A Plague Tale: Innocence (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, podstawowe informacje

A Plague Tale: Innocence (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, podstawowe informacje

Enkidou | 17.02.2019, 15:00

A Plague Tale: Innocence to nowa produkcja Asobo Studio, ekipy odpowiedzialnej w przeszłości m.in. za ReCore. Obie gry to action-adventure, ale na tym podobieństwa między nimi się kończą. A Plague Tale zabiera nas do pogrążonej w wojnie średniowiecznej Europy, która na domiar złego zmaga się jeszcze z czarną śmiercią.

Premiera

Dalsza część tekstu pod wideo

Premiera A Plague Tale: Innocence odbędzie się 14 maja tego roku.

Cena

Gra powinna być dostępna tylko w standardowej edycji.

Brak na razie informacji odnośnie cen w sklepach cyfrowych Sony i Microsoftu (edycja pudełkowa kosztuje ok. 200 zł). Na Steamie wynosi zaś ona 189,90 zł.

Osoby, które złożą przedpremierowe zamówienie, otrzymają trzy bonusowe stroje dla głównych bohaterów.

Lokalizacja

Gra będzie dostępna w polskiej wersji językowej (napisy).

Fabuła

Akcja rozgrywa się w XIV-wiecznej Europie. Południową Francję pustoszy nie tylko tocząca się właśnie wojna stuletnia, ale także zaraza zbierająca swoje żniwo każdego dnia. W tym jądrze ciemności znajduje się para głównych bohater – 15-letnia Amicia de Rune oraz jej młodszy brat, chorowity Hugo de Rune. Nie są oni kochającym się rodzeństwem. Przez większość swojego życia Amicia i Hugo nie mieli okazji, by nawiązać głębsze, rodzinne relacje. Teraz jednak oboje są ścigani przez bezlitosną Inkwizycję, która zamordowała ich rodziców. Korzystając ze swojego sprytu i współpracując, muszą ujść z życiem.

Jak mówi Kevin Choteau, główny projektant, A Plague Tale nie jest grą, która próbuje oddać historyczne realia. Bliżej jej do mrocznej bajki, bowiem podczas rozgrywki uświadczymy trochę zjawisk paranormalnych. Choteau twierdzi, że inspiracją dla niego i jego zespołu były gry w rodzaju The Last of Us i Brothers: A Tale of Two Sons. Co z tym idzie, założeniem twórców było dostarczenie budzącej emocje historii z ciekawymi postaciami.

Mówi Choteau: - [Bohaterowie] Są w drodze, nie wiedzą, co się dzieje, słabo się znają. Stają twarzą w twarz ze światem, który jest bardziej brutalny niż cokolwiek, co znają z dotychczasowych doświadczeń.

Rozgrywka

A Plague Tale to liniowa gra action-adventure z elementami survivalowymi skupiająca się na opowiadaniu historii. Produkcja Asobo Studio będzie jednak pewne akcenty rozkładać nieco inaczej niż konkurencja. Pierwsza rzecz, o której warto wspomnieć, to wiek głównych bohaterów, a co z tym idzie, ich bardzo ograniczone możliwości, jeśli chodzi o walkę. Amicia i Hugo z trudnościami będą musieli sobie radzić sprytem, a nie siłą, choć dziewczyna w gruncie rzeczy nie jest wcale w ciemię bita – ojciec przed śmiercią wyszkolił ją bowiem w sztuce polowania.

Bohaterowie różnią się umiejętnościami, dlatego podczas przemierzania wyniszczonej wojną Francji będą musieli współpracować, lecz zaznaczyć warto, że kierować będziemy tylko Amicią (kontrolę nad jej towarzyszem przejmie sztuczna inteligencja). Dziewczyna potrafi zrobić użytek z alchemicznych receptur i dysponuje procą, dzięki której jest w stanie ogłuszać nieprzyjaciół lub rozwiązywać zagadki środowiskowe, z kolei chłopakowi można wydawać proste polecenia, np. żeby przecisnął się przez ciasne przejścia, które może pokonać ze względu na swój niewielki wzrost. Jak zapewniali twórcy, rozgrywka nie sprowadzi się do jednej długiej eskorty.

Na rodzeństwo czekają różne zagrożenia. Głównie są to ścigający bohaterów rycerze Inkwizycji. Walka z nimi nie ma sensu z oczywistych powodów, dlatego musimy regularnie wykazywać się kreatywnością lub chować w ciemnych miejscach. Drugie zagrożenie zasługujące na wzmiankę to wielkie stada wygłodniałych szczurów, które stanowią śmiertelne zagrożenie nie tylko dla Amicii i Huga, ale też dla ich przeciwników. Szczury są w A Plague Tale niczym żywioł niszczący wszystko, co napotka na drodze (według deklaracji deweloperów na ekranie pojawić się ich może nawet pięć tysięcy jednocześnie). Jedyna rzecz, której się boją, to ogień, toteż dobrym pomysłem jest niekiedy skierowanie ich ku inkwizytorom. To rozwiązanie ma jednak pewien feler – pożarci rycerze nie pozostawiają po sobie żadnych przydatnych materiałów. Często będziemy więc musieli decydować, jak postąpić w konkretnej sytuacji. Spróbować manipulować szczurami czy też znaleźć sposób, by pozyskać jakoś posiadane przez innych przedmioty.

Co warto dodać, Amicia i Hugo nie będą pozostawieni tylko sami sobie. Na swej drodze spotkają także życzliwe osoby (np. inne sieroty), które będą gotowe im pomóc w trudnych chwilach.

W A Plague Tale zostaną również zaimplementowano pewne elementy systemu rozwoju. Umiejętności i ekwipunek bohaterów będzie można bowiem rozwijać/ulepszać.

Wymagania sprzętowe

Brak oficjalnych informacji na ten temat.

Warto obejrzeć

Enkidou Strona autora
cropper