Call of Duty: Modern Warfare (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, informacje o grze

Call of Duty: Modern Warfare (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, informacje o grze

Enkidou | 01.06.2019, 15:00

Potwierdziły się plotki pojawiające w ostatnim czasie. Akcja Call of Duty: Modern Warfare, najnowszej odsłony popularnej serii strzelanin FPP, ponownie toczyć się będzie w czasach współczesnych. Jak mogliśmy się też dowiedzieć, gra będzie rebootem całego cyklu Modern Warfare, któremu początek w 2007 roku dał jeden z najbardziej wpływowych tytułów ery HD.

Premiera

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak mogliśmy się dowiedzieć w tym tygodniu, Call of Duty: Modern Warfare ukaże się 25 października tego roku na PlayStation 4, Xbox One i PC (Battle.net).

Cena i edycje specjalne

Call of Duty: Modern Warfare będzie dostępne w trzech edycjach.

Edycja standardowa - 289,00 zł (PS Store); 289,99 zł (Microsoft Store); 59,99 € (Battle.net)

Zawiera:

  • Gra
  • Dodatkowy przedmiot z edycji cyfrowej

Edycja Operatora - 349,00 zł (PS Store); 349,99 zł (Microsoft Store); 79,99 € (Battle.net)

Zawiera:

  • Gra
  • Dodatkowy przedmiot z edycji cyfrowej
  • Cyfrowe przedmioty premium z Edycji Operatora

Ulepszona Edycja Operatora - 419,00 zł (PS Store); 419,99 zł (Microsoft Store); 99,99 € (Battle.net)

Zawiera:

  • Zawartość Edycji Operatora
  • 3000 punktów Call of Duty

Składający zamówienie przedpremierowe na dowolną z wymienionych wyżej edycji otrzymają też:

Polonizacja

Gra będzie dostępna w polskiej wersji językowej.

Historia produkcji

Za produkcję gry odpowiada studio Infinity Ward, twórcy Call of Duty 4: Modern Warfare, a pomagają mu także ekipy Raven Software i Beenox.

Motywy gry inspirowane są współczesnym terroryzmem. Taylor Kurosaki (odpowiedzialny za szeroko pojętą narrację) oraz Jacob Minkoff (reżyser kampanii singlowej)  -- swoją drogą byli pracownicy Naughty Dog -- powiedzieli w rozmowie z dziennikarzami, że chcą, aby nowe Call of Duty było bardziej dojrzałe, autentyczne i nawiązujące do spraw, które powinny być znane odbiorcom. Tytuł ma też w realistyczny sposób przedstawiać los żołnierza bez niepotrzebnej bohaterszczyzny i innych tego typu infantylnych naleciałości. Jak sami mówią, czerpali m.in. z gazetowych nagłówków. 

Pewnie, pierwsze Modern Warfare też powstało na podstawie nagłówków, ale były to nagłówki z 2007 roku. Przez ostatnie dwanaście lat świat dalej się zmieniał. Operacja wyzwolenia Iraku z tamtych czasów była jeszcze, można powiedzieć, tradycyjną wojną. Byli żołnierze w czołgach, którzy walczyli z innymi żołnierzami w czołgach i jeepach; jedni nosili takie mundury, drudzy nosili inne mundury, jedni mieli taką flagę, drudzy mieli inną flagę. 

Dzisiejsze konflikty zbrojne nie są po prostu gdzieś daleko. Mogą być wszędzie. Na naszych podwórkach, w miejscach, które mogą stać się polem bitwy w mgnieniu oka. [Dzisiaj wojna] To nieumundurowani wrogowie, straty wśród ludności cywilnej będące nieodłączną częścią równania. Kiedy zaczynaliśmy produkcję, zadawaliśmy sobie pytanie: czym jest współczesny konflikt zbrojny?

- wyjaśniał Kurosaki. 

Fabuła i rozgrywka

Call of Duty: Modern Warfare, w odróżnieniu od ubiegłorocznego Black Ops 4, będzie oferowało pełnowartościową kampanię singlową (zabraknie z kolei trybu zombie). Wspomniany wyżej Kurosaki zapewnił, że on i jego współpracownicy dokładają wszelkich starań, by ten aspekt gry prezentował jak najwyższą jakość. 

W nowym Modern Warfare pojawią się postacie znane z oryginalnej trylogii, jak chociażby kapitan Price, ale tak poza tym jest to zupełnie nowa historia, tj. ani remake, ani kontynuacja (stąd określenie reboot). Inspiracją dla scenarzystów były filmy takie jak “Ocalony”, “The Hurt Locker”, “Snajper” czy “Sicario”. Łączy je jeden wspólny mianownik - bohaterowie, którzy mają swoją wizję “większego dobra” i próbują ją zrealizować, jednocześnie radząc sobie w niezwykle skomplikowanym świecie, gdzie nie ma prostych czarno-białych podziałów - są tylko odcienie szarości. Bohaterowie Modern Warfare są w tym sensie podobni. By cele osiągnąć, będą musieli ubrudzić sobie ręce. Pytanie w przypadku każdego (każdej) z nich brzmi, jak bardzo? 

Mając na względzie ciężar poruszanych tematów, developerzy dokładają starań, by między fabułą a rozgrywką nie było żadnego dysonansu. Nie tylko bohaterowie gry powinni sobie zadawać ważkie pytania o to, jak daleko mogą się posunąć - podobnie ma też być z graczami. Jak zauważa Kurosaki, najlepsze przykłady fabuł w grach video to te, w których grający gotów jest uwierzyć, że on i kierowania przez niego postać stają przed tymi samymi problemami. 

Choć nie znamy szczegółów, wiemy, że nasze poczynania mają w jakiś sposób wpłynąć na przebieg misji/świat wokół - nie będzie to coś tak prostego jak przerwanie zadania, gdy odstrzelimy niechcący towarzysza broni lub bezbronnego cywila, ale nie będzie to też nieliniowa narracja z wieloma rozgałęzieniami. Modern Warfare to wysokiej jakości "Sicario", w które można zagrać, mówił Kurosaki, i nie da się tego poziomu osiągnąć, jeśli na każdym kroku będziemy zmuszeni do podejmowania decyzji rzutujących na bieg fabuły.

Podczas kampanii odwiedzimy różne zakątki świata. Misje rozgrywać się będą w europejskich miastach, a także na Bliskim Wschodzie. Szczególnie istotny jest w tym wszystkim Urzikstan, fikcyjne państwo, którego rolą jest kondensować zjawiska charakterystyczne dla współczesnych konfliktów. Jego obecność w nowym Call of Duty jest dobrze przemyślaną decyzją. Infinity Ward nie chciało bowiem tworzyć złudnego wrażenia, że robi grę o konkretnym państwie, np. Iraku bądź Syrii, udając, iż ma coś do powiedzenia na temat jego sytuacji. Poza tym jest jeszcze jeden plus tego zabiegu - nieistniejący kraj nie wymaga dokładnego odwzorowywania sytuacji politycznej, np. uwzględnienia rozlicznych frakcji biorących udział w wojnie czy liczącego ze 200 lat bagażu historycznego.

Dziennikarzom na zorganizowanych pokazach zaprezentowano dwie misje. Jedna rozgrywała się w Londynie po ataku terrorystycznym na Piccadilly Circus, druga przedstawiała historię Farah i jej brata Hadira, bojowników o niepodległość (oboje w młodości przeżyli bombardowanie, czego będziemy mogli doświadczyć w grze). Słowem, w trakcie kampanii przejmiemy kontrolę nie tylko nad komandosami dysponującymi nowoczesnym sprzętem, ale i partyzantami - może liczniejszymi, lepiej znającymi teren, ale znacznie słabiej uzbrojonymi. Te różnice przełożą się na rozgrywkę.

Multiplayer i funkcje sieciowe

Wraz z zapowiedzią pojawiło się kilka istotnych informacji odnośnie multiplayera i funkcji sieciowych.

Po pierwsze, poszczególne tryby gry mają tym razem tworzyć spójną całość. Nie będzie tak, twierdzi Patrick Kelly z Infinity Ward, że dostaniemy dwie-trzy oddzielne gry: singla i multi (kooperacja i rywalizacja). Celem twórców jest gameplayowa i narracyjna integracja trybów, by gracze preferujący ten lub inny wariant rozgrywki nie zostali w tyle. Dla przykładu system progresji ma być jeden.

Po drugie, w Modern Warfare nie będzie przepustki sezonowej. Tutaj Infinity Ward argumentuje podobnie: season pass podzieliłby graczy na tych, którzy mają dostęp do dodatkowej zawartości i na tych, którzy go nie mają.

I wreszcie po trzecie - dostępny będzie cross-play. Oznacza to, że posiadacze różnych platform będą mogli grać razem.

Nowy silnik

Jednym z szerzej omawianych aspektów Modern Warfare jest (długo oczekiwany) nowy silnik, który ma zapewnić “wciągające i fotorealistyczne doświadczenie”. W komunikacie, jaki wystosowano z okazji zapowiedzi, możemy przeczytać:

Nowa technologia wykorzystuje wszystkie najświeższe osiągnięcia w dziedzinie inżynierii wizualnej, w tym system fizyki pozwalający na najnowocześniejszą fotogrametrię; nowy, hybrydowy system strumieniowania oparty na płytkach; nowy system renderowania PBR; oświetlenie wolumetryczne; 4K HDR; NVIDIA ray-tracing (PC), a także nowy system generowania geometrii przez GPU i wiele więcej. Spectral rendering zaoferuje natomiast nowe spojrzenie na termiczne promieniowanie cieplne w grach i identyfikację podczerwieni zarówno odzwierciedlając termowizję, jak i noktowizję. Inwestycja w rozwiązania techniczne przekłada się na najnowocześniejszą animację i system kreacji kształtów, natomiast nowy zestaw narzędzi audio pozwala na pełną obsługę Dolby ATMOS na wspieranych platformach wraz z najnowszymi efektami symulacji dźwięku.

Wymagania sprzętowe

Brak informacji.

Zwiastun

Enkidou Strona autora
cropper