Damacy, przypomina boską istotę. W trakcie zabawy poznajemy stopniowo wydarzenia z życia Króla Całego Kosmosu. Poznajemy też jego liczne wady - arogancję, pychę, małostkowość. Król wielokrotnie przypisuje sobie zasługi, które należały się jego synkowi.

3. Michael De Santa (Grand Theft Auto V)

Tu nie ma miejsca na idealizowanie i laurki. Obraz ojca i męża z Grand Theft Auto V jest sarkastyczny, ale w tym szkicu zawiera się dużo autentyzmu, oddającej patologiczne aspekty współczesnej kultury. Chociaż Michael zapewnił swojej rodzinie dostatnie życie (willa, jacht, luksusowe samochody, kursy dla żony), to ani jego rozpuszczone dzieci, ani małżonka nie wyrażają za to choćby krztyny wdzięczności. Jest to w pewnym sensie smutny obraz ojcostwa. Pomimo zniewag (zdrada żony) i obelg ze strony córki i syna, Michaeal i tak robi co może by uzdrowić rodzinną sytuację.

2. Joel (The Last of Us)

Cała historia Joela definiowana jest przez ojcowską rolę. Tragiczną rolę, czego jesteśmy świadkami już w prologu The Last of Us. Joel znajduje po czasie nadzieję w Ellie, którą zaczyna traktować jak własną córkę.

1. Kratos (God of War)

Kratos skomplikował się psychologicznie w nowym God of War. Pomimo szorstkości w traktowaniu potomka gość może być wzorcem tego, jak wychowywać syna na mężczyznę. Kratos ma duże problemy z wyrażeniem emocji, ale Atreus jest cały czas w jego sercu.  Miłość w tym przypadku wyrażana jest przez czyny (np. obronę syna przed niebezpieczeństwami), a nie 
poprzez słowa.

Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper