Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint (PS4, XONE, PC). Premiera, cena, podstawowe informacje

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint (PS4, XONE, PC). Premiera, cena, podstawowe informacje

Enkidou | 18.05.2019, 15:00

Wydana dwa lata wcześniej poprzednia część serii, czyli Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, nie była pieszczochem ani mediów branżowych, ani graczy. Choć uznano generalnie, że posiadała ona swoje niezaprzeczalne zalety, na wierzch wychodziły też ewidentne wady, jak sterowanie pojazdami czy schematyczne misje. Wraz Breakpoint, kontynuacją Wildlands, Ubisoft ma zamiar wyeliminować błędy pierwowzoru i usprawnić formułę.

Premiera

Dalsza część tekstu pod wideo

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint trafi do sprzedaży 4 października 2019 roku. Gra ukaże się na komputerach (sklepy Epic Games Store i Uplay) oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Cena i edycje specjalne

Gra będzie dostępna w trzech edycjach – standardowej, Gold, Ultimate i Wolves Collector Edition.

Edycja standardowa – 289,90 zł (PS Store), 289,99 zł (Microsoft Store), 249,90 zł * (EGS)

Edycja Gold – 399,90 zł (PS Store), 399,99 zł (Microsoft Store), 399,90 zł * (EGS)

Edycja Gold zawiera (oprócz gry):

  • Trzydniowy wczesny dostęp
  • Roczną przepustkę sezonową

Edycja Ultimate – 456,90 zł (PS Store), 456,99 zł (Microsoft Store), 439,90 zł * (EGS)

Edycja Ultimate zawiera (oprócz gry):

  • Trzydniowy wczesny dostęp
  • Roczną przepustkę sezonową
  • Pakiet ocalałego
  • Misję „Święta ziemia”
  • Pakiet off-road

* cena standardowa nieuwzględniająca „epickiej zniżki”

Edycja Wolves Collector Edition – cena od 769,90 zł do 819,90 zł w zależności od platformy (oferta dostępna tylko w sklepie Ubisoftu)

Edycja kolekcjonerska zawiera:

  • Wszystkie bonusy edycji Ultimate
  • Figurkę Walkera i inne przedmioty kolekcjonerskie

Osoby, które złożą zamówienie na dowolną edycję, otrzymają też następujące bonusy:

  • Dostęp do bety
  • Pakiet Sentinel Corp.

Polonizacja

Gra będzie dostępna w polskiej wersji językowej.

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się w 2023 roku, cztery lata po wydarzeniach ukazanych w Wildlands. Breakpoint to jedenasta odsłona serii Ghost Recon, ale po raz pierwszy w jej historii trafiamy do całkowicie fikcyjnej miejscówki – na wyspę Aurora położoną na Południowym Pacyfiku. 

Aurora należy do Jace'a Skella – potężnego przedsiębiorcy i filantropa, założyciela firmy Skell Technologies, która ma tam swoją siedzibę, produkując m.in. drony na użytek komercyjny, a także opracowując zaawansowany technologicznie sprzęt dla armii Stanów Zjednoczonych. 

To jednak tylko jedna strona medalu. Przedsiębiorstwo Skella robi też niestety podejrzane interesy z zamordystycznymi, skorumpowanymi reżimami. Gdy dochodzi do morderstwa, w które zamieszana jest firma, zostaje ona wzięta pod lupę. W reakcji odcina się od świata zewnętrznego, a na miejsce wysłany zostaje elitarny oddział Ghost Recon. Nomad, jego lider/liderka (w zależności od naszego wyboru), odkrywa rychło, że na miejscu działa Cole D. Walker, były „Duch” obecnie dowodzący grupą najemników mającą kontrolę nad produkcją Skell Technologies. Czyni to ich przewagę znaczącą. Komandosi mają pecha znaleźć się w niecodziennej dla siebie sytuacji – po raz pierwszy to oni stają się zwierzyną łowną.

Rozgrywka

Eric Couzian, dyrektor kreatywny odpowiedzialny za grę, tak wypowiadał się o założeniach, które towarzyszą zespołowi odpowiedzialnemu za produkcję. Zapytany o różnice między Breakpoint a innymi strzelaninami Ubisoftu powiedział:

To bardziej ewolucja Wildlands, ale nawet porównując [Breakpoint] do innych gier [strzelanin] Ubisoftu, różnice są zauważalne. Tutaj staraliśmy się dostarczyć doświadczenie, które będzie autentyczniejsze. Zdecydowaliśmy się na implementację elementów survivalowych, ponieważ chcieliśmy dać [graczom] więcej zawartości, co było mocną stroną Wildlands, i było dla nas super ważne, by aktywności były zróżnicowane.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint to taktyczna strzelanina, której akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Jak wspomniano wyżej, jest to fikcyjna wyspa Aurora, która składa się ze zróżnicowanych lokacji, a te umożliwiają prowadzenie operacji na różne sposoby, do czego wykorzystujemy elementy otoczenia i środowisko. Dla przykładu możemy wykorzystać błoto do kamuflażu bądź zjeżdżać po stromych zboczach. Świat gry jest większy od tego z Wildlands, a do poruszania się po nim możemy wykorzystać różne pojazdy: wodne, lądowe czy powietrzne. Twórcy tłumaczyli, że zdecydowano się na fikcyjny setting, ponieważ daje on więcej swobody, jeśli chodzi o game design. Mimo to zapewniali oni też, że realizm jest dla nich priorytetem.

Według ujawnionych do tej pory informacji na premierę gry dostępne będą cztery klasy, a każda z nich ma różnić się umiejętnościami oraz wyposażeniem. Po premierze udostępnione zaś będą kolejne. Pomiędzy klasami będzie można się swobodnie przełączać, jeśli tego zechcemy.

By czynić postępy i odblokowywać dostęp do nowych aktywności, potrzebować będziemy danych wywiadowczych (przydają się do tego opcje dialogowe dostępne w trakcie konwersacji, chociaż nie wpływają one na fabułę). Breakpoint, jak zapewniają twórcy, pozwoli na różne sposoby podchodzić do wykonywania misji. Będziemy mogli korzystać z wielu rodzajów uzbrojenia (nowe są np. drony i wyrzutnie rakiet) lub eliminować nieprzyjaciół po cichu. 

W nowej części Ghost Recon większy nacisk położono na survival. Wspomniany wcześniej  Couzian zapewnił, że w Breakpoint nie ma reżyserowanych akcji bazujących na skryptach i że częste mogą być przypadki, gdy z łowców w mgnieniu oka przemieniamy się w ściganą zwierzynę. Nieprzyjaciół jest tym razem więcej, nie tylko jeśli chodzi o samą ich liczbę, ale też o rodzaj. Mają oni dostęp do takiego wyposażenia jak my i bardziej realistycznie reagują na nasze poczynania.

Zdrowie naszego podopiecznego/podopiecznej regeneruje się podczas rozgrywki samo, lecz w przypadku poważniejszych obrażeń może on/ona np. zacząć kuleć mieć problemy z celowaniem. Żeby poradzić sobie z poważniejszymi kontuzjami, należy korzystać ze specjalnych kryjówek, w którym możemy nie tylko zregenerować zdrowie, ale też zarządzać wyposażeniem czy zmienić klasę postaci. Samo to jednak nie wystarcza, aby przeżyć na Aurorze. Musimy ponadto regularnie dbać o broń, gromadzić materiały (potrzebne np. do pozyskania bandaży) oraz mieć na względzie poziom zmęczenia, głodu czy nawodnienia. Nie bez znaczenia jest też stan towarzyszy broni. Jeśli zostaną ranni, możemy ich przenieść w bezpieczne miejsce.

Tryb singlowy Breakpoint możemy przechodzić wraz z trzema innymi osobami w co-opie. Co należy podkreślić, nie będzie możliwości grania z towarzyszami kierowanymi przez sztuczną inteligencję, a gra będzie wymagać stałego połączenia z internetem. Na premierę nie zabraknie również trybów PvP (rywalizacja) umożliwiających wspólną rozgrywkę ośmiu osobom jednocześnie.

Z innych atrakcji warto wspomnieć o rajdach. Mają one być częścią endgame i znajdziemy je w różnych częściach Aurory, choć będziemy potrzebowali odpowiednio wysokiego levelu, by móc w nich uczestniczyć. Więcej informacji na ten temat jednak na razie nie podano.

Co jeszcze warto wiedzieć

  • W Breakpoint poziom rozwoju naszej postaci jest dzielony między różne tryby (słowem, ten sam level będziemy mieć i w kampanii, i w trybach PvP)
  • Głosu i wizerunku Cole'owi D. Walkerowi użyczył Jon Bernthal, aktor znany m.in. z roli Punishera
  • Ze słów developerów wynika, że w grze pojawiają się mikropłatności, ale szczegóły na ich temat nie są jeszcze znane.

Materiały video

Enkidou Strona autora
cropper